NA - Een doel bereikt

Ik zal niet iedereen ophouden met een onnodig lang verhaal, dus voor de mensen die gewoon snel willen weten wat het is:

Het is een Longines Hydroconquest.

Voor de mensen die het leuk vinden om een verhaaltje te lezen en waarom ik nou per se dit horloge heb gekocht:

Let’s start from the very beginning :wink:

Als 12-jarige knul was ik op een vader-zoon uitje. Wij zijn maar simpele zielen, dus geen dierentuin o.i.d., maar lekker naar onnodige spullen kijken in de goeie ouwe Kijkshop. Tot mijn verbazing was het die dag echter niet alleen maar kijken, want mijn vader wees mij erop hoe nuttig een horloge is en begon het “Koop-briefje” in te vullen met de gegevens van de Casio waar we voor stonden.
Zo begon mijn horloge avontuur als trotse bezitter van een Casio W-800H.

Mijn interesse in horloges was aangewakkerd en na het lezen van wat boekjes dacht ik te begrijpen dat “Zwitserse horloges het beste zijn”. Ik wist mijn god niet wat ik me daarbij moest voorstellen, het enige dat ik wist dat ik 1 Zwitsers merk overal tegen kwam: Swatch. Dat moest dus wel zijn waar mensen het over hadden bij “de beste horloges”…

Knipweg een jaar later durfde ik het eens aan om door het raam van een locale juwelier met een aanbod Swatch horloges te kijken. Ja “durfde”, want mij niet gezien bij een juwelier met spullen die ik nooit zou kunnen kopen. Mijn oog viel op een horloge, ik kan me de prijs niet meer herinneren, maar weet nog wel dat ik het volgende dacht: “Als ik ooit rijk ben, koop ik dat horloge!”.

Weer een sprong in de tijd naar zo’n 5 jaar geleden. Ik had ondertussen enkele simpele horloges gehad en een gesprek op mijn studie wakkerde mijn interesse in horloges weer helemaal aan. Ik begon me beter in te lezen en begreep steeds beter wat er werd bedoeld met “Zwitserse horloges” en wat er dan zo goed aan zou zijn.
Ik werd helemaal enthousiast na het lezen van een stuk over de geschiedenis van Longines en werd op slag verliefd op de Hydroconquest.
€1.080… Opzich geen probleem, als ik wilde kon ik hem dezelfde dag gewoon kopen, maar ik durfde het nog niet aan. Toch wel veel geld voor een horloge. Eerst maar eens wat lager beginnen.

We gaan door naar een jaar geleden. Inmiddels iets “betere” horloges in een kleine collectie, zoals een Sarb033, Orient Ray II, Longines VHP. Bij het doorstruinen van het wereldwijde web kwam ik ineens “De Swatch” tegen. Die ik jaren geleden zou willen hebben als ik rijk zou zijn. De Swatch “Once Again”.
Prijs: €55 :joy::sweat_smile:
Hoewel ik hem eigenlijk al weer een beetje was vergeten heb ik 'm met veel plezier gekocht uit nostalgie. Een horloge doel behaald! Helaas nog niet veel zoden aan de dijk met dat “rijk worden”, maarja dat is natuurlijk relatief.

En dan eindelijk, vandaag. De dag dat ik vind dat ik het kan rechtvaardigen om mezelf te belonen met het horloge waar ik al die tijd naar uit heb gekeken; De Hydroconquest. De magische grens(sort of?) van €1.000 doorbroken en weer een horloge doel behaald!
Het is niet exact de versie als die ik jaren geleden voor ogen had, maar zelfs de iets “betere” en nieuwere versie met keramische bezel.

Toch wel een beetje trots dat ik 2 van mijn horloge doelen heb weten te bereiken (Opzich niet heel bijzonder in deze prijs range, maar je moet het ook zelf bijzonder maken natuurlijk!).
En dan nu en nieuw doel… Lastig, want door dit verdraaide forum veranderd dat met de dag. Eerst maar genieten van de HC, en genieten zal ik!

Nou, wie blaast het verhaaltje uit?




119 likes

Heel mooi horloge. Geniet van de nieuwe aanwinst ;-).

1 like

Mooi hoor! Heel veel plezier er mee.

1 like

Helaas krijg ik de band niet perfect op maat met de aanwezige schakels en micro-verstelling.
Dan maar een halve schaken van mijn VHP gebruiken :joy:
Deze is net iets smaller en heeft geen gepolijste centerlink, maarja… Hij past nu wel perfect en niemand die het ziet

11 likes

Veel draagplezier :+1:

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst! :ok_hand:

Leuk opgeschreven ook trouwens. :+1:

2 likes

Leuk geschreven met een nuchterheid die je siert!
Veel geluk met je nieuwe aanwinst en met rijk worden😉
Keep in mind, echte armoede begint als je niets meer te wensen hebt of niets om naar uit te kijken!

2 likes

Gefeliciteerd :gift: goeie keuze, mooie duiker, geniet ervan :+1:t4:

1 like

Prachtig horloge, ik geniet nog elke keer van de mijne :grin:

1 like

ziet er goed uit! veel plezier :smiley:

1 like

Mooi! Van harte!

1 like

Leuk! Leuk om te lezen. En een supermooi horloge!

Veel plezier ervan.

1 like

Klaar!

Mooie NA… Geniet ervan…

1 like

Heerlijk horloge en mooi dat je een doel hebt kunnen bereiken. Geniet er van!

1 like

Gefeliciteerd met je aankoop! Geniet ervan!

1 like

Zeer leuk geschreven! Veel plezier ermee!

1 like

Hele mooie, enjoy.

Ik heb trouwens het halve schakeltje welke vastzit aan de duikersextentie er tussenuit gehaald om een goede pasvorm te krijgen. Wellicht een mooiere optie dan je nu hebt.

3 likes

Ooh Goeie! Was me niet opgevallen dat daar een halve zat. Ik ga dat eens proberen, thanks!

Dit pinnetje kan er aan één kant uitgedrukt worden. Zodoende moet het lukken.

1 like

Mooi man! Veel.plezier er mee

1 like