NA dubbel Japans, dubbel genieten

Klopt helemaal prijzen Speedtimers vanaf € 680,- en de Promaster adviesprijs € 399,-

Bedankt voor je reactie :slightly_smiling_face:

1 like

Mooie set, gefeliciteerd!

1 like

Leuk duo gescoord! De Citizen heeft mijn voorkeur.

1 like

Mooie horloges. Veel plezier ermee.

1 like

Mooie NA’s.
Ik had alleen de Citizen gekocht!
Ik heb helemaal niks met die (P)Seiko’s!!

1 like

In dit geval was Citizen eerder met solar-powered.

Het eerste solar-horloge was de Synchronar ontwikkeld door Roger W. Riehl in 1968.

De Seiko oogt klassieker, de Citizen moderner. Ik ben benieuwd welke van de twee gaat blijven. Maar beide horloges zijn robuust en absoluut van goede kwaliteit.

Ik heb horloges van beide merken en ben geen adept. Ik kies op specs en ook zeker op uiterlijk, want het oog wil immers ook wat :grin:

1 like

Gefeliciteerd met de mooie aanwinsten. Mijn voorkeur gaat uit naar de Seiko, vind de bezel van de Citizen erg druk

1 like

Van harte met deze 2 toppers!!

1 like

Gefeliciteerd. Draag ze in goede gezondheid.

1 like

… en wie wint er volgens de Seiko politie ?

Mooi gefeliciteert!

1 like

Niet mee eens.

Dat was voor mij ook een van de redenen

1 like

alhoewel ze alle twee een drukke plaat hebben verkies ik de citizen,
ook ik heb verschillende citizens met een drukke plaat (subdails) en draag ze soms met plezier,
doch, ik weet niet hoe het komt, kan er niet echt de “vinger” op leggen maar de citizen geeft me toch wat meer rust dan de seiko :slightly_smiling_face:
iig, draag ze met plezier

1 like

Gefeliciteerd! Voor mij wint Seiko wegens het rustige ontwerp, en ik vind de kast wat toffer. Evengoed allebei bomb proof horloges natuurlijk. Nu ben ik bevooroordeeld omdat ik, hoewel ik Citizen promaster, Eagle seven en The Citizen horloges heb gehad, een veel grotere affiniteit met (Grand) Seiko houd. Hier is niks objectief aan. :smiling_face::smiling_face::smiling_face:

1 like

Van harte!
Voor mij de Seiko, toffe kleur wp, oogt rustiger, mooiere band (alhoewel ik de mijne meteen heb verwijderd en vervangen door leer).
Enjoy!

1 like

Vet spul!
Dit soort Citizens zie je m.i. verrassend weinig.
Erg gaaf model, mijn voorkeur gaat dan ook daar naar uit :slight_smile:

1 like

Ik vind veel horloges in de collectie van Citizen aanprekender dan die van Seiko. Waar nog bijkomt dat veel Citizens, kijkend naar het gebodene, gunstig geprijsd zijn. Maar da’s mijn mening, schrijf ik er maar even bij.

1 like

Is t module in de Seiko eentje v hunzelf of stiekem eentje v Citizen?
Beetje zoals Seiko hun NH-xx uurwerkjes aan derden verkoopt?
Citizen heeft dergelijk analoge solar chronograaf en al heel lang.

Hoe werkt die?
Als Citizen t niet heeft, zal t misschien toch n eigen Seiko uurwerk zijn?

Tussen de 2 vind ik t rustige vd Seiko wat prettiger, hoewel ik dan ook voor n rustigere kleur wijzerplaat zou hebben gekozen.

Citizens zijn qua geleverde kwaliteit en prijsverhouding veel beter dan Seiko! Mee eens.

Neem de volgende horloges als voorbeeld.
Prachtige modellen om in je collectie te hebben.
Prijs rond de 450 euro met hardlex mineraalglas
Wie verzint dit ?