NA Duiken in een zee van skindivers

Een skindiver. Compacte kast, slank ontwerp maar toch de looks van een duiker. Elke keer als ik er een voorbij zag komen, trok dit mij aan. Toch heb ik er nooit een gehad, en ik nam ook nooit echt de beslissing tot koop. Vaak was het, nét niet.

Tot dat ik mij verdiepte in de oude skindivers. Alles wat ik mooi vond aan dit type horloge, kwam samen in deze klassieke modellen.

De kastvorm, de wijzers, de typografie van de cijfers, de dunne en subtiele bezels, de manier waarop de lume was aangebracht, en natuurlijk die “vintage look”. Van dat laatste moet je houden. Maar bij moderne skindivers miste ik dat laaste punt; ze waren te perfect of probeerden een vintage uitstraling na te bootsen die mij nooit echt overtuigde.

Ik heb heel wat horlogemerken met modellen zien passeren. De meeste die ik echt mooi vond waren onbereikbaar door financiële reden.

Maar toen kwam ik hem tegen: de Lanco Barracuda. Ik moet eerlijk zeggen, ik kende het merk van naam maar de geschiedenis totaal niet. Dus tijd om eens te verdiepen in Lanco.

Tijdens mijn zoektocht stuitte ik ook op een mooi geschiedenisverhaal, gedeeld met een NA

https://www.horlogeforum.nl/t/na-lanco-13262-skindiver/288741?u=bokkie

Dank daarvoor!

Helaas geen oude advertenties gevonden over dit type horloge dus deze heb ik met wat fantasie zelf gemaakt. (Mocht iemand deze wel gevonden hebben hoor ik het graag.)

Maar goed, terug naar die Barracuda 237. Wat een schoonheid! Urenlang heb ik ernaar gekeken en over gelezen. Na het lezen van een artikel van Fratello was ik helemaal om.

Voor de geïnteresseerde

Voor mij heeft deze skindiver alles wat ik mooi vind. En het mooiste; Barracuda in een prachtig lettertype op de wijzerplaat. Het horloge heeft ook een connectie met mijn hobby: duiken. De barracuda is een vis die me altijd heeft gefascineerd, wat mijn enthousiasme voor dit horloge nog meer voedde.

(De laatst genoemde reden was om mijn vriendin te overtuigen dat er weer een horloge moest komen. Ik ben er inmiddels zelf in gaan geloven…)

Maar goed, heel makkelijk te vinden is hij niet, en de hoofdprijs betalen wilde ik ook niet. Ik denk dat ik zeker een jaar heb gezocht/gewacht. Maar toen kwam er een buitenkans voorbij, en ik wist dat ik moest toeslaan. (Uurwerk heeft wat kleine problemen)

Tot nu toe altijd alleen online gezien en plaatjes gekeken dus het was even spannend hoe deze in het echt zou zijn. Maar niks valt tegen.

Genoeg gelult! Bedankt voor het lezen en deel gerust je mening, een aansluitend verhaal of een mooie skindiver.

Hier is hij dan: mijn Lanco Barracuda 237 en wat ben ik er blij mee.

Laatse is van internet voor de details

119 likes

Mooi hoor! Ik heb ook een zwak voor skindivers.

3 likes

Mooie aanwinst, geniet ervan!

1 like

Ja vet!

2 likes

Heel mooi, ze trekken mij ook. Niet zo lomp en zwaar op je pols.

1 like

Precies dit. Eigenlijk alles wat mijn Tudor wel heeft, maar die ik dan ook weer waardeer.:sweat_smile:

Mijn beste,

Gefeliciteerd!!
Mooie aanwinst!!
Ik wens je er een fijne tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

mooi draag hem met plezier

1 like

Mooi horloge, geniet ervan :wink:.

1 like

Heel gaaf idd.

1 like