Mijn duikertje. Een keer of 10 meegeweest onder water nu.
Die is ook mooi. Ik zou bijna kijken of ik een tweede bezel kan scoren.
Ik had m met de stalen bezel besteld, maar Stephan (Forasec) gaf me per ongeluk deze mee.
Dit was een gelukkig toeval, want de koper van deze haakte af en hij had iemand voor die andere.
Uiteindelijk was iedereen happy
Ah, Halios. Het is een merk dat altijd in mijn achterhoofd zit, ook al vind ik dat ik momenteel genoeg horloges heb. Steeds als ik een Halios in het blauw zie ga ik even kijken. Vooralsnog heb ik mezelf echter onder controle.
Ik vind het een heel mooi horloge, en ik heb met genoegen je NA gelezen. Veel plezier ermee!
Grappig genoeg staat er nog steeds een lichtblauwe. Die had ik gemist. Met stalen bezel. Zonder datum. Wel voor een schandalig bedrag, maar toch.
Ik kan het je zeer warm aanbevelen.
De afwerking en kwaliteit is subliem voor een microbrand.
Ik had hem gezien, maar wilde dat er niet voor uitgeven. Hij staat inmiddels niet meer in de verkoop geloof ik.
Halios is ƩƩn van de twee microbrands waarvan ik altijd denk dat ik er een keer iets van wil aanschaffen. Het andere is Christopher Ward.
Mooi spul⦠maar de naam en t logo vind ik net iets minder.
Halios ook.
Ik zat aan de zonnegod te denken, maar dat is Helios. Blijkt dat Halios gewoon Grieks is voor āmarineā of āvan de zeeā, āuit de zeeā, dat soort kreten. Wat ik dan weer mooi vind. Specifiek halios staat me aan, ook al is het logo wel kudt.
Ditmaal alleen gekeken. Tof horloge!
Waarschijnlijk zocht ik diep van binnen een allesverzengend argument om dit merk eens in de collectie op te nemen
Noem eens een microbrand zonder sublieme afwerking en kwaliteit? De merken die ik heb zijn allemaal erg indrukwekkend.
Zijn er toch wel genoeg met āmissersā. Maen is de eerste die in mij op komt.
Dumoreau, Obris Morgan, Traska, NTH, Tactico, ā¦
Ze halen het allemaal niet bij de afwerking en doordachtheid van een Halios. Ik heb behoorlijk OCD als het op horloges aan komt, en bovengenoemde merken hebben allemaal missers waar ik niet mee kan leven.
De merken die ik wel hoog heb staan zijn Steinhart, Christopher Ward, Aevig, RichardMejer, Armida, Kemmnerā¦
Leg uit.
Steinhart mag misschien geen āmissersā maken maar weinig origineel zijn ze ook niet. Doet een Traska wel weer leuker naar mijn mening.
Ik heb wel een paar Steinharts in handen gehad.
Niet mijn ding, want i.d.d. gewoon een te erge kopie.
Zou er dus niet snel een kopen.
Neemt niet weg dat de afwerking prima was.
Dat is mijn ervaring ook.
Dumoreau - band die niet recht aan sluit op de kast wegens te krappe/kromme springbars
Obris Morgan - Erg goedkope kwaliteit stalen band met links met ruimte tussen de delen die een schakel maken
Traska - Doldraaien van schroeven in de band en brushing die hersteld is maar nog een klein residu van de verkeerde brushing heeft zitten
NTH - Lomp grote clasp op een verfijnde stalen band met een laatste schakel die ineens naar dubbele dikte verspringt
Tactico - Algehele afwerking was matig
Halios klopt tot in de puntjes. Vandaar dat ik er straks ook 3 heb.