NA: Een Beater voor in de Bergen

Er staat een kleine huttentocht voor de deur en zodoende was ik op zoek naar een geschikt horloge om mee de bergen in te nemen.
Een G-shock leek voor de hand te liggen, maar aangezien mijn verzameling nog klein is zocht ik een horloge dat ik dagelijks kan rouleren en zodoende ook naar werk kan dragen zonder te sportief te ogen.

Uiteindelijk kwam ik op het idee om een Flieger te zoeken. Leesbaar, stoer, een comfortabele band, maar ook prima draagbaar met een overhemd. Echter: de keuze is reuze!
Ik besloot om te zoeken naar een budget model. Zoals ik al zei; nieuw in de hobby en in het verzamelen, dus ik heb de voorkeur om niet teveel geld uit te geven nu ik mijn smaak nog aan het onderzoeken ben.

Eerst een Timex Expedition Scout gekocht, maar die stelde teleur en zodoende geretourneerd. Toen kwam ik op het spoor van Militado. Heel veel interessante modellen, maar mijn oog viel op de ML05. Wat een horloge!

38mm, domed Sapphire, VH31 quartz dus een leuke sweep, 316L met een mooie afwerking en 100m waterdichtheid. En om het af te maken een tweekleurige Nato die past bij de plaat. En dat voor de prijs van een halve tank benzine…
Daar kan ik de bergen mee trotseren!

Besteld direct vanaf de eigen site met de huidige sale die ze hebben lopen. Binnen twee weken bezorgd en nu al een paar dagen om mijn pols. Ik ben er erg blij mee en ik kijk uit naar de tocht!

29 likes

Mooie aanwinst. Leuk bandje. Veel plezier ermee.

Gefeliciteerd!

Heel erg leuk horloge! Alleen… het horloge is lekker comfortabel slechts 9,5 mm dik en dan draag je een NATO die, vooral aan de bovenkant een enorm stuk uitsteekt boven je pols.

Ik heb ook vaak bergwandelingen gemaakt en dan lijkt me dat heel oncomfortabel zitten onder je mouwen van je wandelkleding. Persoonlijk zou ik een Single Pass NATO kiezen want de kleur band staat er leuk bij.

Ik wens je alvast een fijne vakantie!

4 likes

Gefeliciteerd! :+1:t2:

Leuke keuze! Veel plezier ermee :+1:

Mijn beste,

Gefeliciteerd met deze robuuste vakantieganger!!
Ik wens je er een ontspannen tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Fijne wandeltocht gewenst!

3 likes

Dank voor de reactie. Toevalligerwijs was ik hier net naar aan het googlen haha! Is er een bij HF favoriete site of leverancier voor leuke Nato bandjes?

Zou gaan voor een Parachute strap. Erg comfortabel en minimalistisch. Ik draag die van mij daar met heel veel plezier mee.

5 likes

Leuk horloge en de kleuren van het bandje mooie match maar zoals al gezegd een single pass NATO zou veel comfortabeler dragen .
Gefeliciteerd met deze aanwinst :+1:

2 likes

Goede beater,de dag moet jezelf wel bijhouden als je zou verdwalen voor langere tijd😁

Gefeliciteerd, veel draag plezier

Soms wil je even weg van de wereld :grin:

Van harte gefeliciteerd met deze NA!

Neem zeker even een reservebandje mee, ik heb ook deze Militado band gehad op hun Hamilton Murph hommage en hij was wat stroef en hard, ging na een tijdje dragen en veel bewegen wat tegenstaan.

1 like

Gefeliciteerd met je NA en veel plezier in de bergen :mountain:

Ziet er goed uit! Veel plezier ermee en vooral veel plezier met de huttentocht!

Gefeliciteerd met deze leuke NA! Leuke en redelijk accurate beater met die VH31 quartz. Vooral de sweep is erg leuk gedaan. Daarvoor is dan wel weer de datum functie opgeofferd, maar dat vind ik het wel waard.
Heb hem zelf ook nu een kleine 1.5 jaar, op de originele batterij. Overigens nog geen enkele kras/beschadiging op de Sapphire. Goede kwaliteit als je het mij vraagt, want gebruik hem dagelijks en ben echt niet voorzichtig.
Vond hem met de meegeleverde nato wat bulky, dus heb deze vervangen door een khaki kleurige nylon band.

P.s. Vergeet ook de D12 hommage en de ML15 van Militado niet. Erg mooie horloges voor het geld!

Mooie reis gewenst!

Gefeliciteerd met je stoere aanwinst.