NA: een chrono voor een niet chrono liefhebber…

Zoals de titel al verklapt ben ik eigenlijk helemaal niet van de chronograaf horloges, maar soms, heel soms, komt er iets voorbij waarvan ik denk; ja, dit bekoort mij wel.

Als ik aan een chronograaf denk, dan komt bij mij de Omega Speedmaster als eerste omhoog. Alleen is de Speedmaster eigenlijk een horloge waar ik doorgaans weinig mee heb. Enerzijds omdat het een chrono is, maar vooral ook omdat van de tientallen uitvoeringen er gewoon heel veel modellen mij weinig tot niets doen. Natuurlijk ken ik ze niet allemaal én natuurlijk zijn er ook een paar die ik wel mooi vind. Zoals de 311.32.42.30.01.001 met z’n reversed panda dial.

Maar ja, er zit ook wel een prijskaartje aan een nette Speedmaster én ga je zo veel geld uitgeven voor een type horloge dat je niet helemaal ligt? En daarbij komt dat mijn polsen met alles boven de 39mm niet matcht. Dus ja, wat doe je dan? Mijn conclusie; niet verder naar chrono’s omkijken, want er is zoveel anders leuks te vinden.

Tot ik een aantal weken geleden een nieuwe video van The Urban Gentry in mijn abonnementen pagina verscheen met de prikkelende titel: “Seiko is finally back! The best new $400 Omega Speedmaster & Rolex Daytona Killer (SSB477/SSB479)”.

Zoals bij elke video van hem, klikte ik deze natuurlijk aan, want mijn nieuwsgierigheid was geprikkeld. Het duurde niet lang tot ik wat kriebels voelde opkomen vanwege de Omega Speedmaster én de vintage vibes plus de 38,5mm maat. :hot_face:

Een dag later had ik een etentje in Utrecht en ben daarvoor even snel de Bijenkorf en een andere juwelier ingelopen om het horloge te passen. Het was haastwerk, maar eerste gedachten: mooi model, lekker licht, viel goed om de pols en de vintage vibes waren erg aantrekkelijk. Maar ja; een chrono, is dat wel wat voor mij? :thinking:

Ik plof na een gezellige avond in bed, open HF en wat zie ik: de zwarte versie (SSB479) had zojuist ’ het mooiste horloge onder 500,- verkiezing’ op het forum gewonnen heeft. Met dit nieuws vers in het hoofd gingen de oogjes dicht, maar drie keer raden wat één van de eerste dingen was waar ik aan dacht nadat de wekker ging…

Dus ik met mijn vriendin richting de stad en bij Langerak (Haarlem) stonden alle drie de uitvoeringen (zwart, donker blauw en groen/goud) in de vitrine. Alle drie de horloges om de pols en de conclusie was unaniem: de zwarte was duidelijk de favoriet.

Om niet te impulsief te handelen, hanteer ik bij horloges de volgende vuistregel: als ik er over twee weken nog dagelijks over nadenk, koop ik het pas.

Nou dat was twee weken geleden…en nu heb ik een lekker vintage uitziende chronograaf in de collectie :ok_hand:t4: :heart_eyes:

Plaatjes bij deze lange praatjes:

Nu draagt het standaard bandje lekker licht, maar ik denk dat het horloge nog meer tot z’n recht komt, ook qua diversiteit in mijn collectie, met een ander bandje. Zoals een zwarte sailcloth misschien?

Ik ontvang graag jullie tips voor een mooie zwarte sailcloth van jullie. En andere band opties, ontvang ik ook graag :slight_smile:

57 likes

Congrats. Hele mooie aanwinst!

1 like

Schitterend! Ik heb hem in ‘gevraagd’ staan maar misschien moet ik hem maar gewoon kopen. :man_shrugging:

Heel mooi op een racing strap denk ik.

Ik heb een canvas bad van Fluco, daar zou ie ook mooi op zijn.

1 like

Hartelijk gefeliciteerd met deze zeer mooie Seiko uitvoering. :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::+1:

Wellicht combineren met een mooie donkerbruine race strap.

1 like

Welkom bij de club!

roodbruin

chocoladebruine race strap

5 likes

Sailcloth? Artem!
Soms een beetje lastig te vinden, maar goed te verkrijgen bij https://www.sekvens.com/product-category/watch-straps/artem-watch-straps/ zonder import gedoe. Goede ervaringen mee!

1 like

Gefelicieerd, een ruig beige of khaki bandje kan ook prima. Eigenlijk past hier vanalles bij, dit is een strapmonster.

Een vintage bandje zou mijn eerste keus zijn.

1 like

Artem is natuurlijk echt super goed maar het kan naar mijn mening ook voordeliger. Zie mijn review van de Finwatchstraps Sailcloth waarvan ik er 2 met plezier draag.

1 like

Mooie Seiko.

1 like

Gefeliciteerd. Mooi Chrono.

1 like

Die zwarte sailcloth staat m prima :ok_hand:t2: beter dan staal.

1 like

Super mooie chronograaf! Ik vind zowel Sailcloth als racing leer mooi staan.

1 like

Elke keer als.deze voorbij komt triggerd ze mij meer en meer.

Mooie aanwinst.
Gefeliciteerd

1 like

De meest populaire chrono van HF van dit moment. Niet voor niets, hij is tof. Gefeliciteerd

1 like

Gaaf horloge! Ik zit er ook al een tijdje aan te denken… Maar moet van​ mezelf nog langer denken dan die twee weken :stuck_out_tongue_winking_eye:

Veel draagplezier!

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :+1:t2:

1 like

Bandentips? Kom op! @tijdsbeeld heeft gelijk. Dit is een zwart horloge met beige lume en subdials. Hier kan echt letterlijk elke bruintint, khaki, zwart, antraciet, beige, of taupe op geknikkerd worden en het zal dikke prima zijn. Ik denk dat dit een enorme bandenslet is.

Nu vind ik de rammelende goed getaperde en zeer lichte bracelet super fijn, overigens, maar ik ga dat zeker ook onderzoeken.

Dat gezegd: Gefeliciteerd, cool ding (al is dat laatste een koek uit eigen doos, ook)

Gewoon doen, man! :slight_smile:

4 likes

Mijn beste,

Gefeliciteerd met deze grandioze aanwinst!!
Ik wens je er een eindeloze tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Ongelofelijk mooi ding voor z’n prijs. Misschien toch eens passen inderdaad…​

3 likes

Urban Gentry kan idd lekker enthousiasmeren.
De enige influencer waar ik geen neerbuigende opmerkingen over kan maken.
En als het dan ook de goedkeuring van HF kan wegdragen. Tja.

Mooi horloge en prima keuze.

3 likes