Vanaf het moment dat ik Google enkel nog gebruikte om te zoeken naar iets wat met horloges te maken heeft, kwam ik onder andere het merk Tourby tegen. Die naam zei me niet veel, maar de plaatjes die ik zag des te meer. Verlekkerd rondklikkend op de website kwam ik al snel uit op een zilverwitte wijzerplaat, geblauwde wijzers en een met rosegoud afgewerkt uurwerk. Prachtig. Klassiek, ingetogen, mooi, verrassend verfijnd en geweldig gedetailleerd. Meerdere keren kwamen ofwel de plaatjes in m’n moodboard voorbij ofwel de entry in mijn idiote Excel bestand. De koopbeslissing kon of durfde ik nog niet te nemen. Ook omdat er andere uurwerkjes waren die veel van mijn aandacht en budget vroegen (zie de vorige NA’s die ik plaatste).
Uiteraard heb ik naar Tourby gezocht op dit forum. Kwam onder meer bij de NA post van @Fate_Amenable_To_Change uit en heb ademloos gelezen en vooral gekeken naar de prachtige macrofoto’s. Diezelfde eigenaar kondigde kort geleden aan de bezem door de collectie te halen. Horloges met een kastdiameter boven de 39mm verhuisden in hoog tempo naar het blauwe hoekje. En ik dacht: “zal hij de Tourby ook verkopen…?” Vorige week maandag kreeg ik het antwoord: jawel. Nieuwe post met het gevreesde/gehoopte (doorhalen wat u niet van toepassing acht) object in de aanbieding. Meteen een bericht gestuurd om mijn interesse kenbaar te maken, maar dat ik een denkbeeldige dans met m’n ranking, uitbreidingsplannen, etc. tot een goed einde moest brengen. Dat ging best vlot. Twee dagen later hadden we een deal. Zaterdag jl. de transactie.
De foto’s zijn bij lange na niet zo mooi als die uit de oorspronkelijke NA. Maar 't geeft een aardig beeld. Het bandje is een Radstock. Aangenaam vintage look. Mooi afgewerkt en draagt erg plezant. Ik slinger 'm morgen weer om de pols. Omdat het kan. Wat ben ik blij met deze beauty. Als ik het maar om de keuze te hebben om 'm te dragen.
Check de overeenkomsten met de Staudt Praeludium. En ook de verschillen