NA : "Deze komt er zeker nooit!" 🙄

Herkenbaar? Je rolt in de hobby van horloges en gedurende het verloop ontwikkelt je smaak zich steeds, echter van een aantal merken ben je zeker dat je er nooit eentje zal kopen. Het spreekt je gewoon helemaal niet aan…

Dat had ik al die tijd met Casio G-Shock :grinning:
Je zit op je gemakje de horlogemarkt door te lezen, je klikt zo’n overbodige G-Shock advertentie weg en plots gaat de knop om…hey toch wel geinig zo’n ding…even terughalen die advertentie…

Maar ja, dat formaat en mijn niet al te forse polsen, past dat wel? Toch maar voorbij laten gaan en verder onderzoeken. En dan dient het volgende probleem zich aan…het blijkt dat er ontiegeluk veul modellen zijn en door het grote aanbod raak je de draad weer helemaal kwijt…hmmm laat maar ff zitten dan, kijk over een tijdje wel weer verder :confused:

Ondertussen komt in de markt 2x een Gulfman Rescue voorbij, veel te groot (denk ik toch) maar wel 2x getwijfeld om te kopen. Gelukkig was ie populair en iemand me steeds voor…op Instagram kwam een andere oranje variant voorbij, dat leek me wel wat…en dan…dan begint het wachten, want het model is niet courant en dus niet meer leverbaar nieuw…

Dat wachten duurde korter dan op voorhand vermoed…stond er vorige week tijdens de dagelijkse marktronde eentje bij onze vrienden van Uhrforum te koop in vrijwel nieuwstaat :smiley:

Vandaag kreeg ik het doosje binnen, tijd voor foto’s!

Het setje komt uit 2015, compleet met doos, alle papieren en aankoopbewijs :thumbsup:

Ja ja, het is de GW-M5610MR-4ER, een oranje Rescue model :rotating_light:

De eerste indruk van het horloge is precies wat ik er van verwacht had, relatief goedkope plastic uitstraling, comfortabel om de pols en een kleur die me bevalt :wink:

Dit model heeft een inverse display, ondanks de negatieve verhalen over afleesbaarheid vind ik het goed meevallen. Wellicht met sterk zonlicht wel problematisch?

Over de backlight had ik me nog niet ingelezen, maar ik begrijp ondertussen dat het bij deze gelimiteerd is tot een vrij zwak 1 seconde durend backlight. Verder niet zo van belang voor me.

De bedoeling is dat dit horloge als werk/vakantie horloge gaat dienen, echter gezien de eerdere ervaringen en toezeggingen van mezelf met andere horloges, is de verwachting dat dit niet gaat lukken :joy: :joy:
Maar hey…we gaan het proberen en de tijd zal het leren…

Bedankt voor het lezen!

26 likes

Zeker herkenbaar. Ik zit nog in de “koop ik nooit”-fase, maar moet zeggen dat zo’n oranje echt zodanig over the top is dat’t wel iets heeft :wink: Geniet ervan!

2 likes

Je kunt hem in elk geval met goed fatsoen morgenavond omdoen. :soccer:

2 likes

Als het goed is kan je de duur van de verlichting instellen naar 3 seconden. en heeft deze auto EL. door je pols te draaien licht hij vanzelf op.

2 likes

Ah dank je, A.EL gevonden en aangezet, maar lijkt helaas niet te werken ondanks dat ik het licht uitgedaan heb ter test.
Volgens het boekje heeft de 3159 module echter geen mogelijkheid om de duur van de verlichting aan te passen.

Leuke G-Shock dit model gaat bij mij zekers te weten ook nog komen

1 like

Staat je goed om de pols!

1 like

Gelukkig weet ik, zelfs na jouw enthousiaste verhaal, nog steeds zeker dat een Casio bij mij echt nooit komt…Gruwelijk lelijk! Maar…uiteraard veel plezier ermee!:+1::wink:

Dick

3 likes

Gefeliciteerd met de NA en (ondanks je twijfels) veel draagplezier gewenst!

1 like

Leuk voor koningsdag

1 like

Ja, tof die G’s :+1:

Er hoort er minstens 1 in iedere verzameling.
Ik heb een oud klassiekertje de DW6900 :sunglasses:
Draait al 5 jaar op een batterij :astonished:

En, hier blijft het dan ook bij.
Hoewel, ik zag laatst zo’n stalen aviation G :heart_eyes:

1 like

Fijne G. Veel plezier!

Gr, HJR

1 like

Voor mij ook herkenbaar. Zelf had ik het ook met G Shock. Ondertussen heb ik er 3 nog in bezig. 3 andere ondertussen verkocht.
De oranje rescue versie heb ik ook gehad alleen na een paar weken weer verkocht. Leuk model.
Ik heb dit model nog steeds en gaat altijd mee op vakantie. [URL=http://s458.photobucket.com/user/jhopstaken/media/Eigen%20klokken/IMG_20130514_203204_zpse3670801.jpg.html][/URL]

Veel plezier ermee.

2 likes

Leuke kleur, onverwoestbaar, altijd de juiste tijd…ik wil er ook eentje!
Past mooi bij mijn zwarte 5610.

1 like

Deze oranje is tof! Ik heb er ook vaak naar gekeken, maar hij komt dus weinig voorbij. Lucky you!

Een 5600 serie is altijd goed, ik twijfel of ik er eentje bij moet kopen, ik doe het voorlopig met deze witte:

2 likes

Is deze limited? Groen met oranje accenten is wel een erg gave uitvoering!

1 like

Zijn dat bij jou dezelfde omstandigheden?

1 like

Vreselijk! Wat een lelijk horloge. Zal ik echt nooit kopen.
Ik wens je heel veel draagplezier met deze nieuweling.
Eh, eh, misschien, tijdens mijn Japanreis volgend jaar, dat eh, eh, ik eh eh …

1 like

Nee, niet dezelfde omstandigheden, maar wel de meeste kans op beschadigen van het horloge. Hoewel ik eigenlijk een kantoorbaan heb, ben ik ook veel in serverracks en andere ongemakkelijke locaties aan het werk.

Voor vakantie is de sync, extra wereldtijd, waterdichtheid en het gewicht natuurlijk perfect.

1 like

Heb zelf veel Gshocks gehad in een grijs verleden en kon ze toen erg waarderen. Laatst nog eens een GW5000 aangeschaft en de eerste 2 dagen was ik weer een beetje verliefd maar dat vervloog weer snel en de klok weer weggedaan. Geloof dat ik die tijd nu wel heb gehad :blush:

Maar blijven top klokjes zeker voor het geld!

1 like