NA: E.C.A. Mytilus

Goedemiddag dames en heren horlogeliefhebbers,

Buiten is het typisch Nederlands herfstweer, maar binnen heb ik iets bijzonders voor jullie vandaag…

Het verhaal begint met een mysterieuze zwarte doos…

Deze belandde echter niet zo maar bij mij op de stoep. De Mytilus is alleen verkrijgbaar door je aan te melden op een wachtlijst. Nu is dat niet zo bijzonder maar blijkbaar was mijn aanmelding tussen wal en schip beland. Ik hoorde maar niks… Toen een bericht gestuurd met of er wellicht een indicatie beschikbaar was van de wachttijd. Weer niks…
En toen uiteindelijk maar weer een bericht gestuurd met de vraag of het bedrijf nog… in bedrijf was?

Dat bleek de trigger want prompt kreeg ik reactie met welgemeende excuses maar nog belangrijker; de mogelijkheid een Mytilus te kopen in de uitvoering ‘contrast black’. Na wat heen en weer gemail de knoop doorgehakt; de voorpret kon beginnen…

En dus is daar vandaag deze doos. Tijd om 'm open te maken!

Ok… ga door…

Daar is 'ie dan!

De verpakking is prima, netjes en functioneel. Geen bijzonderheden eigenlijk.
Maar daar gaat het ons ook niet om, anders was dit wel het verpakkingsforum, verpakt de tijd…

Enfin, het horloge:

Zoals je kunt is het saffierglas bovenop de kast geplaatst, zonder bezel. Het is bevestigd d.m.v. schroefjes. Ondanks deze constructie is het horloge waterdicht tot op 60m. Een constructie die ik in ieder geval nog nooit ergens anders gezien heb (maar correct me if I’m wrong…).

De wijzerplaat van deze uitvoering is zwart, maar er is een hele fijne textuur zichtbaar (geprobeerd te fotograferen, zie onder).

Verder is de kast vervaardigd uit 1 stuk aluminium (behalve het deksel op de achterkant). De kast is nog geen halve cm dik en het geheel blijft onder de 1 cm dikte. Het horloge is vederlicht en draagt heerlijk.

Dit komt mede door de comfortable band die erbij zit. Dit is een combinatie van rubber en stof, ik denk nylon o.i.d. Voelt heel sterk aan.

Het horloge draagt dus erg comfortabel en valt niet op. “Understated” zou je kunnen zeggen. Maar alles voelt hoogwaardig aan en ik heb het gevoel dat het horloge mij nog jaren draagplezier zal geven.

Dank voor uw aandacht en hopelijk maakt de kennismaking met de Mytilus deze druilerige, doorsnee maandag toch nog interessant ;-).

Hartelijke groet

Z

54 likes

Bijzondere verschijning :ok_hand: veel draagplezier

1 like

Erg tof, veel plezier ervan!

1 like

Heel apart. Maar wel mooi. Van harte

1 like

Mooi gemaakt met die glazen bezel en sandwich wijzerplaat :ok_hand:
Vanavond een lume foto, ziet er vast fraai uit :slightly_smiling_face:

Veel plezier ermee :+1:

1 like

Bijzonder en weer eens wat anders. Gefeliciteerd!

1 like

Apart horloge. Leuke review.

1 like

Leuk! Origineel qua ontwerp, materiaalkeuze en constructie. Veel draagplezier!

1 like

gespreksstarter zo! :+1:

1 like

mooie aanwinst, en idd appart :+1:t2:

1 like

toch wel bijzonder zo, :ok_hand:
draag hem met plezier

1 like

Ruig uitgevoerd horloge, I like it! Geniet ervan

1 like

Echt heel bijzonder, geniet van je aanwinst :+1:t2:

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd met deze kordate verschijning!!
Ik wens je er een uitdagende tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Komt er geen zichtbaar vuil tussen het glas en de kast tot aan de pakking? Normaal gesproken zit de pakking aan de rand van het glas.

1 like

Bijzonder horloge. Fijne draagtijd gewenst!

1 like

Deze is wel anders dan anders. Verfrissend!

Veel plezier met deze åånschåf. :+1:t2:

1 like

Bijzondere verschijning! Erg origineel! Veel plezier ermee!

1 like

Hmm interessante vraag :thinking:. Nu nog niet in ieder geval maar we gaan het zien. De aansluiting lijkt erg strak en de waterdichtheid van 6atm doet me ook denken dat er geen vuil tussen zal komen…

Dat is een geinig ding! :hugs::pray:t3:
Veel plezier ermee!

1 like