Eindelijk is het zover , de instrument 3 is geleverd!
Een mooie aanwinst voor de nederlandse horloge industrie!
We gaan gelijk beginnen , foto’s!
De unboxing was erg leuk , een mooie verpakking zoals het hoort.
Houten doos met een blauwe “sleeve” voorzien van logo.
De beroemde koffie lepel , echt heel gaaf dat dit kenmerk juist bevestigd wordt met 2 oversized titanium lepels in de doos.
De rotsvaste fundering waar het merk Dumet op rust zijn de volledig zelf ontworpen titanium kasten.
Het lijnen spel is niet alleen erg mooi , maar ook zeer moeilijk te maken.
Een prachtige polished bevel loopt van lug naar lug over de volle lengte vd kast.
De platte vlakken van de kast hebben een redelijk ruwe brushed afwerking , dit geeft een degelijke “toolwatch” uitstraling.
De bezel heeft juist weer een zachtere , bijna satin afwerking.
Dit geeft een mooi contrast tussen kast en bezel.
De flanken van dit horloge… prachtig.
Het schuine vlak wat uitsteekt en naar binnen loopt “snijdt” de radius van het horloge , dit lijnenspel gaat niet snel vervelen.
De wijzerplaat :
Donker antraciet grijs met een zachte sunburst.
Een tikje “rauw” afgewerkt , hierin komt toch naar voren dat handwerk nooit perfect is.
De crosshair en logo hebben een mooie glans en geven de wijzerplaat wat meer diepte.
De wijzers zijn lekker eigenwijs van vorm , de koffie lepel tikt vrolijk zijn rondjes.
Afleesbaarheid is top , misschien had de minuten wijzer een 0.5MM korter gemogen.
De minuten stipjes worden net afgedekt i.p.v aangewezen.
Dit is bij de uren en seconden wijzers wel top.
Toch is er 1 puntje van kritiek , de oplettende kijker zal gezien hebben dat 2 index markers net uit het lood staan , dit betreft de “12” en de "6"
Absoluut niet storend bij het dragen , maar dit mag verbeterd worden.
Mijn opmerking naar Jan was ook samenvattend :
Met een betere kwaliteit wijzerplaat gaat dit horloge echt een klasse (of 2) omhoog!
Ik vermoed dat onze mad scientist dit niet laat rusten , een V2 plaat gaat ongetwijfeld komen.
Draag comfort :
Heerlijk licht , 39MM diameter , 48MM lug 2 lug , 9,9MM dik.
Dit zijn erg fijne maten.
De prachtige band van @anon94081762EV i.c.m de titanium gesp incl logo maakt het geheel af.
De caseback is erg strak met mooie type aanduiding en een productie nummer 01 vermelding!
Geen zicht op het STP 1-11 kaliber , maar dit werkpaardje doet buiten het zicht gewoon zijn werk.
Momenteel een +8 per 24 uur.
Lume? , ohwja Lume!
Heel de dag bewolkt hier… lekker dan.
Dit kan veel feller nog!
Samenvattend :
Ik ben erg tevreden , een toch wel uniek en eigenzinnig horloge , welke in de toekomst nog zal uitgroeien tot een gevestigd horloge binnen de neerlandsche horloge industrie.
Het merk Dumet laat zich eigenlijk omschrijven zoals het horloge is , uniek en eigenzinnig met veel ruimte voor groei en verbetering.
Deze Reis die Jan gaat maken zal ik blijven volgen met de Inst3 om de pols.
Gefeliciteerd met deze mijlpaal Jan.
Keep up the good work!