NA: Een Canadese eenhoorn, de Seaforth III

En de stalen band. Hoe is die?

Nieuwe band?

Leg je de lat niet erg hoog voor een microbrand? Volgens mij ben je beter af bij een groter merk als ik het zo lees (met Halios als uitzondering blijkbaar) :grin:

De lat ligt misschien wat hoog, maar er zijn merken die het halen of overtreffen. Die merken zitten nu ook nog in de verzameling.
Daarnaast heb ik nog enkele goedkopere Chinese beaters, daar ligt de lat wat lager :stuck_out_tongue:

3 likes

Hmmm. De afwerking van Halios is wel beter dan die van Baltic, moet ik zeggen. Kan de vinger er niet op leggen, maar het voelt als een tandje extra. Ook ten opzichte van Yema.

Maar om Pulp Fiction te parafraseren: Character goes a long way, en dat doen de Yema’s en Baltic’s van deze wereld meer dan uitstekend.

Maar afwerking van Halios, dat doen ze echt goed. Allesverzengender wordt het niet, vrees ik.

Ik vond Ventus best kut. Te groot, te lomp, te recht-op-en-neer en kut lume, zo achteraf bekeken. Ik gebruik de watch roll die er bij zat nog wel dagelijks. Die was uitstekend.

Ik heb de schurft aan Brunmontagne. Laat ik zeggen dat ik vind dat het ontwerp de naam eer aan doet. Maar eerlijk is eerlijk, da’s geen afwerkingsvraag.

Die heb ik hoog zitten met verharde kasten, kekke kleuren en coole ontwerpen voor weinig geld.

Daar heb ik dan weer een hekel aan. Ik haat bracelets met schroeven. Geef mij maar pin and collar, dat gaat nooit mis.

Daar kan aevig ook wat van hoor. De Balaur die ik had was op staal ondraagbaar. Maar goed, de Baby Tuna en de Stargate ook, dus da’s iets wat we op heel veel duikers zien, tot aan moderne rolex toe.

Die hebben ook zo hun issues hier en daar.

4 likes

Fixed that for ya

1 like

:point_up::ok_hand::+1:

1 like

Ik ook. Maar Maen is een eigen Microbrand =}

Que? Jij zit achter Maen? Wat zeg je hier nou?

1 like

Jij reageert op een bericht over Maen dat je een schijthekel hebt aan Brunmontagne. Daar heb je natuurlijk een punt, maar Maen en Brunmontagne hebben niets met elkaar te maken.

Overigens heb ik ook met beide niets te maken, gelukkig. Ofja, ik zou die Maen Skymaster best eens willen beoordelen in het echt, op foto’s isie best tof. Al waren eerdere modellen dat ook vooral- en alleen- op foto’s.

1 like

Lees nog eens terug. Ik citeerde wat kort, maar het bericht ging in z’n algemeenheid over micro brands die @Gisae teleur hebben gesteld: Maen, Obris, Traska, NTH, Tactico, Dumoreau en inderdaad ook Maen.

Het eerste Microbrand wat ik niet blief is Brunmontagne, niet omdat ze me teleur stelden, maar omdat ik ze gewoon lelijk vind. Net als DWW, trouwens.

Hmm. Ziet er uit als het liefdeskind van een Speedy en een Dan Henry, maar dan met een soort van Modulaire chronograaf die op een base caliber is gebouwd. Geef mij m’n eigen Yema Speedgraf maar met column wheel caliber van ome Seiko, of een willekeurige 7750.

Modulaire chronografen op een pseudo-hommage: Njet.

Dan vind ik de Farer Elvington II nog leuker, ook al is dat een quartz, maar eerder nog de Cresta met Sellita Valjoux-kloon.

Kijk. Zo kan het ook.

1 like

Could not agree more. Ik ben nog steeds groot fan.
Heb hem as we tiep om

3 likes

Ah vandaar, daar heb ik wat minder last van. Ik vind de meeste microbrands echt veel waar voor hun geld bieden, echte grote missers heb ik niet gezien. De banden zijn some wel om te huilen

1 like

Ik wist niet dat Seiko ook een Microbrand was. Of Glycine. Of Hamilton. Citizen zelfs :slight_smile: En laten we MĂŒhle GlashĂŒtte niet vergeten in het rijtje rukbanden. Archimede is ook hit & miss, terwijl Grand Seiko soms ook geen feest is. Stowa was destijds ook superlomp en ondraagbaar. En wat ik bij m’n Squale kreeg was ook maar matigjes, waarbij de mesh een abominatie in de ogen van de heere was. Aevig was kut, nu ik er bij nadenk.

Sterker nog, Yema, Baltic, deze Halios en Nomos zijn voor mij de standout leveranciers die comfortabele banden bij hun horloges doen. Seiko is dan weer OK qua comfortabele bracelets als je geen duiker koopt.

Kortom: horlogebanden worden in 90% van de gevallen gewisseld zodra het horloge in m’n handen gedrukt wordt.

Proficiat en groeten van zijn oranje broer.

3 likes

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst!

1 like