Van harte! Leuk verhaal en leuk eens wat anders in het zonnetje te zetten.
Geniet van je NA!
Hoezo eigenlijk? Je zou dat toch op zoān manier moeten kunnen doen dat een Ebel-band er nog op past en je de gaten niet ziet, lijkt me.
Afgezien van de waarde van het horloge, denk ik niet dat het resultaat mooi wordt omdat de band geĆÆntegreerd hoort te zijn in principe. Ik ben bang dat je met een reguliere push pin een ruimte krijgt tussen kast en band waarbij je wel de achterkant van de kast ziet
Je gaat gaten boren in een kast die er niet in horenā¦ā¦.
Maar goed, iedereen zān ding.
Ik vraag me af of je een āstandaard bandā er überhaupt op gaat krijgen want je hebt ook te maken met de metalen onderplaat die aan de kast zit tussen de kastpoten.
Ik zou liever meer geld uitgeven aan een originele band.
De originele band sluit door de constructie ook nog eens heel mooi aan.
Dat denk ik ook.
Nou ja, het geld is ƩƩn ding, belangrijker is het feit dat er zowat niks te krijgen is. En dat je elke keer bij het wisselen met een schroevendraaier in de weer moet.
Ik begrijp wel dat sommigen hier de kriebels van zullen krijgen, maar als het niet zichtbaar is (en desnoods zelfs weer dichtgelast kan worden) zie ik er persoonlijk niet zoān probleem in.
Het is jouw horlogeā¦ā¦ā¦
Ik vind zoān Modulor een mooi horloge maar zou er nooit een kopen waar iemand gaten in de kast heeft laten boren.
Hahahahaha, zo dacht ik wel maar zo heb ik het niet opgeschreven.
Ai, ja, daās niks.
Het ontwerp is gemaakt voor een band die aansluit op de kast. Een andere āoplossingā lijkt mij niet echt fraai. Nog even afgezien van het boren/ gaten maken de waarde wel zal doen kelderen.
Horror! Dat zie er echt niet uit
Man manā¦ā¦ā¦.
Je ziet ook de 2 gaten van de originele constructie.
OK OK OK, jullie hebben me overtuigd
Als het even meezit kan ik de vorm van het schroefplaatje enigszins accuraat afleiden van het originele bandje en er een 3D-tekening van maken. Als ik dat dan kan laten namaken is het wellicht mogelijk om daar een custom bandje omheen te laten fabrieken.
Maar je hebt al een leren band onderweg, toch? Hoeveel banden wil je hebben??
Een bandenslet zal dit model nooit worden
Wordt lastig ben ik bang.
Wat ik eerder al heb gemeld , Kauffmann doet het niet meer.
En zelfs bij Kauffmann moest je je eigen plaatjes mee opsturen omdat ze die niet meer maakten en die werden dus hergebruikt.
Ik weet niet of Ebel zelf al met de productie van die banden is begonnen.
Nou, eh⦠Als het even kan wel gewoon een hoop
Eens, maar eerder door praktische dan door esthetische beperkingen, denk ik!
Je zou zomaar eens gelijk kunnen hebben. Maar wel leuk om een beetje verder uit te zoeken op zān tijd.
Ieder zijn smaak natuurlijk. Ben van mening dat de ontwerper een bepaalde bedoeling heeft met zijn ontwerp. Het lukraak wisselen met banden heb ik daarom nooit zo begrepen. Maar alĆ© zoals gezegd ieder zān ding. Dit horloge is gewoon āgoedā zoals ie hoort
Zou ik ook gelijk op zoek gaan naar de juiste schroefjes want die zullen ook wel gaan slijten met vele bandwissels
Als dit straks mijn enige optie naast staal blijkt te zijn ga ik het heus overleven!
Zal de originele wel bewaren voor de puristen Zelf vind ik elk schroefje dat erin past goed genoeg. Vloeken in de kerk, ik weet het.
Ongelooflijk veel variaties .
Niet alleen in uitvoeri gem van het horloge zelf, maar ook van die banden.
Pffff,
Ik ken ƩƩn ander iemand die er zoveel vanaf weet en dat is Henk B uit Zelhem.
Heb wel eens gelezen meen ik, dat jij ook bij Ebel gewerkt heb.
Voor de handliggende vraagā¦ken jij ā¦etc