NA: Doxa Sub 200 Professional

Doxa behoeft eigenlijk geen introductie meer hier op HF. Het merk is bij velen bekend en geliefd, maar als je het over Doxa hebt, dan heb je het natuurlijk over de befaamde Sub 300 welke ook door Jacques Cousteau werd gedragen.

Nu heb ik al veel gelezen over Doxa, hier en op het www en het horloge begon mij steeds meer te bekoren. Er moest dus eentje komen en nu hoor ik iedereen al denken: De gaat voor de Doxa 300 omdat deze volgens vele het ultieme duikhorloge is van Doxa.

Maar helaas mede forumleden. De Doxa 300 is weliswaar een zeer mooi horloge, alleen staat de vorm van de kast mij persoonlijk niet aan. Ben meer voor een “traditionele” kastvorm :wink:
Maar ik heb ook gekeken naar de 600T, welke ook een mooi horloge is, alleen vind ik deze kast weer wat te “hoekig” en ook wel wat te fors voor mijn bescheiden polsomtrek.

Toen de Sub 200 maar beter onder de loupe genomen en hier en daar wat over gelezen. De kastvorm stond mij bij deze wel aan en de bescheiden afmetingen zouden mijn pols niet misstaan. De 200 meter water resistance is voor mij voldoende, want ik ga nooit zo diep met welk horloge dan ook.

Maar goed, als het dan de Sub 200 gaat worden, welke kleur pakken we dan want er is genoeg keuze :thinking:
Zwarte dial heb ik genoeg van, gele heb ik al, wit is niet mijn ding, oranje heb ik al eens gehad maar vond ik niks. Een aquamarine dan? Wel een kek zomers kleurtje maar nog niet genoeg om mij over de streep te trekken.
Bij enige navraag en het lezen van reviews en ervaring, was ik er uit. Als je een Doxa neemt, ongeacht welk model, dan moet het een professional zijn. Oranje dus, maar had ik hierboven net niet gezegd dat oranje niks voor mij was :grimacing:
Dat klopt inderdaad, maar die oranje die ik had was van een Seiko SRPD en die oranje kleur kun je gewoon niet vergelijken met de oranje kleur van de Doxa. Wat een intense kleur is dit zeg. Mooi maar ingetogen en niet schreeuwerig, maar dan wel op staal, want je kunt ook een rubberstrap erbij doen, maar dan wordt het wel erg oranje en niet geheel onbelangrijk: 250 euro voor een stukkie rubber gaat mij toch wat te ver :sweat_smile:

De Sub 200 in het oranje moest er dus komen. Nu wilde het toeval dat ik op HF las dat iemand een mooi horloge had aangeschaft bij Jaap @SuperC van Ten2Two, dus daar even een blik geworpen en zowaar had Jaap er eentje te koop staan. Deal was dus snel gemaakt en eenmaal in huis werd ik verrast door de heldere kleur van de dial en de algemene afwerking van het horloge. Ik weet dat dit de “budget” Doxa is voor velen, maar ik ben onder de indruk hoor. Nieuw kost deze bijna 1000 pegels op staal en dat is serieus geld voor de doorsnee horloge liefhebber, maar je krijgt er wel wat moois en aparts voor.

Eerst maar wat plaatjes en later nog maar eens een review over het horloge na een tijdje gedragen te hebben.
DOXA has continued to push the boundaries and innovate in the dive watch space. More recently, a real highlight for the Swiss watchmaker was their new SUB 200, unveiled at Baselworld 2019, being nominated for the “Challenge” category award at GPHG 2019.

71 likes

Nu willen we ook wel een wrist shot zien :grin:
Heel gaaf! Had hem ook al een tijdje zien staan bij Jaap en zelfs van degene van wie die is geweest had hem al aan mij aangeboden. Ik twijfelde te veel en te lang… en dat doe ik nog steeds… kun jij me overtuigen? Hahaha.

1 like

Die was ik vergeten :rofl:

14 likes

Draagt echt comfortabel op mijn 16,5 pols

1 like

Lekker zomers!!

1 like

Ja ,dat oranje is echt super :sunglasses:
Een heerlijke zomerklatser :ok_hand:

1 like

Toffe aanwinst!

1 like

Super toffe NA. Gave kleur en wat mij betreft is de sub 200 vanwege de kastvorm de ideale Doxa keuze. Mooie foto’s ook :+1:t2:

1 like

Super tof! Staat hoog op mn verlanglijst dus ben uiteraard stiekem ook jaloers :grimacing:

1 like

Gaaf, zeg! Super lekker in oranje, natuurlijk en ook erg lekker met dat bolle glaasje en die ĂĽbertoffe band! Congrats!

1 like

Mooi horloge, ik had nog nooit gehoord van dat merk. Weer iets geleerd vandaag :slight_smile:

1 like

Mooie band hoor!!

1 like

Vind dit zo een mooi duikertje .

Drang om aan te schaffen wil niet indammen , oh oh oh.

Gefeliciteerd .

1 like

Niet doen. Gewoon kopen :grin:

Dacht ik ook

Hele mooie kleur in het echt hoor :+1:

Dank u

Zo denk ik er ook over :wink:

Hoeft niet hoor. Gewoon kopen dan hoef je niet meer jaloers te zijn :joy:

Ja mooi toch?

Goed inlezen hier op het forum. Leer je veel over horloges waar ik eerst ook nooit van gehoord had :grin:

Gewoon kopen dan :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Past niet bij de vernieuwde mozaĂŻek . :sweat_smile:

1 like

Mijn broertje had het vroeger over Jakkes Kaustau.
:slight_smile:

1 like

Van harte!

Doxa is cool en de 200 zeker!

Ben zelf voor de gele gegaan. Lekker voor de zomer.

6 likes

Ach vroegah :rofl:

Vond ik ook mooi maar heb al een gele Seiko duiker :+1:

1 like

Ik zou dit de “smart man’s Doxa” noemen hoor :slightly_smiling_face:
Ik vind hem persoonlijk (nog) mooier dan de 300

3 likes