NA - Desert Sky: Inspired by a pair of sneakers

Het beloofde al een leuke dag te worden vandaag.

De tickets voor Spider-Man no way home was vorige week al geboekt en het pakketje van body en fit zou ook vanochtend geleverd worden. De bezorger kwam echter met 2 pakketten… Zou het dan toch? Doos van body en fit weggeslingerd, duwde vrouw omver en sprintte richting de keuken om een mes te pak. De unboxing kan beginnen! En yes! Het was mijn NA.

En NA die 9 maanden geleden al een begin maakte.
Zat destijds een beetje doelloos op het forum tot ik een foto zag van een ‘prototype’ van een microbrand. DIt was 11 maart van dit jaar.

Nu moet ik zeggen dat ik, sinds ik lid ben van dit forum, een liefde heb ontwikkeld voor microbrands. Het idee dat individuen zelf een horloge in elkaar zetten, naar eigen smaak, en hun eigen ding doen vind ik top. Ik denk dat ik zelfs een beetje jaloers op ben.

Toen ik zag dat Studio Underd0g met een aantal modellen op de markt zou komen, ben ik ze gaan volgen. Fast forward een half jaar later en had het moment dat ze live zouden gaan opgeslagen. Moment was aangebroken om een model te kiezen. Initieel wilde ik gaan voor de ‘Watermelon’, maar besloot op het laatste moment (vraag me niet waarom) om het niet te kopen. De horloges waren al snel uitverkocht en toen ik in de avond er toch 1 wilde aanschaffen kwam ik van een koude kermis thuis.

Ben toen maar als een gek online outlets gaan stalken. Een week geleden zag ik het blauwe model online. Ik was initieel opzoek naar de roze, maar de blauwe had ook wat. Knoop doorgehakt en gekocht. De verkoper besloot om het pakketje op de post te doen zonder T&T en het wachten kon beginnen. Gelukkig werd er vanochtend aangebeld en is het toch geleverd!

Ben er super blij mee.

Kort over het merk:

" Like many Microbrand owners, I’m an individual that lives and breathes watches. I’m a designer by trade and I’ve been working in the watch industry for over 5 years. I have an entrepreneurial mindset and my ultimate goal has always been to create something that I can call my own. Studio Underd0g was a passion-project that has been brought to life thanks to the overwhelmingly positive feedback from the enthusiast community."

Over dit model: The Desert Sky is in fact a homage watch (although not in the conventional sense). Its colour pallet is heavily inspired by a pair of sneakers.
DS_Nike_Air_Max_97_480x480

Technical_Specifications_Illustration-02_f7090563-74f2-4ed7-a4ee-6e0c88afc1ad_480x480

Case dimensions :
D38.5mm * W13.6mm (10.8mm excluding crystal)

Additional dimensions:
20mm Lug width, 44.5mm Lug to lug

Architecture:
3-part case construction

Material :
316L Stainless Steel

Crystal :
Sapphire crystals (Double domed front and flat exhibition back)

Lume:
Super-LumiNova C3

Water-resistance :
5 ATM

Movement type :
Seagull Manual Winding ST-1901 with gilt Swan Neck regulator

Band :
20mm tapered to 16mm Italian Saffiano Leather strap

Dial:
2-layer with a satin sandblast base dial and coarse dégradé top dial

ST-1901 Movement
The Mechanical hand-winding ST-1901 Movement has an incredibly rich history; starting life as a Swiss Venus Cal.175 before the tooling and technical drawings were sold to the Chinese Airforce in the early 1960s.

Genoeg geluld en tijd voor foto’s

80 likes

Fris en cool. Gaaf hoor :+1:

1 like

Wauw! Gewoon wauw! Daar was ik zelf ook naar op zoek maar was helaas bij alle kleuren te laat :pensive:
Heel veel draagplezier!

1 like

Tof!!
Heb je de sneakers ook?

2 likes

Heel gaaf. De humor van Studio Underdøg mag ik wel. Dat ze dan ook nog vette horloges maken is een leuke plus!

1 like

Nee dat niet, maar nu wel hehe.

1 like

Leuk ding :slight_smile:

1 like

Ik vind het een hele mooi frisse verschijning!:ok_hand:

1 like

Ik vond z’n watermeloen fantastisch. The Rickster.

En deze is ook weer erg geslaagd. Ik voorzie een bestelling van een watermeloen voor 2022 teneinde is. :slight_smile: Maar gefeliciteerd man, deze is supertof. Mooie kleuren, met een ever-so-subtle fumé wijzerplaat. Of gradient. Dégradé? Zij noemen het zelf dégradé.

1 like

Supermooi! :ok_hand:
Kende het merk niet, maar deze wijzerplaat is echt geslaagd.

1 like

Ik ook om meerdere redenen. Heb deze zelfs nog besteld maar kreeg toen een melding dat mijn betaling niet gelukt was en ben er toen mee gestopt.

Nu ik de echte foto’s zie voel ik een soort van spijt…

1 like

Damn, deze is toch wel errug cool. En ja, initieel vond ik de Watermelon ook een tikkie leuker…

Maar nu ik die link met deze geweldige speakers zie: wat een knaller hé!! Enjoy kerel!

1 like

Leuk horloge :+1: Ik krijg er een zomers gevoel bij zo vlak voor kerst

1 like

Vreselijk tof en als sneaker freak vind ik de inspiratie van/combi met de schoenen I helemaal geweldig, neem aan dat die ook besteld zijn? :wink:

1 like

Strikt genomen is dit een Uni-Compax. :face_with_monocle:

Wel fraai hoor! :+1:

1 like

Heel erg mooi!

1 like

Wat een gaaf ding zeg :ok_hand:t2: lekkere kleur wijzerplaat en een mooi bandje. :+1:t2:

1 like

https://www.watch-wiki.net/doku.php?id=Compax

Het lijkt er op dat Uni-Compax, Bi-Compax en Compur uitwisselbaar zijn.

Ik snap het niet, want als het om het aantal complicaties gaat dan is een minute totalizer en een seconde een dubbele complicatie.

1 like

Bij nader inzien toch maar niet doen. Bijna 500 euro voor een paar sneakers :exploding_head:

1 like

Echt een gaaf ding, goede keuze!

1 like