NA Diamasters are forever.

Er moeten ergens op de wereld Diamasters zijn in prachtige staat. Ze vragen er alleen zeer hoge prijzen voor meestal. Maar soms… dan heb je mazzel.

1 like

Deze ooit gehad maar weer verkocht want de wijzerplaat was toch wat te “Frankenstein”. Binnenin zat ook een nieuwer certina caliber. Een origineel ben ik nog niet eerder tegen gekomen. De kast is in het echt ook mooier dan op foto’s.

3 likes

Dit is wel echt ‘bijzonder’
Misstaat niet eens.

1 like

Absoluut; kastvorm, kleur, uurwerk, allemaal verschillend, kunnen zonder meer naast elkaar in een collectie :blush:

1 like

Dank je! Er gaat ook een hoop uit de laatste tijd. Maar alleen als ik zeker weet dat ik er geen spijt van krijg. …

Denk ik👀

1 like

Je bent er nog niet helemaal uit :wink:

1 like

Hahaha… aangepast

Heel erg mooi!

1 like

Er schijnen heel veel verschillende versies te zijn…Maar niet allemaal heel erg mooi…

1 like

Je hebt waarschijnlijk centrale verwarming, dubbel glas, isolatie, wi-fi en kabeltelevisie? Wellicht stadsgas? Elektrische verlichting in plaats van gas- en olie-lampen, misschien? En wellicht de gietijzeren riolering van weleer ook vervangen door PVC? :slight_smile: Ik wed dat je een wasdroger en wasmachine hebt, en een koel-vries combinatie. Dat stond er ook niet toen hij opgeleverd werd.

Het lijkt mij dat een pand uit 1922 datgene moet hebben wat de huidige eigenaar als noodzakelijk ervaart “for comfortable living”. Om nou de grens te trekken bij die deurbel, da’s volledig arbitrair.

Dan heeft het gewoon praktisch nut. Als je dat nou meteen had gezegd… :+1:

1 like

Mijn beste tijd was mijn Samson & Gert tijd: kloppen want de bel doet het niet.

Ok, ik kon niets bestellen om thuis te laten leveren. Maar de rust van toen heb ik nooit meer gehad. Vrienden en familie wisten dat ze moesten aankloppen. Iedereen anders stond daar op een kapotte bel te drukken 🥲

2 likes

Wow. Mooie aanwinst. :+1:
Uniek horloge, enjoy!

2 likes

Prachtig! Je enthousiasme èn het horloge. Enjoy!

1 like

Kek ding hoor! Fijn ook om te lezen dat je er zo blij van wordt!
Die intro over de deurbel kon ik ook wel waarderen :joy:

1 like

Prachtig en bijzonder horloge! Die andere Diamaster ook trouwens . Heerlijk bezit. En een superleuk verhaal. + een leuk draadje met al die reacties. Met plezier gelezen. Geniet van je fraaie en behoorlijk unieke horloge!

2 likes

Ik begin een sterk vermoeden te krijgen dat jij zo’n deurbel met camera hebt.
Een bel is een bel? NEEN! ik hou van mijn bel, er zit een gietijzeren knop aan de buitenkant die met een ijzerdraad verbonden is aan een gekrulde veer waar dan weer een bel aan vastzit. Eenvoud. die al meer dan 100 jaar werkt. Jij gaat dan ook akkoord met kerkklokken die weggehaald worden en waarvoor in de plaats van die achterlijke langgerekte Philipsboxen dienst doen als digitale beiaardier?

Maar eerlijk is eerlijk, ik gaf je desinformatie. De bellers zijn het probleem. Die motorisch beperkte postbode die maar één stand kent; Benzinemaaier aanslingeren.

Ik ga vanaf nu genieten van die bel.Wellicht plak ik er wat tape op voor de demping en ik overweeg op homealone-achtige wijze er stroom op te zetten wanneer die bewuste postbode vindt dat het pakketje net niet makkelijk genoeg door de brievenbus ( ook uit 1922) past.

1 like

Hahaha, heerlijk.

1 like

Echt heel tof :star_struck:

1 like

Niets is minder waar! Camera’s zijn er om foto’s van landschappen te maken, ik ben een groot tegenstander van de surveillance-maatschappij.

Ik heb een elektrisch deurbelletje wat amper hoorbaar is, maar zou graag een mechanische bel hebben, want ik vind dat geluid fijner.

Met mijn post probeerde ik alleen aan te tonen dat je redenatie die van een luddiet was, maar als je door deze discussie je bel in een ander licht bent gaan zien: prachtig!

Ring-a-ding-ding, baby. Yeah!

1 like

Ja! :ok_hand:

1 like