NA : Dumet Instrument 3

Eindelijk is het zover , de instrument 3 is geleverd!
Een mooie aanwinst voor de nederlandse horloge industrie!

We gaan gelijk beginnen , foto’s!


De unboxing was erg leuk , een mooie verpakking zoals het hoort.
Houten doos met een blauwe “sleeve” voorzien van logo.

De beroemde koffie lepel , echt heel gaaf dat dit kenmerk juist bevestigd wordt met 2 oversized titanium lepels in de doos.

De rotsvaste fundering waar het merk Dumet op rust zijn de volledig zelf ontworpen titanium kasten.
Het lijnen spel is niet alleen erg mooi , maar ook zeer moeilijk te maken.


Een prachtige polished bevel loopt van lug naar lug over de volle lengte vd kast.

De platte vlakken van de kast hebben een redelijk ruwe brushed afwerking , dit geeft een degelijke “toolwatch” uitstraling.

De bezel heeft juist weer een zachtere , bijna satin afwerking.
Dit geeft een mooi contrast tussen kast en bezel.

De flanken van dit horloge… prachtig.
Het schuine vlak wat uitsteekt en naar binnen loopt “snijdt” de radius van het horloge , dit lijnenspel gaat niet snel vervelen.

De wijzerplaat :
Donker antraciet grijs met een zachte sunburst.
Een tikje “rauw” afgewerkt , hierin komt toch naar voren dat handwerk nooit perfect is.
De crosshair en logo hebben een mooie glans en geven de wijzerplaat wat meer diepte.

De wijzers zijn lekker eigenwijs van vorm , de koffie lepel tikt vrolijk zijn rondjes.
Afleesbaarheid is top , misschien had de minuten wijzer een 0.5MM korter gemogen.
De minuten stipjes worden net afgedekt i.p.v aangewezen.
Dit is bij de uren en seconden wijzers wel top.

Toch is er 1 puntje van kritiek , de oplettende kijker zal gezien hebben dat 2 index markers net uit het lood staan , dit betreft de “12” en de "6"
Absoluut niet storend bij het dragen , maar dit mag verbeterd worden.
Mijn opmerking naar Jan was ook samenvattend :
Met een betere kwaliteit wijzerplaat gaat dit horloge echt een klasse (of 2) omhoog!

Ik vermoed dat onze mad scientist dit niet laat rusten , een V2 plaat gaat ongetwijfeld komen.

Draag comfort :
Heerlijk licht , 39MM diameter , 48MM lug 2 lug , 9,9MM dik.
Dit zijn erg fijne maten.
De prachtige band van @anon94081762EV i.c.m de titanium gesp incl logo maakt het geheel af.


De caseback is erg strak met mooie type aanduiding en een productie nummer 01 vermelding!

Geen zicht op het STP 1-11 kaliber , maar dit werkpaardje doet buiten het zicht gewoon zijn werk.
Momenteel een +8 per 24 uur.

Lume? , ohwja Lume!


Heel de dag bewolkt hier… lekker dan.
Dit kan veel feller nog!

Samenvattend :
Ik ben erg tevreden , een toch wel uniek en eigenzinnig horloge , welke in de toekomst nog zal uitgroeien tot een gevestigd horloge binnen de neerlandsche horloge industrie.

Het merk Dumet laat zich eigenlijk omschrijven zoals het horloge is , uniek en eigenzinnig met veel ruimte voor groei en verbetering.
Deze Reis die Jan gaat maken zal ik blijven volgen met de Inst3 om de pols.

Gefeliciteerd met deze mijlpaal Jan.
Keep up the good work!

159 likes

Gefeliciteerd met je NA

Mooie foto’s…veel draag plezier toegewenst :+1:t2:

Dit mag verbeterd worden? Dat moet verbeterd worden.

Ik snap dat je hem graag wil steunen, maar wat zal bijvoorbeeld Fratello over dit horloge schrijven, wanneer jij hem erheen zou sturen?

Ik vind dit samen met de afwerking van de kast niet helemaal bij de prijscategorie passen.

Dat gaan we meemaken.

Afijn, verschrikkelijk ding om te zien, maar ik ben blij dat jij eindelijk blij bent Ronald. Ik wens je er veel plezier mee!

19 likes

Congrats en zeer veel draagplezier :+1:

1 like

Gefeliciteerd! Zou me verbazen als dit topic blijft bestaan, aangezien de vorige Dumet topics allemaal (op verzoek?) verwijderd zijn.

Vind de presentatie overigens erg leuk! Horloge zelf kan ik ook wel waarderen.

3 likes

Gefeliciteerd met deze lang verwachte aanwinst, en heel veel draagplezier gewenst. :+1:

Ik zou toch graag nog wat betere foto’s zien. (No offense @Ronald :innocent:) De geborstelde vlakken zien er hier en daar wat onregelmatig uit, maar ik denk dat dat grotendeels door de belichting komt. :thinking:

1 like

Gast. Serieus, is dit jouw reactie op een enthousiaste NA. Zit het zo diep … :thinking: #doeslief

35 likes

Zeker! Van harte en geniet er van :+1:

Persoonlijk niet mijn smaak dit horloge maar verder vind ik het er goed uitzien op de verbeterpuntjes na dan. Dus @Arie_Kabaalstra, top dat je zo ver bent gekomen en de wereld nu je producten mag bewonderen. Succes met de verdere onderneming en de vooruitgang :+1:

4 likes

Ok

Fixed that one

Gefeliciteerd met je aanwinst!

:roll_eyes: Dude, why? Je bent eerlijk en dat siert je. Maaaarrr ook een beetje kwetsend, vind je niet?

7 likes

Gefeliciteerd! Geniet ervan!

1 like

Gefeliciteerd! Leuk om het resultaat nu terug te zien.

Zijn we allemaal verrast dat heer Vinci geen tact heeft of empathie voor andermans gevoelens? Normaal wordt dat hier als cute en eigenwijs gezien :smiley:

Los daarvan, ik vind de kast wél erg mooi geworden. Het spel tussen de wijzerplaat en de wijzers is minder mijn ding, maar het ‘metaalwerk’ lijkt me dus wel de moeite.

3 likes

0,0.

Ik kijk objectief naar een horloge welke meer dan tweeduizend Euro heeft gekost en ik zie het niet.

5 likes

Compleet onnodige toevoeging natuurlijk .
Ik kan mij nog wel een Instagram reactie herinneren… :thinking:

4 likes

Er zit ook een verschil tussen constructieve kritiek (wijzerplaat moet beter) of het afkraken van een NA inderdaad.

4 likes

:sweat_smile:
4 biertjes , geen zonlicht en smartphone foto’s…
(Echte camera is overleden)

Betere foto’s gaan absoluut nog wel komen.
Kritiek uiten mag iedereen , dat doe ik zelf ook.
Hou het wel netjes en een beetje constructief.

Vergeet vooral niet dat alle afwerking met de hand gedaan is.
Ook de eerste Ketelaars was een lekker rauwe diamant.
Iedereen groeit in zijn eigen tempo en op zijn eigen manier.

27 likes

Ik vind het ook te veel… maar aan de andere kant heb ik net een veelvoud van 2k gegeven aan een ouwe chrono met technische issues en verkleurde wijzers. Maw we leggen de drempel allemaal elders hé…

5 likes

Verdorie.
Ik vind dit echt een gaaf horloge @Arie_Kabaalstra.

Goed gedaan!

Beetje Tissot achtig.

4 likes

:joy: dude, dit ding kost 2k he. Dus is dit dan een diskwalificatie?

3 likes