Soms kan je (opnieuw) versteld staan van wat een hoop horloge je krijgt voor weinig. Voor ongeveer €150 (plus wat upgrades) heb ik deze beauty om de pols:
Alle kleuren al gehad…
Het is bepaald niet de eerste keer dat ik een Seiko SNXS heb gehad (en heb gemod). Ik heb de volgende versies al gehad:
De zilveren:
De meest zeldzame zalmroze (nog steeds de vraag of ik die wel had moeten verkopen aan @Golf :P)
Een blauwe in een gouden kast geplaatst:
De donkergrijze:
Maar waarom nu dan toch deze?
Ik zie de zilveren versie nog wel eens van mijn vader, en ook een goede vriend heeft er eentje regelmatig om zijn pols. En met alle horlogegeweld (en bijbehorend prijskaartje) in mijn huidige collectie, springt zo’n eenvoudig maar prachtig Seiko 5je eruit. En aangezien ik alle andere kleuren al had gehad en deze een mooie kruising is tussen expressief en subtiel, wilde ik hem wel proberen.
Toen hij binnenkwam zag hij er zo uit:
Upgrades
Vervolgens een solide band erop gezet met gepolijste centerlinks, een double domed saffier met clear AR en een plattere solid caseback. En het gekke met dit 5je is dat de crystal op zijn plek wordt gehouden door de bezel. Deze wip je er dus eerst af.
Arabische vrijdag in het rood
Overigens is dit de eerste keer dat ik de neiging hem om de dagaanduiding op het Arabisch te zetten. Misschien omdat ik momenteel Assassins Creed Mirage speel, misschien beïnvloed door de Ramadan van een aantal collega’s, of misschien past het gewoon goed bij het silver met subtiele gouden indices.
Fun fact, nooit geweten: in het Arabisch is de niet de zondag, maar de vrijdag rood. Ik zocht online op waarom:
The day feature is in Arabic and English, with the Arabic word for Friday (الجمعة) in Red, English “SAT” in blue and “SUN” in red, presumably honoring the holy days of the three Abrahamic faiths: Islam, Judaism and Christianity
Dat vind ik eigenlijk wel erg tof!
Nog wat foto’s van het resultaat
Bedankt voor het kijken!