NA: Een date in Milaan met het ultieme reis souvenir

Voor de eerste maal zijn we in Italie op reis en verblijven we aan het zwoele Como meer. In de koffer ging mijn Black Bay Dark omdat die alles aan kan wat een vakantie met kinderen kan bieden (lees: biertjes drinken aan het zwembad).

Vanuit het Como meer is het maar een uurtje naar Milaan, en na een heftige storm te hebben doorstaan stonden we op het Duomo plein. Op de planning? Helemaal niets. Lekker kuieren door de straten van Milaan en naar wat mooie dingen kijken. Alleen zat er een adres in mijn hoofd, maar hiervoor moesten we wel wat verder dan het Duomo plein. Voorbij de Rolex winkel op het Duomo plein, voorbij de Vacheron boutique, ja zelfs voorbij de Lange boetiek. Nog een beetje verder… De auto voor de deur gaf een indicatie en zette direct de toon.

Een echte flagship store! Nu ja, wel eentje zo breed als de auto die voor de deur staat.

Ik heb altijd al wel iets gehad met Unimatic, maar ik had er nog nooit eentje in het echt gezien. Reden te meer om dus eens binnen te springen. Een vriendelijke dame, die voor de rest niet veel om handen had, kwam te hulp en we hebben alle modellen doorlopen. Op zich is dit bij Unimatic niet echt moeilijk, er zijn vier modellen met altijd een paar kleuren: een diver met roterende bezel, een field watch, een chrono en een diver zonder bezel. De diver met roterende bezel leek mij nogal te hard op mijn black bay en de chrono en de diver zonder bezel spraken mij minder aan. Op naar de field watch dus, ofwel de Due genaamd. Een paar kleuren bekeken en dan kwam ze af met de titanium versie met blauwe wijzerplaat. Om de pols en het was liefde op het eerste gezicht. De verkoopster beaamde dit, uiteraard, door te stellen dat het titanium zeer goed bij mijn huidtoon paste. Wel, meer had ik niet nodig om verkocht te zijn! Vrouwlief moest niet hard overtuigd worden, want het is een horloge gemaakt in Italie dat ons altijd zal doen denken aan de reis.

Had wel verwacht dat ie een tikkeltje goedkoper was, maar de prijzen die ik in mijn hoofd had waren voor de “standaard” versies met een Seiko kaliber. De “speciale” versies hebben een Sellita uurwerk en uiteraard is het titanium ook een meerprijs waard.

Er komt een mooie waterdichte doos bij met een extra bandje waar ook plaats is voor twee horloges. De Black Bay ging er ineens zijn zomerslaap in doen.

En dan nu, de moment supreme, mijn zomerhorloge en ultieme reis souvenir:

Ik vind em prachtig. De vorm van het saffier maakt het wel moeilijk om hem te fotograferen, maar het is een plezier om hem aan te schouwen.

Voor de passanten in Milaan kan ik het zeker aanraden, het is goed wandelbaar vanuit het centrum en absoluut de moeite waard om ze is in levende lijve te aanschouwen.

131 likes

Toffe aanwinst en mooi souvenir! Veel draagplezier!

1 like

Gaaf horloge, proficiat . Mooie herinnering aan Milaan.
Veel draagplezier!!:watch:

1 like

Leuk verhaal en natuurlijk horloge :it:

1 like

Gefeliciteerd met je NA! Een Unimatic als souveniertje is een top idee :grin:

1 like

Mijn beste,

Proficiat!!
Een prachtig Horloge.
Ziet er magnifiek uit!!
Ik wens je er een sprankelende tijd mee. :four_leaf_clover:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Tof (vakantie) verhaal. Gefeliciteerd met deze bijzondere NA. Leuk setje zo :+1:t2:

1 like

Mooi , gefeliciteerd

1 like

Heel strak ontwerp en dat verdient het Zwitsers uurwerk

:ok_hand:t3::ok_hand:t3:

1 like

Mooi, vrolijk horloge. Veel draagplezier.

1 like

He dat is cool zeg. Mooie kleurstelling! Van harte

1 like

Heel cool. Ergens vind ik het mooi dat dit soort “onder de radar” ook een fysieke presentie op een mooie plek kunnen betalen.

1 like

Leuk man, geweldig souvenier en leuke herinnering!

1 like

Super aankoop!
Gefeliciteerd. :heart_eyes:

1 like

Mooie aanwinst!

2 likes

gefeliciteerd met je NA , heel mooi exemplaar! geniet van je vakantie in Italy :tropical_drink:

1 like

In september ga ik ook nog naar het Comomeer dus bedankt voor de tip :+1:
Heel toffe aanwinst.

1 like

Mooie aankoop, tijdens een wandeling door een prachtige stad, veel plezier met deze NA

1 like

Van harte met de NA. Veel plezier ervan.

1 like

De rechter zou dit toch echt zien als met voorbedachten rade :sweat_smile:

Mooie aanwinst dus, van harte gefeliciteerd!

2 likes