NA: Orient Star Explorer - Salmon Dial

Eind maart kocht ik deze Orient Star van forumlid @royke74. Drie maanden kan ik hem dan eindelijk dragen! Waarom dat zo lang duurde, dat lees je onder de foto.

Het is een Orient Star Explorer, zalmkleurige dial. Pin me er niet op vast in hoeverre dit de officiële naam is. Slechts 34mm, stalen bracelet, en het meest opvallend is natuurlijk de kleur van de dial. Ik mocht hem eerst proberen voor ik zou betalen, heel nice aanbod van Roy in coronatijd.

En toen begon de ellende :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Er zit een vervangend NH05 uurwerk in en ik ging de originele goudkleurige rotor erin zetten. Klein smetje op de dial weggehaald. Ook naar de datumschijf gekeken, omdat er ook een zat op het oude uurwerk dat erbij zat. Niks aan veranderd, nadat alles weer in elkaar zat deed de quickset het ook gewoon maar het vanzelf rond 12u naar de volgende datum gaan niet.

Crap.

My bad. Eigen schuld. Dus gewoon betaald aan Roy natuurlijk. Alleen bleek dit probleem er juist al eerder te zijn en het was als het goed is gerepareerd. Tja, mogelijk dus toch niet helemaal helaas. Het uurwerkje zit op dat punt ook wat ongebruikelijk in elkaar en er zitten een paar plastice onderdelen / tandwielen in.

Wat doet hij, stort hij het geld terug :laughing: met de boodschap dat ik hem zodoende zelf nog kon laten fixen. Tof, maar dat voelde ook niet helemaal lekker natuurlijk. Dus ik heb aangeboden dat ik hem zou laten repareren en het verschil tussen reparatiekosten en de oorspronkelijke prijs aan hem zou terugbetalen. Dat is wel het minste, en wel zo fair :v:

Het irritante was dat de officiële tak in van het merk in Nederland pas wilde kijken naar de prijs enz als ik het horloge opstuurde. Vervolgens duurde het 3 maanden, omdat ze in coronatijd de fabrikanten niet te pakken kregen. Lekker dan, had dat van tevoren gecheckt… en om dan vervolgens aan te geven dat een nieuw origineel uurwerk niet verkrijgbaar is. Hun horlogemaker kon wel de juiste onderdelen krijgen voor een reparatie.

Dus 3 maanden later, reparatie met heen en weer zenden enz voor €110 en de rest teruggestort aan Roy! :+1:t2:

En ik ben er natuurlijk blijf mee!

Bedankt voor het kijken.

77 likes

Prachtige wijzerplaat zeg! Gefeliciteerd met je aanwinst.

1 like

Frisse zomerse verschijning! Lekker hoor, veel draagplezier. :ok_hand:

1 like

Gaaf horloge

1 like

Mooi!

En een prachtig verhaal, uiteraard.

1 like

Mooi en netjes opgelost tussen jullie :+1::+1:

2 likes

gefeliciteerd met deze aanwinst!
Mooi om te zien hoe 2 liefhebbers het met elkaar oplossen :smile:

2 likes

Wat een chique horloge en evenzo opgelost, kan gewoon. Veel plezier ermee!

1 like

mooie Orient met een toch niet alledaagse maar wel mooie wijzerplaat :star_struck::ok_hand:
geniet ervan :+1:

1 like

Zo @Dao… hij is er ook direct een stuk knapper op geworden. Prachtig na zo’n poetsbeurt.
Geniet van deze aanwinst , dat is je wel gegund na dat eindeloze wachten :sweat_smile:
Nog bedankt voor het goedmakertje btw… je bent een topvent :ok_hand:

5 likes

Zooo, lekker hoor! Prachtige kleur die dial!

1 like

Lekker hoor. :ok_hand:

1 like

Gave dial, deze smeekt alleen om een andere strap.
Kom Dao, wat gaat het worden?
Waarom zien we eigenlijk de nieuwe rotor niet?

1 like

Proficiat met dit bijzondere horloge. Mooi verhaal trouwens.:slightly_smiling_face:

1 like

Top!

1 like

Gaaf, deze Pinky!

Gefeliciteerd!

1 like

Mooitje hoor

1 like

Mijn vriendin: oh dat is wel vrouwelijk hoor, die zou ik dragen :sweat_smile: sorry Dao. Ik vind hem wel echt prachtog trouwens! Een echte vent kan roze zeker hebben!

1 like

Prachtige wijzerplaat :ok_hand:

1 like

Aparte kleur lekker zomers! :v:t4:

1 like