NA dubbel Japans, dubbel genieten

Agree, totaal overbodig.

Ik vind de Seiko optisch mooier maar beide toffe aanwinsten.

1 like

Thnx voor de info over geschiedenis Solar.
Volgens mij liggen de krachten best verdeeld qua uurwerk management, Citizen Eco-Drive, Seiko Automatic movement

1 like

Seiko had ook niet het eerste automatic uurwerk. Dit was Perrelet in 1777. Later in 1924 verbeterd door Harwood in samenwerking met Fortis. Maar dit waren bumpers, wie het eerst was met de rotor weet ik niet zo snel :thinking: Seiko had natuurlijk wel het 'Magic Lever mechanisme geïntroduceerd.

Maar solar was echt een dingetje van Citizen, Junghans heeft ooit ook een poging gedaan. En ja, ik ben een Eco-Drive fan wat qua technisch vernuft in niets onderdoet voor mechanische uurwerken.

Twee toffe aanwinsten dus dubbel gefeliciteerd, veel draagplezier gewenst :+1:t2:

1 like

Het kaliber V192 is een solar quartz chronograafuurwerk dat door Seiko wordt geproduceerd. Het zit o.a. in de Prospex Speedtimer modellen.
Batterij indicator wordt aangegeven bij de onderste subdial met F en E

Gaaf horloge! Veel plezier ermee.

1 like

Ik ben benieuwd welke mag blijven!

Om maar bij de streetfighter vergelijking te blijven zijn ze beide meer E. honda dan Ryu. :sweat_smile:

Ze blijven beide :wink:

1 like

Ik zou voor Seiko gaan, want die oogt rustiger.
Maar die Citizen die je hebt gekocht is echt niet verkeerd.
Het in ieder geval cool dat je ze beide hebt.

1 like

Jaren lang aan Citizen getwijfeld. Maar toch een gekocht, super kwaliteit en veel plezier mee.

1 like

yt_better.png.thumb

Twijfel is onnodig, Better starts now

1 like

Gefeliciteerd !

1 like