Seiko 5 Only: laat ze zien!

Méér dan welkom!

Prachtige, vintage Seiko.

12 likes

8 likes

Dank je, ga eens op zoek.

12 likes

Is een Dao mod, gebaseerd op de SNXA11 :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

10 likes

Te lang geleden voor deze vijf

13 likes

Is het geen idee om er bij monsterwatches een mooi nieuw (bol) saffiertje op te zetten? Is sws een mooi horloge!

Tja, denk ik ook wel eens aan. Maar ja, t horloge is van mijn vader geweest en hij droeg t te pas en onpas, kans op krassen of niet. Ook stukje herinnering dus :person_shrugging:. En t loopt zodra je het oppakt en ook goed op tijd dus zolang het goed loopt…

Bijna compleet.
Alleen nog een keer de goudkleurige uitvoering erbij en het zilverkleurige model SNXS81 met de champagne kleurige wijzerplaat.

14 likes

Nice hoor,
Referentie?

12 likes

Oei, mooi rijtje!

1 like

Nice @Leo :ok_hand:

1 like

Twijfel nog of ik hem hou, schitterend op de foto maar vind hem wat om èèn of andere reden op de pols net niet bij mij.


7 likes

Staat je goed i.m.h.o. Heb dezelfde ref. Op een soort gelijke nato. Op de originele stalen band was ik er niet overtuigd. Op de nato ben ik er wel erg tevreden over. Het is geen horloge voor onder de mouw van een overhemd of jasje ofzo. Daarvoor is hij te bulky. Maar voor casual vindt ik hem helemaal goed.

avondwissel

8 likes

Per ongeluk mijn bericht verwijderd ipv aangepast. Poging 2 dan maar.

De kleine 38mm duiker is geleverd, mijn eerste Seiko (SRPK29). Ik twijfel nog of ik de juiste keuze heb gemaakt qua grootte, maar ook de kwaliteit levert bij mij nog vraagtekens op.

Volgens de instructie zou het een geschroefde kroon moeten zijn. Echter lukt mij dat met geen mogelijkheid te lukken. Ook bij youtube filmpjes zie ik ze dat niet doen. Klopt de instructie niet of is er iets mis met dit exemplaar?

De vergrendeling bij de sluiting, waar de tekst Seiko op staat, gammelt enorm. Hoorbaar bij normale polsbewegingen. Is dit normaal bij een Seiko 5 of ligt het weer aan dit exemplaar?

De horloge werd geleverd zonder stickers, dat vind ik ook een dingetje en ben waarschijnlijk daarom kritischer. Maar de kwaliteit valt ietsje tegen tov een gelijkgeprijsde Citizen.

7 likes

Foto uit de oude doos : 31 maart 2017

Nog steeds in bezit.

Edit : besef nu pas dat dit geen vijfje is :blush:
Zit wel in de dezelfde prijscategorie :five:

8 likes