NA: Ebel Wave

Gisteren een horloge toegevoegd aan mijn collectie dat toch wat emotie mee brengt voor mij.

Mijn opa en oma hebben altijd een Ebel horloge gedragen, dan wel een half gouden of helemaal goud in hun geval maar zo lang ik me lang herinneren hadden ze altijd een Ebel horloge om.

Deze horloges zijn ook nog steeds in de familie en mijn moeder en tante hebben ook allebei dagelijks een Ebel horloge om de pols

Nu ik zelf over de financiële middelen beschik voor zo’n aankoop vond ik dat het tijd was voor mij om deze soort van traditie eens voort te zetten.

Na het passen van verschillende modellen is het de Ebel Wave Gent geworden met de blauwe wijzerplaat.

Het is een horloge dat zich eigenlijk leent voor elke situatie en de metalen band maakt het echt een bijzondere verschijning.

Bedankt voor het lezen, hier komen de foto’s

74 likes

Mooi verhaal, man. Wat een chic horloge!

1 like

Een pracht van een aanwinst en een mooi verhaal erbij .

2 likes

Mooi! Veel draagplezier. :ok_hand:

1 like

Even voor de leuk: ik heb ook even een Ebel in bezit gehad.

De banden zijn fantastisch!

6 likes

Mooie voortzetting van een familietraditie!

2 likes

een prachtig horloge met een zeer mooie band :+1:
geniet ervan :smile:

1 like

Mooi! Ik heb een zwak voor die kastvorm. En voor de ‘wave band’.

3 likes

Ik ook. We zijn vast beiden kids from the 80s.

2 likes

Guilty as charged! Al heb ik de 70’s ook helemaal meegemaakt.

3 likes

Prachtig. Mooi horlogedoel en verhaal.

1 like

Ik slechts 7 van de 10 van dat decennium, maar toch. Ebel is echt iets uit de 80s, maar kan nog steeds (of alweer?).

1 like

Ik vind van wel, hoewel ik ze vroeger wel wat eleganter vond.

2 likes

Gaaf ding. Congrats

1 like

Mooie klok hoor. Altijd een zwak voor dit merk gehad, toppunt van elegantie😉

1 like

Leuk! Weer een Ebel erbij op het forum.

1 like

Gefeliciteerd met je NA! :+1:t2:

1 like

Fantastisch horloge !

Ik heb van 2000 tot 2006 bij Ebel gewerkt, geweldige tijd.
Gloriejaren van Ebel waren de jaren ‘80/ ‘90.
Het was toen 1 van de meest succesvolle Zwitserse merken met bestsellers als de Sport Classic, Sportwave en 1911.

4 likes

Mooi verhaal, keep strong. Heb een zelfs Sportwave van 1996 eerste eigenaar, die nu zeer trots door mijn papa wordt gedragen

1 like

Ik ook, ik ben van 70 en mijn ouders hebben ook beiden een Ebel in de collectie, die vind ik nog steeds mooi en ook nog steeds passend in deze tijd.

Zo ook deze Ebel van @Arnout86, erg mooi. Van harte!

3 likes