NA: mooiste Seiko 5 SNXS (zilver met gouden indices) + upgrade!

Soms kan je (opnieuw) versteld staan van wat een hoop horloge je krijgt voor weinig. Voor ongeveer €150 (plus wat upgrades) heb ik deze beauty om de pols:

Alle kleuren al gehad…

Het is bepaald niet de eerste keer dat ik een Seiko SNXS heb gehad (en heb gemod). Ik heb de volgende versies al gehad:

De zilveren:

De meest zeldzame zalmroze (nog steeds de vraag of ik die wel had moeten verkopen aan @Engel :P)

Een blauwe in een gouden kast geplaatst:

De donkergrijze:

Maar waarom nu dan toch deze?

Ik zie de zilveren versie nog wel eens van mijn vader, en ook een goede vriend heeft er eentje regelmatig om zijn pols. En met alle horlogegeweld (en bijbehorend prijskaartje) in mijn huidige collectie, springt zo’n eenvoudig maar prachtig Seiko 5je eruit. En aangezien ik alle andere kleuren al had gehad en deze een mooie kruising is tussen expressief en subtiel, wilde ik hem wel proberen.

Toen hij binnenkwam zag hij er zo uit:

Upgrades

Vervolgens een solide band erop gezet met gepolijste centerlinks, een double domed saffier met clear AR en een plattere solid caseback. En het gekke met dit 5je is dat de crystal op zijn plek wordt gehouden door de bezel. Deze wip je er dus eerst af.

Arabische vrijdag in het rood

Overigens is dit de eerste keer dat ik de neiging hem om de dagaanduiding op het Arabisch te zetten. Misschien omdat ik momenteel Assassins Creed Mirage speel, misschien beïnvloed door de Ramadan van een aantal collega’s, of misschien past het gewoon goed bij het silver met subtiele gouden indices.

Fun fact, nooit geweten: in het Arabisch is de niet de zondag, maar de vrijdag rood. Ik zocht online op waarom:

The day feature is in Arabic and English, with the Arabic word for Friday (الجمعة) in Red, English “SAT” in blue and “SUN” in red, presumably honoring the holy days of the three Abrahamic faiths: Islam, Judaism and Christianity

Dat vind ik eigenlijk wel erg tof!

Nog wat foto’s van het resultaat

Bedankt voor het kijken!

84 likes

Ziet er goed uit, en leuk feitje over de verschillende kleuren voor de dag aanduiding, dank voor het delen weer wat wijzer.

1 like

Nice , gefeliciteerd

1 like

Mooi hoor :+1:

1 like

Erg mooi. Geniet er van!

1 like

Mooi :+1:t2:

1 like

Standaard al een top horloge voor het geld.
Netjes geworden :ok_hand:

Een 5-je is :trophy: hoort in elke collectie :partying_face:

1 like

Ik vind het ( wederom ) een schitterende kwaliteits modificatie.

Om trots op te zijn!
Maar ik heb ook een hart voor de oude snxs’ jes.

overigens,

Heb je de nieuwe snxs’jes al gezien:

Da’s wél andere koek voor € 400.

4 likes

Lekker weer man, geniet er van! :heart_eyes: Die zalmroze 5 blijft voor altijd op dezelfde plek :wink:. Onder t genot van een biertje kan je m altijd hier nog eens om de pols slingeren!

8 likes

Leuk verhaal, mooie plaatjes. :star_struck:
Ik ben zelf niet zo van de ontwerpaanpassingen maar jij haalt er plezier uit en het resultaat mag er zijn, dus ook dat is zéér geslaagd! Veel draagplezier …

1 like

Mooi gedaan weer.

Ik draag de blauwe op lederen band zeer vaak, denk door de eenvoud en de maat dat ik hem fijn vind dragen.

1 like

Ziet er strak uit! Het oude logo blijft toch mijn voorkeur hebben. Enjoy :ok_hand:

2 likes

Ziet er goed uit, enjoy :star_struck:

1 like

Het gehele horloge is tof :ok_hand: gefeliciteerd met je aanwinst.

1 like

Ziet er top uit!

1 like

Gezien inderdaad! Maar het haalt het toch niet bij de echte SNXS’en hoor :smile:

2 likes

Mooi man! Gefeliciteerd, en mooi geknutseld, uiteraard.

1 like

Heerlijk verhaal, en mooi resultaat. Gefeliciteerd ermee! :+1:

1 like

Heel mooi :ok_hand:

1 like