NA : Dumet Instrument 3

Helemaal eens.

1 like

Er zijn inmiddels ook de nodige Tissot’s van 2k. :wink:

1 like

Klopt, maar ik ga er even van uit dat de QA daar wat hoger ligt.

Dat bedoel ik niet als diss naar Jan hoor. Maar voor 2k mag je eigenlijk weinig, of geen, imperfecties vinden vind ik. Bij geen enkel merk.

3 likes

Tja, handwerk is duurder en het afwerkingsniveau vaak een graadje minder. Dat is toch de charme van handwerk. :sunglasses:

4 likes

Ik vind het knap, ook wel mooi, de kast, wijzers etc. Zeker gezien het gegeven dat alles in eigen beheer is gedaan. Dat maakte overigens ook dat ik een hard hoofd had in de voltooiing. Desondanks gelukt en geslaagd en erg stylish dat van de koffielepel kritiek een onderscheidend element is gemaakt door ze als… koffielepels mee te leveren.
Verbetering Arie/Jan heeft eigenwijs en eigenzinnig uitgevonden, we gaan het meemaken. Maar voor nu :+1:

4 likes

Van harte met deze unieke NA! Geniet ervan! :slight_smile: :+1:

1 like

Exact dit , dat is niet voor iedereen weggelegd.

1 like

Ik doel hierbij enkel op de vorm van de kast.
Vind het een mooi horloge, punt.

Over de prijs ga ik mij niet uitlaten. Vind ik niet passend in dit topic en maakt geen flap uit gezien ik het niet heb betaald.

Positiviteit! Zoals @Taconew altijd zegt.

Dumet is uitgeleverd:

Dansen, dansen!

5 likes

Klopt!..

7 likes

'k weet dan even niet naar welk horloge jij aan het kijken bent… maar dat even terzijde… :slight_smile:

2 likes

@Ronald Top dat je het horloge hebt ontvangen! Klasse dat je de sprong hebt genomen om in te stappen.

@Arie_Kabaalstra Je bent van de tools maken toch? Bij de rechte brushed finish zou ik een tool maken waar je schuurblok als een soort geleiding langs af wrijft, als je dan de kast vast op dat tool kan monteren heb je altijd perfect rechte schuur strepen. Uit de losse pols is dat nagenoeg onmogelijk om strak te krijgen.

Dit idee wat ze ook toepassen bij de knife bevel

16 likes

Goed idee.

Een V2 wijzerplaat.
Updated brush evt.
Ik brainstorm al over een iets fijnere gesp.
Extra lederen band gaat ook zeker komen.
Wie weet ooit een saffier in de achterzijde?
:crazy_face:
De Inst3 is geleverd , maar de reis duurt voort.
Dat vindt ik nou juist gaaf!

5 likes

Ja ik vind dat niet. Maar ik begrijp je wel.

Oh maar die vind ik ook erg gaaf hoor

Haha houd dat vast Robert, voor een langere tijd :wink:
Mij gaat dat niet lukken. Ik ben recht door zee en eerlijk, soms is dat wat minder positief dan.

2 likes

Ik ben blij dat je er tevreden mee bent, en het is tof dat Jan het is gelukt om een horloge af te maken.

Toch ga ik kritisch zijn, want eerlijk gezegd vind ik dat de kwaliteitscontrole behoorlijk te wensen overlaat en de afwerking op hetzelfde niveau ligt van de onderdelen die Jan heeft aangeleverd bij de P1lot One. Het was een cool horloge en concept, maar echt veeeeel te ruw (eigenlijk gewoon niet af).

Laat ik 1 foto ontleden:

Er zit een grote haar op de wijzerplaat:
20190630_195239

Vergeet al het stof niet:
20190630_19535920190630_195331

De afwerking van de wijzers en indices (of het gebrek daaraan):
20190630_19525420190630_195310

En dan heb ik het nog niet over de markeringen die uit het lood staan, de afwerking van de kast, of de afwerking van de sandwich plaat. Sorry @Arie_Kabaalstra, voor iemand die zichzelf zo hoog heeft zitten en elke vorm van concessies doen weigert, vind ik dit echt niet kunnen.

Ik begrijp dat het een eerste model (ondanks nummer 3) en handwerk is, maar dat is wat mij betreft geen goed excuus. Dit is mijn inziens simpelweg een gebrek aan oog voor detail en moeite doen om het product perfect (of zo perfect mogelijk) af te leveren. Ik zou hier zowel als koper, als producent niet tevreden mee zijn, of vertrouwen hebben dat het adequaat opgelost kan worden.

Hetgene ik er degelijk uit vind zien is de doos, maar daar koop je het horloge niet voor. Heeft Jan die überhaupt zelf gemaakt?

39 likes

Zeg je dat ook als de tegelzetter de tegels in je badkamer scheef zet en op afschot naar de deur i.p.v. het putje? :stuck_out_tongue_winking_eye:

10 likes

Ik heb ook liever een super strakke afwerking, maar ik begrijp dat je met handwerk soms concessies moet doen. En omdat je daardoor wel een uniek product hebt zou ik dat kunnen accepteren en waarderen. :sunglasses:

3 likes

Jeetje wat een makkelijke koper. Schaamhaar en huisstof in je horloge en we noemen het uniek.

14 likes

:scream: :nauseated_face:

Hij maakt hem gewoon :joy: :joy:

1 like

Breek me de bek niet open, ik heb dat soort dingen vaak genoeg meegemaakt en ik kan me daar groen en geel aan ergeren, maar na een poosje zie je het niet meer en kan ik er ook wel mee leven.
Behalve dat de verkeerde kant op aflopen dan, dat gaat ie maar oplossen. :joy:

1 like

Jij koopt zeker nooit vintage horloges, daar zit meestal het nodige dna op en in. :wink:

2 likes