NA Dress Watches

Het zijn mijn nieuwe horloges dus per definitie Dress watches: Horloges uit "Middle Kingdom"

Zoals de meeste leden wel weten ben ik in het zwarte gat van het auto tunen terecht gekomen.

Het is een klein beetje ontspoord. Maar dat past wel bij mij. De mooiste bloemen groeien aan de rand van de klif. Ga graag waar anderen opgeven. Of het altijd slim is, zeker niet. En om de autopot te blijven vullen heb ik inmiddels ook de laatste Rolex gedowngrade. Die heb ik geruild voor 2 horloges plus cash met een gewaardeerd HF lid.

Kan niet ontkennen dat het hebben van een Rolex mij het gevoel gaf van status / iets bereikt hebben. Of dat terecht is maakt niet uit want: If men define situations as real they are real in their consequences. Daarnaast liep ik er ook niet meer zo relaxed mee als vroeger. Vroeger kon je er nog lam mee in de goot liggen. En als je er over na moet denken is het al niet meer leuk. Mis het gevoel van status, maar niet het bezit.

Wat is het dan wel geworden?
De Sub is een Grand Seiko en een Panerai Radiomir geworden.

De Grand Seiko is echt een verrassing. Heerlijk onder een pak, maar ook met blote armen. Met 39mm de perfecte maat. En die afwerking…. Je blijft kijken. Echt een heerlijk horloge en een verrassing.

De Radiomir is toch wel een klassieker. En kijkt heerlijk. Daarnaast op het moment dat je een Panerai hebt gaan er letterlijk allemaal deuren open. Zit nu in de Panerai app groep. Ook wat ontzetten leuk was dat meerdere leden @jo_isvertrokken en @Koenv mij geheel gratis bandjes hebben gestuurd voor de Pan. Super attent. Ik ga ze of aan hen terugsturen of voor het goede doel weg doen. Waarom komt zo.

Het horloge was gewoon te groot voor mijn pols. 45mm kan ik niet hebben.

Wat mij ook tegen begon te staan was dat het een handwinder is. Daar heb ik gevoelsmatig iets op tegen. Zeker een handwinder met een schroefkroon… waarom? En als je dan schroeft en je haalt nog steeds maar 100m waterdicht, ja dan snap ik er helemaal niks meer van.

Dus ik contacte Jaap:
“Kan ik de Pan inruilen tegen die 40mm Luminor?”
“Ja hoor.”
“Mooi.”
“Wil je dan die Omega Seamaster en Breitling Navitimer ook meenemen?”
“Vooruit.”

Zo gezegd zo gedaan en gisteren zat ik bij Jaap voor de zoveelste keer. Hulplijn @Schoen gebeld en met zijn 3en waren we er snel uit… De Luminor was mooi. Maar geen partij voor de Seamaster. De afwerking, gewoon van een ander level.

En wat ik een leuk detail vind is dat ik precies hetzelfde horloge heb als mijn vader. Geeft een fijn gevoel.

Daarnaast is de ‘collectie’ meer in balans waardoor ik weer meer lol met de hobby heb en meer afwissel tussen de SLA043, GS en SM. Gevoelsmatig is de lol voor de hobby weer een beetje terug.

Lang verhaal kort: De Sub werd een GS en een SM. Mand.

97 likes

Mooi @Jurk!
Niets mis met die horloges toch, prachtige exemplaren. Snap ik dat jij daar ook van kunt genieten.
En wij genieten lekker mee :wink:

Gefeliciteerd met de nieuwe horloges!

1 like

Mooi verhaal. Ben benieuwd naar de volgende downgrade.

Dat was een lief bedoeld grapje hè? :kissing_heart:

Oprecht twee mooie horloges. :ok_hand:

2 likes

Mooie downgrade, vooral die Grand Seiko. Die geeft toch ook wel een beetje status?

1 like

Wanneer een downgrade eigenlijk een upgrade is, zo kijk ik ernaar. Mooie horloges, geniet ervan!

5 likes

Was gezellig! Heel modern gevideobeld. Zo had ik toch het gevoel alsof ik er een beetje bij was. Die @SuperC wordt ook steeds knapper he?

Ik vind de Grand Seiko echt de grote winnaar in je nieuwe collectie! En de Seamaster absoluut de juiste keuze. Die wint het makkelijk van de Panerai. Snel rubber scoren en ergens lam in de goot gaan liggen.

Bij liefhebbers wellicht. Maar de buurvrouw denkt gewoon dat je een seiko om hebt.

6 likes

Dit wel, ja. Die rubberen band staat (en draagt) echt fantastisch.

3 likes

Thanks! Helemaal niks mis mee. Maar beschreef gewoon eerlijk wat gevoelsmatig het kroontje met mij deed.

Dat weet ik! En jij mag die sowieso maken. :kissing_heart:
Hoop idd dat ik nu eindelijk door de zure auto appel heen ben.

Ben het met Koen eens. Net als die andere Seiko, niemand denkt dat het wat speciaals is. Is niet erg. Ik kan er erg van genieten.

Thanks! Als je er objectief naar kijkt zeker waar.

Was top! En idd die Jaap begint steeds meer op George Clooney te lijken. Of kwam dat door alle koffie?

Vind ik ook! Thanks. En wederom dank voor je hulp maatje :sunglasses::+1:

Heb alleen al die SLA. 2x rubber hoeft niet per se (what she said)

3 likes

Volgens mij is hier helemaal geen sprake van downgrades

2 likes

Godverrrrrdomme, wat een rukmove.

Veel plezier met de SM!

2 likes

Wie ben jij?

1 like

Schitterend :laughing::clap:

@Jurk mooie aanwinsten in return hoor! Geniet ervan.

1 like

mooie aanwinsten!!

Leuk om te lezen hoe zo’n horloge reis dan gaat bij sommige mensen.

1 like

Mooie set zo, man! :+1: En weer lekker genieten van je horloges! :beers:

1 like

Een downgrade met tuning skills maakt zelfs van een downgrade een upgrade.

Gefeliciteerd met de switches.

2 likes

Voor de één een downgrade, voor de ander een upgrade :grin: enjoy!

2 likes

Al vaker gezegd maar ook in mijn ogen zeker geen downgrade. Vind vooral de GS veel beter passen bij een artistiek en creatief persoon dan de zoveelste (en begrijp me niet verkeerd, zeker wel coole hoor) sub.

1 like

Het ding met GS is dat het zo lekker onder de radar is, en de afwerking zo ontzettend perfect dat je je afvraagt of GS in het algemeen niet gewoon heel snel heel veel duurder gaat worden.

Het is geen downgrade Jurk. In jouw hoofd klopt dit dus is dit een upgrade.

1 like

Nice seamaster man! Geniet van beide horloges :sunglasses:

1 like

Schitterend, die SM gaat er bij mij hopelijk dit jaar ook bijkomen…:heart_eyes::+1:

1 like