NA : Dumet Instrument 3

@Ronald en @Arie_Kabaalstra ik vind het een zeer eigenzinnig ontwerp/horloge en een mijlpaal. Top, veel draag plezier!!

4 likes

Zeer geslaagd ontwerp, met name de kast.
Van de ingezoemde foto’s krijg ik wel natte ogen

Lijkt me een heerlijke eigenschap dat onbezorgde. Ik heb het helaas niet :see_no_evil: Ben nog wel een aantal weken in de leer geweest bij Zenmaster @Windhund, maar zelfs die liep gillend weg.

3 likes

Wat een non-argument. En nee, deze afwerking gecombineerd met haar in het horloge zou ik ook bij vintage niet accepteren. Zelfs niet als die vintage vijf tientjes zou kosten. Maar noem me gek, ik ben iemand die kwaliteit en een goede afwerking erg kan waarderen. Het is daarbij belangrijk om te realiseren dat het geen of-of situatie hoeft te zijn. Of in dit geval wellicht afwezig-afwezig omdat het handwerk is.

2 likes

Mijn beste,

"Kies je eigen weg, kies je eigen spel en geniet van elk moment"
Ronaldo, ik wens je vele mooie momenten met deze eigenzinnige tijdgenoot!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

31 likes

Dat leer je vanzelf, 20 jaar geleden stond ik daar ook anders in maar ik ga me niet overal meer druk over maken. Kost teveel energie. :sunglasses:

2 likes

//eu1.dh-cdn.netI//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netz//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netf//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netz//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netT//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netf//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net,//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netE//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netz//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net,//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netz//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netf//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net

1 like

Ik ben dankbaar dat ik dit mee mag maken. Dit eindresultaat en dit topic. Genieton!

10 likes

Op Macro niveau is altijd heel veel te zien.
Op een nieuwe Rolex van 10K list vondt ik 2 vezeltjes op de wijzerplaat.

Toch is jouw kritiek grotendeels terecht.
De wijzer plaat moet beter , en dat ziet Jan zelf ook in.

QC zal daarna wat meer tijd moeten krijgen nog.
De Inst3 heeft zeer veel potentie , prachtig ontwerp.
Deze rauwe diamant zal nog wat verder gepolijst moeten worden.

3 likes

Mooie doos, leuk design maar een eerste indruk kan je maar een keer maken.

Door het gebrek aan afwerking/QA zou ik bij het volgende horloge niet in durven stappen.

Imperfecties daar moet je mee kunnen leven en is misschien te verwachten bij handwerk maar haar en stof en onnodig rauwe afwerking had beter gemoeten om nieuwe kopers over de streep te trekken lijkt mij.

3 likes

Waarom gunnen we @Ronald niet gewoon zijn plezier?

Eerlijk zijn is natuurlijk helemaal prima. Altijd. Maar de toon maakt de muziek en die is telkens wel erg zuur als het om Jan’s werkwijze (‘Dumet’) gaat. Als @Ronald er blij mee is, dikke prima. Verder, opbouwende feedback… zoals van @stefanketelaars over het geleiden van een schuurblok. Klasse!

Daar gaat het om. Mooi! Geniet ervan. :ok_hand:

24 likes

@Ronald bedankt voor deze NA review. Geniet van het horloge en de reis!

6 likes

Met 1miljoen horloges per jaar zou er wel eens iets door de QA kunnen glippen, slechte zaak maar helaas. Ik vind het echt zorgelijk als het eerst uitgeleverde horloge zo door de keuring komt, wetende dat deze het visitekaartje van je bedrijf wordt.

@Ronald moet ervoor zorgen dat zijn horloge tip top in orde wordt gemaakt zodat hij er daarna zijn plezier aan kan gaan beleven. :slightly_smiling_face::+1:

1 like

Het is niet zo zeer ronaldo geen plezier gunnen. Het is meer dat dumet zelf geen topic meer heeft waar mensen hun.mening kunnen geven over de release. Wat bij elk ander merk ook gewoon gebeurd en waarbij iedereen wel kritisch mag zijn.

3 likes

:pray:t3::pray:t3::pray:t3:, Veel draagplezier!

3 likes

Ja. Hoe kwam dat ook al weer? :thinking:
Zoals ik eerder al schreef, dat zit sommigen kennelijk toch nog dwars.

Moet @Ronald dat? Geinig … kom op nou! Hij heeft al een paar keer aangegeven dat hij lol heeft “van de reis”. Gun hem die lol. That’s all.

12 likes

Potverdikkeme kek bandje hoor!
Erg mooi.

3 likes

Dat kan die Remie wel!

2 likes

Ik hoop niet dat dat van mijn kant zo over kwam. Ronaldo gun ik oprecht veel plezier van het horloge. Dat hij speciaal is (zowel qua verhaal als horloge) staat buiten kijf. Daarnaast vind ik het tof dat hij Jan heeft gesteund, en getuigt het van lef om zo’n horloge te kopen. Ik hou van gewaagde keuzes, en dit is er zeker eentje :+1:

6 likes

Ik heb de beslissing niet genomen om die topics weg te halen… alles opnieuw gaan posten kost me tijd die ik beter aan mijn horloges kan besteden dunkt me…

Geduld… Ik ga in de komende maanden werken aan nieuwe modellen… de Instrument 1 en 2 komen nog dit jaar… en als ik de tijd, rust en ruimte kan vinden… mogelijk zelfs al een Instrument 4!

Gaan daar Topics over komen… Mogelijk… maar dat ga ik dan wel anders doen dan in het verleden… ik ga wat selectiever posten…

20 likes