NA: Dibs on Dao en gaan voor goud. 😁

Het is december 2021; onze eigen echte Seiko 5 senpai komt weer eens op de proppen met een pareltje. Alsof de voorgaande zalm-mod nog niet leip genoeg was! :exploding_head:
Een beetje goud hier, een president daar met een sprankeltje blauw en Presto! Ik was er vroeg bij, dus dat vroeg om een volmondige uitroeping van mijn dibs. Niet dat je dan verwacht dat er echt iets van zal komen, maar leuk is het wel. :grin:

En zo verstrijkt er een half jaar zonder er verder echt aan te denken… Hoewel; zo nu en dan plopt er dan toch het idee van een geelgouden horloge in de bol… :star_struck:

Tot een paar dagen geleden…

Wederom ben ik weer vroeg bij (omdat ik geen leven heb, vast! ), dus nog maar een keer mijn claim herhalen. Gewoon omdat het kan.
Maar helaas waren @Cihanski en @Kahan mij toch voor met hun claim… Dammit!

Totdat ik ineens zie dat voorgaand genoemde deze aan zich voorbij laat gaan! Toch maar snel een berichtje verzenden dan. Nee heb je, ja kan je krijgen…

Pling! PM van Dao. :exploding_head: What!?

Een gezellige woordwisseling later zijn wij er uit en komt hij deze kant op. :partying_face:

Triiiing! De deurbel knettert door het huis, gevolgd dat het gedreun en gestommel van een trap waarover iemand omlaag komt vliegen/vallen/rennen. (Streep door wat niet vast toepassing is.)

En zo zit ik een fractie van een seconde later op de bank een pakketje zorgvuldig te ontleden met het vertrouwde zakmesje.
En zo komt langzaamaan de gouden wonkab-ehhhh… Seiko tevoorschijn. :star_struck: Hot damn!


Naast de flieger die ik op dat moment om had.

Ik heb het al eerder gezegd, maar het moet gewoon nog een keer gezegd worden; @Dao, wat een waanzinnig lekker ding is dit zeg! :ok_hand: (maar als ik het goed begrijp is dit mede mogelijk gemaakt door @_jeroen. Dank!)

Uiteraard moet er wel eerst flink mee geschud worden, anders gaat de 7S26 niet meewerken. Zo gezegd, zo gedaan: een stevige pot cafeïne erin en 10 minuten staan schudden. (Tadaa! High-caf seiko-shake! :tropical_drink:)
Maar wat blijkt nu; hij loopt niet! :sob: gelijk maar even een berichtje gedaan of dit bekend was. Uiteindelijk is dat naar alle waarschijnlijkheid te wijten aan Postnl.
Wat het ook exact mag zijn wat dit veroorzaakt heeft; Dao heeft zich weer als een piekfijne verkoper gedragen en kwam meerdere malen met een nette oplossing… Waarvan ik ze bijna allemaal heb afgeslagen. :grin:

Uiteraard had ik geen zin om te wachten tot een vervangend uurwerk besteld en aangekomen is, dus ik besloot mijn SNXJ mod open te halen om de inhoud daarvan over te zetten naar deze gouden case.
Dus beide horloges open, ene uurwerk eruit, andere uurwerk eruit en dan weer…wha…!? Tiktiktiktiktiktik… Begint de “overleden” 7S26 ineens weer te lopen! :open_mouth:
Gauw weer terug in de case, stift erin en op tijd zetten! Zo heeft hij vervolgens een halve dag op het bureau gelegen om te zien of hij nog de tijd goed bijhoudt. En jawel: mooi synchroon met de NH36 die weer terug in zn SNXJ case zit. Toch nog weer 2 werkende horloges!


Beide horloges ontdaan van hun ingewanden.

Helaas heeft dit kleine wondertje wel een stukje lume van de minutenwijzer verloren toen hij een halve millimeter uit de case op het bureau landde…meh! Toch nog weer een beetje extra werk dus. Maar dat gaat helemaal goed komen!

Zo, om dan eindelijk aan te komen aan het gedeelte waar het iedereen om gaat: foto’s!
Kijk mij eens hard mijn best doen om leuke nieuwe foto’s te maken terwijl Dao alle goede combi’s zelf al op de foto heeft gezet. :sweat_smile:



Oh ja! Had ik al gezegd dat dit ding dol op lederen bandjes is? :grin:



Bedankt voor het koekeloeren! :wave:

62 likes

Het blijft een heerlijk ding zeg, geniet er van!

1 like

Mooie seiko! Geniet van je aanschaf :sunglasses:

1 like

Haha, wat een verhaal en wat een horloge! BLING!!! :star_struck: Maareh, geniet ervan! :beers:

1 like

Lekker hoor! Veel draagplezier toegewenst :sunglasses:

De 7S26 heeft soms last van niet lopen inderdaad, een tip is om hem even een op de palm van je hand te “slaan”. Wil wel eens helpen!

2 likes

Leuk om te lezen en gelukkig datie weer loopt. Raadselachtig soms, dat uurwerkje. Het lijkt wel oftie leeft en er af en toe geen zin meer in heeft.
Gefeliciteerd met je mooie nieuwe aanwinst.

1 like

Gefeliciteerd. Geniet van je bling Seiko :star_struck:

1 like

Leuk om te lezen. Gefeliciteerd. Veel plezier ermee!

1 like

Hij is vet :ok_hand:

1 like

Wat een onwijs gaaf ding is dit zeg! Hulde @Dao en veel draagplezier @ElderRuwy!

3 likes

Thanks allemaal! :pray:

Deze truc ken ik ja. Dat was ook mijn eerste ingeving, maar dit bracht niet meer teweeg dan een balans die een paar keer oscilleert en dan weer stil valt. Het anker bewoog prima, maar het ankerrad leek geen torsie van de veerton te ontvangen. (Deze ging niet een tand verder bij het verspringen van het anker. Hierdoor sloeg het anker telkens tussen dezelfde 2 tanden in)
Mijn vermoeden was dat er ergens een rader in het gangwerk klem zat door vuil of een kapotte tand. Kan je voorstellen hoe verbaasd ik was dat hij weer ging lopen? :smile:
(Doemdenker die ik ben :joy:)

Ik hou hem wel in de gaten, maar vooralsnog heeft hij niet weer hetzelfde probleem laten zien. Dus ik ben optimistisch! En anders krijgt hij een upgrade naar een NH36 :upside_down_face:


Shinen! :star: (wederom de flutcamera op de telefoon… :crazy_face:)

4 likes

Haha, leuk verhaal en een toffe aanwinst :+1:

1 like

Het afscheid viel hem zwaar denk ik 🥹

Haha ik ben blij dat hij bij jou terecht is gekomen @ElderRuwy en dank voor het leuke contact! Ik zie niks van de lume op de foto’s trouwens, maar ik bericht je zo het nummer van Mr Limited nog even mocht je de wijzer willen vervangen.

Heel veel plezier ermee! En leuk ook de andere bandjes btw.

2 likes

Als t maar weer werkt! :grin::+1:

1 like

Tof, op leer nog een verassend stijlvolle verschijning! En op de gouden band gewoon lekker fout. :smiley: Geniet ervan!

1 like

Ik zie al dat het nooit lang meer kan duren voordat DAO een stevige concurrent is van Stefan Keetelaars :smile:

Leuke mod en veel plezier gewenst na je razendsnelle afdaling van de zwarte piste voor de ontvangst van gouwah knallehr.

2 likes

Tof ding hoor. Leuke build van één van de betere modders hier. Veel plezier ermee.

1 like

Je moet het weten en heel dichtbij komen om het te zien. Niemand anders behalve ik zelf die het gaat merken dus. Of dat juist goed is of niet even terzijde :sweat_smile:

image

Al zou ik het enkel doen om de reacties van m’n vriendin dan is dit ding nu al een daverend succes :smile:

Die omschrijving is dead-on. :ok_hand: Dit maakt ook dat ik nu baal van het feit dat de meeste van mn straps 20mm zijn en dus niet passen :persevere: Maar da’s vaak een kwestie van tijd :grin:

2 likes

Al van plan om het weg te doen :grin:

2 likes