NA: dikke Bulova Super Seville Day-Date

Een hele tijd terug begon de horlogehype van mij met een 2e generatie Oriënt Day-Date. Ik was aangenaam verrast over de kwaliteit van dit horloge. Als eerste ‘echte’ horloge was dit meteen een leuke binnenkomer. Vooral de fluted bezel sprak mij erg aan. Zie hier een foto:

Maar… ik merkte toch dat goud niet voor mij was. Het voelde net teveel kermis voor mijn eigen smaak. Dus hup deze eruit en op zoek naar wat anders. Aangezien ik nogal kleine polsen heb dacht ik als eerste aan een SKX013. Vond deze altijd al wel geinig en een duiker leek mij ook wel wat voor de verandering. Toendertijd hier wat naar gekeken, maar toen greep een ander horloge mijn aandacht. De welbekende SARB033. Ik kon deze via Ebay nieuw aanschaffen en deed dit dan ook snel.

Echter ondervond ik wat vele voor mij ook hadden meegemaakt. De standaard stalen band waarop hij werd geleverd kreeg ik net niet lekker op maat gemaakt. Ik kocht dan ook haastig een Uncle Seiko Jubilee en draag deze nog steeds met veel plezier.

Na meer dan 1 jaar met de SARB rond te lopen (zonder verveeld te raken!! :hushed:) begon het recentelijk toch weer te jeuken. Ik heb een zeer lange en zware periode achter de rug en besloot om mijzelf te trakteren op een nieuw horloge, als een aandenken dat het uiteindelijk goedkomt. De Oriënt die ik eerst had gehad bleef mij toch aanspreken (en die fluted bezel miste ik stiekem ook wel) en ik besloot op zoek te gaan naar een 1e generatie versie. (Dat is degene die het meest op de Rolex Day-Date lijkt) Ik kwam er helaas al snel achter dat de prijzen voor dit horloge de pan uit rezen. 500+ via Chrono24 vond ik toch veel te veel voor een horloge van dat caliber.

Dus besloot ik verder te zoeken en herinnerde mij dat Bulova ook een Day-Date had gemaakt. Ik wist ook dat deze best lastig in originele staat te verkrijgen waren… Ik speurde wat rond op het internet naar verscheidene exemplaren en vroeg onder andere aan @ducracer en @LastGentlemen wat ze ervan vonden. Je kan het al raden… deze horloges van Chrono en Marktplaats waren natuurlijk 3x niks. :confused: @ducracer raadde mij aan om geduld te hebben om een goed exemplaar te kopen en ik besloot om dit advies maar op te volgen.

Nog geen 3 uur later krijg ik een bericht van @Marcel dat hij zijn Super-Seville weg wilt doen. Ik mijn ogen haast niet geloven. Hij zag er op de foto’s strak uit en hij had zelfs recent nog een servicebeurt gehad. Ik besloot om meteen tot aankopen over te gaan en een kleine 3 dagen lag hij al op de deurmat. Ik heb hem nu 2 dagen in mijn bezit en wauw wat een prachthorloge. :heart_eyes: Ik ben er heel erg blij mee, vooral de sunburst dial speelt heel mooi met het licht. Daarnaast is de bracelet van verrassend goede kwaliteit. Al is er ook een suede bandje op weg naar mij en deze gaat er in de zomerse maanden zeker erop vliegen. Dus @Marcel dankjewel voor de snelle deal en het aanbieden van dit prachthorloge!

Enfin, genoeg gepraat. Hier wat plaatjes van mijn nieuwe dikke klatser! (let niet teveel op mijn fotokwaliteiten) Ik ga onder het genot van een lekker biertje er nog eens goed naar kijken. :sunglasses:




59 likes

Gefeliciteerd :ok_hand:t2:

1 like

Prachtige aanwinst :clap::clap::clap:

2 likes

Heel fraai hoor!
Een day-date, maar toch helemaal zijn eigen Bulova horloge :ok_hand::ok_hand:

1 like

Zeg dat wel!! :grin:

1 like

Heb je deze eigenlijk ook zonder die romeinse cijfers ?

Geen idee, ik ben helaas zelf niet zo’n expert hierin. Wat ik tot nu toe heb gezien niet.

Mooi hoor. Gefeliciteerd.

1 like

Mooie NA gefeliciteerd :ok_hand:

1 like

Mooi horloge! Ook tof met de leren band erbij :slight_smile:
Veel plezier van het horloge :heart_eyes:

1 like

Prachtige aankoop! Hier ook dik tevreden!!

Zeer aangenaam om dragen en je kan blijven kijken naar die dial🥰

Grtz van haar zuster

6 likes

Die is ook erg mooi! Inderdaad, die dial is echt prachtig :grin:

1 like

Kun je dan niet gewoon beter een Day-Date kopen als dat is wat je wilt?

1 like

Ik zou wel willen, maar als student ligt dat helaas ruim buiten mijn budget. Hopelijk gaat deze er later wel komen…

2 likes

Dankjewel! Ik ben zelf ook erg benieuwd hoe mn nieuwe leren band hem gaat staan. Ik ga ervan uit dat het erg gaaf wordt :sunglasses:

1 like

Heel mooi horloge, de originele day-date komt er vast nog wel eens!

De Bulova is niet van een veel hoger caliber om eerlijk te zijn dus ik hoop dat je minder dan 500 hebt betaald :wink:

Ik wist als student niet eens wat een DD was dus als je deze nu al op je vizier hebt dan komt het zeker goed👍

1 like

Herkenbaar. Gewoon lekker genieten man!

1 like

Nogmaals gefeliciteerd! Leuk dat het je al zo snel is gelukt om een knappe Super Seville te vinden!
En nu genieten, maar dat gaat vast lukken.

1 like

Heel erg mooi!

1 like

Dat moet inderdaad wel goedkomen :sunglasses:

1 like