Jullie hebben wel gelijk, denk ik. De sporen die er nu op zitten maak ik er zelf waarschijnlijk ook binnen anderhalf à twee jaar dragen op. Dus voorlopig laat ik hem maar even met rust.
Mijn like is ook voor de laatste drie foto’s!!
Nou, inderdaad!
Pure lijnen.
Schitterend, een eigen wereld.
Gaaf horloge met een zeer herkenbaar ontwerp.
Geniet ervan
Van harte geniet ervan!
Er zijn wel wat variaties geweest in de 1911 band, naar mijn idee is degene met extra flip de nieuwere versie.
De 1911 band had de code 60 en die is later opgevolgd door de gemodificeerde band met code 65.
De 1911 band die nu gebruikt wordt is technisch ook weer heel anders dan de band uit de jaren 80/90 en begin van dit millennium.
Bij de Sport Classic band ( golfjes ) was dit nog veel extremer, zijn veel variaties van.
Deze van mij is nog helemaal origineel uit het jaar van uitgifte
Mooi verhaal. Veel plezier met het horloge.
Heeel gaaf!!! Gefeliciteerd met je NA
Was ook het eerste dat mij opviel, juist omdat het zo’n aparte en onmiskenbare eigenschap van de band is. Heb nog nergens anders zo’n extra beugel gezien die naar de zijkant opent.
Ja, aparte constructie is dat. Ik moet zeggen dat ik de band meer waardeer dan ik had verwacht. Ik heb inmiddels voorzichtig de centerlinks wat gepoetst.
De consensus onder een paar vrienden die ik trots mijn NA liet zien was overigens dat het een spuuglelijk horloge met een nog lelijkere band is, en dat ik het waarschijnlijk op een bazaar in Duitsland had gekocht. Barbaren.
Ondertussen is er ook een mooi stukje haaienleer onderweg, met dank aan @Windhund:
Ik wil nog eens gaan kijken of ik het bevestigingssysteem hiervan op de een of andere manier kan namaken, of er een adapter voor kan maken zodat er ook andere bandjes op kunnen.
Tijd voor nieuwe vrienden
Had ik ook aan gedacht.
Op het Fablab van het Saxion in Enschede hebben we een 3D printer ook voor metaal dacht ik.
Dus een voorbeeld en het 3Dinscannen zou iets mogelijk moeten maken dacht ik.
Als ik die band binnen heb zal ik eens kijken of ik er wijs uit word, en dat dan natuurlijk zonder het ding kapot te maken.
Alternatief is gaten laten boren voor veerpennen, maar ik weet niet zo goed wie dat zou kunnen doen. Lijkt me een redelijk zenuwslopend klusje.
Afgezien van de moeilijkheidsgraad van de operatie vermoed ik dat dit heel heel slecht kan uitpakken voor de waarde van jouw Ebel.
Nu is het wel zo dat een Ebel je niet snel loslaat.
Die blijven best lang bij je.
Ze zijn schitterend gemaakt en vormgegeven.
En hoewel duidelijk gedateerd, toch hebben ze een tijdloze schoonheid.
Dat zou ik dus echt nooit doen.
Je verkloot het hele horloge hiermee.