JAAAAAAAAA!
Daar was hij dan! Zoals jullie in een eerder NA topic hebben kunnen lezen was ik nogal gecharmeerd van dit horloge!
Ik citeer even mijn eigen woorden!:
“Op slag verliefd was ik, de roze band, de (in het licht) blauw ogende wijzerset, en de witte wijzerplaat met Romeinse cijfers (waar ik normaal totaal geen fan van ben…)”
Dit horloge lag helaas op dat moment niet binnen handbereik, maar gelukkig was daar!
Nou, wil het zo zijn dat het inmiddels 23:00 is, en ik geen zin heb om dat hele verhaal opnieuw te schrijven, dus mocht je het gemist hebben, lees dit topic even door mocht je benieuwd zijn naar deze NA!
Maaaaaaaar…
Duuuuuuuussss…
Ik was, en ben, nog steeds verliefd op mijn Vendôme, al is de Kaufmann band na zo’n tien tot twaalf keer dragen al bijna vergaan lijkt het wel…
, deze moet ik de volgende keer even meenemen naar AVW om naar te laten kijken, wordt vervolgd!
Maar al tijdens het ophalen van de Vendôme werd ik verliefd op een ander horloge bij AVW in de boutique…
Ik gaf even een voorzetje aan de verkoper, maar helaas kopte deze hem niet in, en dus heb ik het horloge toen niet gepast.
Maar toen:
Stuurde Ome Jasper mij een Insta DM’tje om me nogmaals te feliciteren, en te melden dat hij nog eventjes een presentje op wou sturen (staat ook ergens in de berichten van mijn eerdere NA vermeld )
Ik vroeg Jasper hoe het ging met zijn prachtige Diabolo die hij ‘verplicht’ aan zijn collectie heeft moeten toevoegen, nadat deze vrij lang in de winkel heeft gelegen, en ook gaf ik aan dat ik zo’n roze band wel gaaf zou vinden, en of hij het horloge wat ik eerder in de winkel al aankaarten, er niet mee kon leveren…
Jasper dacht waarschijnlijk dat ik gek was geworden, want afgezien van een lachende smiley, kreeg ik geen reactie terug
Echter, was ik natuurlijk bloedserieus, en dus stuurde ik heel stiekem een herinnering…
Jasper heeft natuurlijk alles op voorraad, en ook paste het niet helemaal lekker, hij kon het wel passend maken

Ik vond hem wel erg gaaf zo, maar ik vond het ook wel tricky hoor. Ik wist het net niet helemaal zeker, en ondanks dat Jasper aanbood om hem samen met het eerder beloofde presentje mee te sturen, en hem eventueel op te halen mocht hij niet bevallen…
Durfde ik het nog steeds niet
Ik had namelijk nog geen twee weken de Vendôme, en binnen twee weken zo veel geld uitgeven aan horloges was me toch wel een dingetje…
Maarja, als je het geld hebt, en je vindt het horloge tof, why not?
Er ging nog even wat duw-en-trek werk overheen voordat we echt een deal hadden, AVW wou graag dat ik het gehele bedrag alvast zou overmaken. Ik wou het horloge nog niet op komen halen ivm mijn gezondheid en Covid, en dus…
Kwamen we uit op een afspraak over 8 (!) weken, en over de (wijze van) betaling werden we het ook eens.
Zeven weken later moest ik alleen onze afspraak wegens privé omstandigheden twee weken uitstellen, maar afgelopen zaterdag was het dan eindelijk zo ver!
Eerder hadden we nog even contact gehad, mijn afspraak stond namelijk in de middag, maar er werd aangegeven dat het s’ochtends rustiger was, en dus spraken we om 10:30 af!
(Jezus wat heb ik toch een hekel aan vroeg opstaan, de tering. Ik leek wel een zwerver in die winkel. Wel netjes gedouched hoor, maar de pleuris wat voelde ik me brak, en dat zonder ook maar een druppel gedronken te hebben de avond ervoor, ik ben gewoon geen ochtendmens)
Na dus de auto geparkeerd te hebben, en een privé afspraak in de winkel met een cola’tje (voor bier was het deze keer te vroeg) had ik hem dan eindelijk in mijn handen!
De door mij meegenomen roze band werd erop gezet, en toen was deze jongen zo blij als een klein kind!
Het was echt fijn om te merken dat ze goed rekening konden houden met mijn wensen wat betreft Corona, iedereen met mondkapjes op, genoeg afstand, en toen er aangebeld werd door andere bezoekers (zonder afspraak) werd na een kort oogcontact tussen mij en de winkelmedewerker, toch even aan deze mensen medegedeeld dat ze eventjes moesten wachten tot wij klaar waren
Jasper was er zelf helaas niet, anders hadden we nog even kunnen flexen met onze roze banden fetish
Thanks again Jasper @AmsterdamVintageWatches en tot de volgende!
(Verkoop nou ff een van die twee Pasha’s aan me! Of die van Tyson, of diegene met marble dial die je bij Phillips hebt opgepikt, ik weet dat je ze hebt!
)
Hieronder nog even de fotokes van AVW zelf, wel op zwarte band (ROZE FOR THE WIN!!!)
Het feit dat deze wijzerplaat origineel is, en na +/- 30 jaar nog zo perfect wit is, is echt absurd!!
Het enige waar ik me eerlijk gezegd aan stoor, is dat ik geen officiële Cartier sluiting erop heb zitten, maar daar gaan we aan werken
Ook de officiële Cartier/Richemont servicepapers liggen nog in Amsterdam, die zijn we vergeten mee te nemen, ze komen gelukkig wel zo snel mogelijk deze kant op heb ik begrepen!
Verder meld ik meteen maar even dat ik een tijdje wat minder aanwezig ga zijn op dit prachtige forum. Ik ga namelijk richting het afstuderen van mijn opleiding, en dit heeft nogal wat voeten in de aarde.
Ook heeft dit natuurlijk veel meer prioriteit dan deze hobby
Ik hoop snel terug te zijn met een nieuwe NA van misschien wel een ander merk
Maar voor nu heel erg blij met deze aanwinst!