(NA) Een droom die uitkomt: de Omega Seamaster 300 M

Wat een mooi gebaar! Het is dat mijn vader inmiddels niet meer echt een groot horlogefan is, anders mocht die de mijne wel eens dragen. Mocht ik deze houden is dit wel een kanshebber om ooit hopelijk aan mijn zoon te geven.

1 like

blijft meegaan als je hem goed onderhoudt :slight_smile: tzijn topdingen!

1 like

Dit horloge is werkelijk top! Heb ik van @Bartje1 gekocht en ik gok dat die via @Nomdeplume1 bij jou terecht is gekomen!

Veel plezier ermee!

2 likes

Dat klopt! :sunglasses:

1 like

ik heb ook een full set, zo vind je ze bijna niet meer.

4 likes

Steeds zeldzamer idd! Mooi die van jou!

1 like

Bedankt😃

1 like

Dus je raadt mij aan om de mijne (full set) vooral te behouden?

1 like

Alleen jij kunt kiezen of je je Seamaster moet houden of niet. :sunglasses:

Wat kan meespelen in je keuze:

• Het is een cult item. Je kunt niet ontkennen dat het een uitstekend horloge is dat vanwege meerdere factoren zo geliefd is (of gehaat). Robert-Jan Broer van Fratello Watches omschreef hem laatst al als een ‘sleeper watch’. Een ‘sleeper watch’ is volgens deze bron: “a watch that has no significantly high price tag today but is likely to gain value or become more sought-after in a few (more) years time.’’ Zie ook deze link: https://www.fratellowatches.com/the-sleeper-watch-omega-seamaster-300m-2531-80/. Dit is natuurlijk speculatie, desondanks fascinerend.
  • Ik ben lange tijd op zoek geweest naar een goed exemplaar in een volledige set. Ik heb dus zelf gezien dat de prijzen in de laatste jaren flink gestegen zijn. Goede exemplaren worden moeilijker om te vinden. Dit is een logisch gegeven gezien de leeftijd van deze generatie en dat deze niet meer in deze versie gemaakt wordt. Het is daarnaast aannemelijk dat een volledige set (B+P) waardevoller is voor de meeste verzamelaars en daardoor meer opbrengt.

Wat de toekomst brengt, weet niemand. Ik denk echter wel dat het aannemelijk is dat deze versie (zeker in full set) meer waard zal worden naarmate de jaren verstrijken.

Als trotse eigenaar van deze fraaie Omega zou ik vooral zeggen: geniet van dit icoon! Als iemand die met een nauw oog naar financiële ontwikkelingen kijkt zeg ik: lekker houden! Je kunt hem waarschijnlijk nu verkopen zonder verlies te lijden en over een aantal jaar misschien wel met winst! Dat moet ook meegenomen worden in je overweging, dunkt mij.

1 like

Ook mijn 1e hoger segment horloge. Proficiat en ook hier geldt: shaken, not stirred :wink:

1 like

Oef, die ouwe gare rooie doosjes en dito pashouders. Krijg van sommige de pasjes er niet meer uit zonder zonder dus idd het faux leer eraf te scheuren
 diep triest.
Hetzelfde geldt voor mn smp300 limited

2 likes

Zo te zien nog met tritium
 vraag me af of die straks ook zo gehyoed gaan worden. Ik ben blij met mn luminova. Hij oogt daardoor nog alsof ie destijds uit de doos kwam. Op de deskdive sporen na nu :sweat_smile:

1 like

Welnee. Gewoon aan mij verkopen. :sunglasses:

2 likes

Naarmate ik er meer mee geconfronteerd wordt (lees: ronddwaal op dit onderhoudende forum), begin ik hem steeds mooier te vinden.
Is dat besmettelijk?

1 like

You serious?

Mmmm moet ik eerst nog paar nachtjes over slapen.

2 likes

Ik heb het Fratello artikel enige tijd geleden reeds gelezen.
Inderdaad een sleeper watch.

Enige reden die ik heb om er wellicht ooit afscheid van te nemen is dat ik nét geen goede fit heb om de pols.

1 like

Daar heb je inderdaad een beetje geluk bij nodig.

2 likes

Ik heb nu twee !! half links in de bracelet.
Maar nu zit ie weer iets te los naar mijn zin.
Wellicht bij warmer weer dat het horloge wel goed sluit om mijn pols.

Maar de 2531.80 is zĂł mooi

2 likes

Zeldzaam? Ik dat weet ik toch niet hoor.
Dit model heeft echt goed verkocht, een van de sterkhouders bij Omega gedurende 20 tal jaren, niet?

Hiervan moeten er toch redelijk veel over de toonbank zijn gegaan. Een limited edition bij Omega bestaat al snel uit 5000 exemplaren, deze moet toch snel +200 000 keer over de toonbank zijn gegaan.

1 like

Die van mij zit nu perfect. Ik vrees dat ie in de zoner te strak gaat zitten. Maar dat zien we dan wel weer :sunglasses: