NA: Een Canadese eenhoorn, de Seaforth III

Mijn duikertje. Een keer of 10 meegeweest onder water nu.

4 likes

De kroon is een kunstwerkje.

2 likes

Die is ook mooi. Ik zou bijna kijken of ik een tweede bezel kan scoren. :slight_smile:

1 like

Ik had m met de stalen bezel besteld, maar Stephan (Forasec) gaf me per ongeluk deze mee.

Dit was een gelukkig toeval, want de koper van deze haakte af en hij had iemand voor die andere.

Uiteindelijk was iedereen happy :blush:

2 likes

Ah, Halios. Het is een merk dat altijd in mijn achterhoofd zit, ook al vind ik dat ik momenteel genoeg horloges heb. Steeds als ik een Halios in het blauw zie ga ik even kijken. Vooralsnog heb ik mezelf echter onder controle.
Ik vind het een heel mooi horloge, en ik heb met genoegen je NA gelezen. Veel plezier ermee!

4 likes

Grappig genoeg staat er nog steeds een lichtblauwe. Die had ik gemist. Met stalen bezel. Zonder datum. Wel voor een schandalig bedrag, maar toch.

2 likes

Ik kan het je zeer warm aanbevelen.
De afwerking en kwaliteit is subliem voor een microbrand.

2 likes

Ik had hem gezien, maar wilde dat er niet voor uitgeven. Hij staat inmiddels niet meer in de verkoop geloof ik.

1 like

Halios is ƩƩn van de twee microbrands waarvan ik altijd denk dat ik er een keer iets van wil aanschaffen. Het andere is Christopher Ward.

3 likes

Mooi spul… maar de naam en t logo vind ik net iets minder.

Halios ook.

2 likes

Ik zat aan de zonnegod te denken, maar dat is Helios. Blijkt dat Halios gewoon Grieks is voor ā€œmarineā€ of ā€œvan de zeeā€, ā€œuit de zeeā€, dat soort kreten. Wat ik dan weer mooi vind. Specifiek halios staat me aan, ook al is het logo wel kudt. :slight_smile:

Ditmaal alleen :camera_flash: gekeken. Tof horloge!

1 like

Waarschijnlijk zocht ik diep van binnen een allesverzengend argument om dit merk eens in de collectie op te nemen :wink:

1 like

Noem eens een microbrand zonder sublieme afwerking en kwaliteit? De merken die ik heb zijn allemaal erg indrukwekkend.

1 like

Zijn er toch wel genoeg met ā€˜missers’. Maen is de eerste die in mij op komt.
Dumoreau, Obris Morgan, Traska, NTH, Tactico, …
Ze halen het allemaal niet bij de afwerking en doordachtheid van een Halios. Ik heb behoorlijk OCD als het op horloges aan komt, en bovengenoemde merken hebben allemaal missers waar ik niet mee kan leven.
De merken die ik wel hoog heb staan zijn Steinhart, Christopher Ward, Aevig, RichardMejer, Armida, Kemmner…

3 likes

@The_Don

Wat @Gisae zegt dus.

Leg uit.

Steinhart mag misschien geen ā€œmissersā€ maken maar weinig origineel zijn ze ook niet. Doet een Traska wel weer leuker naar mijn mening.

1 like

Ik heb wel een paar Steinharts in handen gehad.
Niet mijn ding, want i.d.d. gewoon een te erge kopie.
Zou er dus niet snel een kopen.
Neemt niet weg dat de afwerking prima was.

1 like

Dat is mijn ervaring ook.

1 like

Dumoreau - band die niet recht aan sluit op de kast wegens te krappe/kromme springbars
Obris Morgan - Erg goedkope kwaliteit stalen band met links met ruimte tussen de delen die een schakel maken
Traska - Doldraaien van schroeven in de band en brushing die hersteld is maar nog een klein residu van de verkeerde brushing heeft zitten
NTH - Lomp grote clasp op een verfijnde stalen band met een laatste schakel die ineens naar dubbele dikte verspringt
Tactico - Algehele afwerking was matig

Halios klopt tot in de puntjes. Vandaar dat ik er straks ook 3 heb.

3 likes