Het beloofde al een leuke dag te worden vandaag.
De tickets voor Spider-Man no way home was vorige week al geboekt en het pakketje van body en fit zou ook vanochtend geleverd worden. De bezorger kwam echter met 2 pakketten… Zou het dan toch? Doos van body en fit weggeslingerd, duwde vrouw omver en sprintte richting de keuken om een mes te pak. De unboxing kan beginnen! En yes! Het was mijn NA.
En NA die 9 maanden geleden al een begin maakte.
Zat destijds een beetje doelloos op het forum tot ik een foto zag van een ‘prototype’ van een microbrand. DIt was 11 maart van dit jaar.
Nu moet ik zeggen dat ik, sinds ik lid ben van dit forum, een liefde heb ontwikkeld voor microbrands. Het idee dat individuen zelf een horloge in elkaar zetten, naar eigen smaak, en hun eigen ding doen vind ik top. Ik denk dat ik zelfs een beetje jaloers op ben.
Toen ik zag dat Studio Underd0g met een aantal modellen op de markt zou komen, ben ik ze gaan volgen. Fast forward een half jaar later en had het moment dat ze live zouden gaan opgeslagen. Moment was aangebroken om een model te kiezen. Initieel wilde ik gaan voor de ‘Watermelon’, maar besloot op het laatste moment (vraag me niet waarom) om het niet te kopen. De horloges waren al snel uitverkocht en toen ik in de avond er toch 1 wilde aanschaffen kwam ik van een koude kermis thuis.
Ben toen maar als een gek online outlets gaan stalken. Een week geleden zag ik het blauwe model online. Ik was initieel opzoek naar de roze, maar de blauwe had ook wat. Knoop doorgehakt en gekocht. De verkoper besloot om het pakketje op de post te doen zonder T&T en het wachten kon beginnen. Gelukkig werd er vanochtend aangebeld en is het toch geleverd!
Ben er super blij mee.
Kort over het merk:
" Like many Microbrand owners, I’m an individual that lives and breathes watches. I’m a designer by trade and I’ve been working in the watch industry for over 5 years. I have an entrepreneurial mindset and my ultimate goal has always been to create something that I can call my own. Studio Underd0g was a passion-project that has been brought to life thanks to the overwhelmingly positive feedback from the enthusiast community."
Over dit model: The Desert Sky is in fact a homage watch (although not in the conventional sense). Its colour pallet is heavily inspired by a pair of sneakers.
Case dimensions :
D38.5mm * W13.6mm (10.8mm excluding crystal)
Additional dimensions:
20mm Lug width, 44.5mm Lug to lug
Architecture:
3-part case construction
Material :
316L Stainless Steel
Crystal :
Sapphire crystals (Double domed front and flat exhibition back)
Lume:
Super-LumiNova C3
Water-resistance :
5 ATM
Movement type :
Seagull Manual Winding ST-1901 with gilt Swan Neck regulator
Band :
20mm tapered to 16mm Italian Saffiano Leather strap
Dial:
2-layer with a satin sandblast base dial and coarse dégradé top dial
ST-1901 Movement
The Mechanical hand-winding ST-1901 Movement has an incredibly rich history; starting life as a Swiss Venus Cal.175 before the tooling and technical drawings were sold to the Chinese Airforce in the early 1960s.
Genoeg geluld en tijd voor foto’s