NA: DaoMod - Zalmroze Seiko 5 - [pic heavy]

Nieuwe mod

Ontzettend blij met mijn nieuwe aanwinst! Ik heb deze mod gemaakt:

Onderdelen

  • Seiko 5 SNK361 horloge
  • Seiko 5 SNXA11 zalmroze dial (zeldzaam!)
  • SARB007 uur- en minuutwijzer
  • Datumschijf Chinees (ik bedoel dus echt Chinees en geen Japanse kanji)
  • Double domed saffier met clear anti-reflective coating

Overigens had ik er tijdens de fotoshoot van dit horloge een President bracelet op gedaan (maar heb nu toch de voorkeur voor de originele Seiko 5 band) en toen zaten er ook nog standaard Seiko 5 stick hands in. In het topic staan die foto’s misschien door elkaar. De eerste foto’s in dit topic zijn hoe die uiteindelijk geworden is.

De weg ernaartoe

Ik heb altijd wat spijt gehad van de verkoop van mijn Orient Star Explorer met zalmroze dial:

Niet meer te krijgen, dus ik heb me eroverheen gezet. Maar de waardering van een zalmroze dial bleef.

Nietsvermoedend ging ik aan een mod werken met de mooie Seiko 5 case van de SNK361 en ik dacht eraan een zilveren SNXS73 dial in te zetten (zilveren versie van wat ik nu heb). Die kon ik los niet direct krijgen, maar na wat googlen kwam ik deze zalmroze versie tegen. Als horloge is die al jarenlang niet meer te krijgen, als je ze vindt zijn ze honderden euro’s. Absurd. Even Perry vragen van MisterLimited, voorheen hier ook actief als @Voordeligbijdetijd. Krijg nou wat, het zou een maandje of misschien 2 duren, maar volgens het systeem op voorraad. Besteld, er vanuit gaande dat het later een foutje zou blijken. Maar nee, uiteindelijk daadwerkelijk gekomen!

Ook een verhaal apart. In het horloge dat ik ontving van Monsterwatches zat er een indice omgekeerd op de dial.

Wat de fak. A) hoe komt dit door de kwaliteitscontrole van Seiko en B)… hoe kon Monsterwatches dit niet gezien hebben bij het installeren van het saffier? Zucht. Goed. Aangezien ik hem toch niet gebruik niet erg, maar als ik geen modder was geweest zou het rot zijn. Rob gemaild, gek genoeg reactie, hij vond de foute dial wel tof en wilde die wel hebben. Uiteindelijk bood hij zelfs de SNXS73 aan waar mijn reis mee begon! Toch nog, het leek wel meant to be. Hij zou de andere dial snel opsturen! Maar vervolgens nooit meer wat gehoord, ook niet na om de paar weken een reminder van mij. Komop man… Goed. Bovenstaande gewoon de feiten, verder prima allemaal daar en ze verkopen dingen die ik niet altijd elders kan vinden.

Fotoshoot (op president bracelet en oude Seiko 5 wijzers)

Nice toch deze foto :star_struck:

Eentje om de shoot mee af te sluiten:

Paar foto’s met de SARB wijzers

Op andere banden?

Voor de lol besteld, maar gaat hem niet worden. Too much:

Enige leren bandje wat er wel enigszins bij paste. Zalm is toch best een moeilijk te combineren kleur. Niet erg.

Toch op de originele bracelet

De president sluit niet perfect aan, plus de originele band heeft best wel wat. En begint iets breder dan de lug width, ziet er wel nice en robuust uit!

Thnx allemaal voor het kijken!

Bedankt voor het kijken!

En nee deze gaat niet weg. Ik leer van mijn fouten :joy:

115 likes

Leuke mod!

1 like

Mooi gedaan weer!!!

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze fotogenieke aanwinst!!
Draag hem in volle gezondheid. :four_leaf_clover:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Heel mooi die salmon plaat…chique en fris. :ok_hand:

1 like

Perfecte mod! Heel tof geworden :star_struck:

1 like

Supermooi - chique en wat een wijzerplaat!

1 like

Heel mooi! Unieke wijzerplaat die heerlijk is voor de aankomende zomer :sunglasses: :+1:

1 like

Ik reageer niet veel… maar dit is Nice…!!!

1 like

Fantastisch gelukt. Zeer sjiek :+1::+1::+1::+1::+1::+1:

1 like

Super mooi

1 like

Hij is tof @Dao!

Maar die zalmroze Orient verkopen voor €195,-? :scream: Was dat tijdens die hittegolf ofzo? :sun_with_face::sun_with_face:

1 like

Heeeel goed gelukt Dao, :+1: :+1: :+1:

1 like

Hoe verzin je ze toch iedere keer?
Hele toffe combi dit. Enjoy!

1 like

Dao, dit is toch wel een van je beste mod, wat een plaatje! :heart_eyes:

1 like

Mooi man!! :ok_hand::ok_hand:

1 like

Thnx iedereen!!

Haha nee gewoon eerlijke prijs rekenen: ik had hem niet veel eerder voor die prijs hier op forum overgenomen, tijdje weggeweest voor service en dat uitgewerkt met de eigenaar voor mij. Dan ga ik hem niet vervolgens met dikke winst verkopen :joy:

Naïef misschien maar ik ga er vanuit dat de rest van HF het ook zo zou doen.

Geen idee! Het ontstaat gewoon, soms ook gewoon omdat het idee waarmee ik begin, om een of andere reden niet kan of in ieder geval wijzigt in iets anders :sweat_smile:

:pray:t2:

4 likes

Heel gaaf! Als ie ooit weg gaat, DM me even :wink:

1 like

Toch proberen he :joy:

Ach je weet het nooit. Maar nee :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

I know the feeling :sweat_smile:

:sunglasses::muscle:

Prachtige dial en leuke mod @Dao.

1 like