NA: Een duiker? Van nee naar 2 (Seiko SKX007J & SKX173)

Bij het zoeken naar mijn eerste duik horloge voor een klein budget, omdat ik eerst wil aftasten of het wat voor me is, heb ik wat op internet zitten zoeken en hier op het forum wat advies gevraagd Zoektocht eerste duiker.

In mijn zoektocht zat ik regelmatig in het ‘Wat dragen wij vandaag’ topic te gluren wat jullie allemaal om de pols hebben. Geregeld kwam ik een Seiko tegen en dat pakte me op een of andere manier. Hierdoor wat avonden zitten googlen en zo kwam ik ook op de Seiko SKX007/SKX009 terecht. Qua vormgeving en budget een grote kanshebber.

Na het gevraagde advies in het topic heb ik toch ook nog met een schuin oog gekeken naar een Squale 1521, maar die vond ik in eerste instantie wel wat hoog in het budget voor een eerste duiker te ‘proberen’. Ook de microbrands waren de revu gepasseerd. Naar aanleiding van het topic kreeg ik tevens een bericht van @DEV06 op dit topic dat hij een SKX173 had liggen en die weinig draagtijd krijgt.

Die zelfde avond zag ik plots dat er een nieuwe SKX007J full set aangeboden werd. Door iemand gekocht als investering in 2020 en is vervolgens in de kluis beland. Hij had nog alle stickers erop en ook het bandje is nog in folie. Na snel nog een vergelijkingsvideo kijken tussen een SKX007 en SKX173 toch besloten hem dezelfde avond nog op te halen voordat hij weg zou zijn.
Onderweg naar huis met het horloge dacht ik wel: eigenlijk is het misschien toch ook wel zonde om hem te gaan dragen als hij nog gloednieuw is en ik straks alles eraf heb gehaald en na 3x dragen bedenkt dat het toch niks voor me is.

Na een nachtje slapen, wikken en wegen, toch maar besloten om ook de SXK173 over te nemen zodat ik een duiker heb die ik ook al eerder gedragen is en ik zorgeloos(er) kan dragen. Er zat alleen geen rubberen band of stalen band bij zijn set, dus daar ben ik vorige week ook nog lekker naar aan het uitzoeken/speuren geweest. Aangezien de rubberen banden uit Japan komen, heb ik van beide maar direct 2 besteld aangezien de verzendkosten toch al betaald moesten worden. Daarbij zouden het zowel voor de SKX173 als de SKX007 de originele band moeten zijn.

Zowel het horloge als de extra horlogebanden kwamen vandaag binnen. Als een klein kind zo ongeduldig was ik verheugd op de pakketjes die gebracht zouden worden door de pakketbezorger. Dit keer geen grote Zalando doos van vrouwlief, maar een klein pakketje voor mij :grinning:

Daar kwamen ze dan binnen:

Ook gelijk een rubberen band er omheen geprobeerd:

40 likes

Gefeliciteerd met je dubbele NA! :ok_hand: :+1:

1 like

Gefeliciteerd. Het is een kwestie van smaak natuurlijk, maar ik heb voor mezelf na verloop van tijd vastgesteld dat ik de rechthoekige indexen beter kan waarderen dan de ronde.

8 likes

Ik heb een simpele Seiko 5 “diver”, maar ikben helemaal verkocht. Ik gebruik de bezel zo vaak om iets te timen, het vaakst nog de dutjes van mijn kinderen. Zo is het toch een echt tool watch :grin: ik wil er graag nog één kopen, maar twijfel tussen een citizen promaster en een Orient (verschillende modellen).
2 fraaie horloges! En als je eenmaal zeker van je stuk bent zou het zelfs zonde zijn om hem in de stickers te laten… Het is tenslotte jou horloge nu :grin:

1 like

Kleine pakketjes, grote gevolgen :sweat_smile: Gefeliciteerd met je aanwinsten :+1:

3 likes

Mijn beste,

Gefeliciteerd hoor.
Seiko!! Altijd goed!!
Geniet er van. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Gefeliciteerd :ok_hand:t2:

1 like

Gefeliciteerd met je mooie nieuwe Seiko’s.

1 like

:+1:t3:hier nog één. Homies 4 life! :smile:

2 likes

Prachtige aanwinsten. Veel plezier ermee.

1 like

De rechte indexen trokken me ook meer op de skx

5 likes

Eens.

Maar…
De allermooiste indexen èn wijzerplaat vind je op de SKX171.

1 like

Nah, die zitten op de SKX399.

3 likes

Ook leuk.

Echter de chromen omlijsting van de indexen is bij dit model erg dunnetjes.

Bij de 171 heb je dikke chromen omlijsting van de indexen, dat vind ik persoonlijk mooier.

1 like

Mooie aanwinsten :heart_eyes: veel draagplezier

Waar heb je die gevonden? Ik kan wel een tip gebruiken

1 like

Mooie nieuwe duikers. Geniet ervan.

1 like

Gefeliciteerd

1 like

Nope. Skx007 of 399.

De bezel op de 171 is afgrijselijk

Ontopic… tis wel veel skx in een keer :rofl:

2 likes

Gefeliciteerd! Maaruh,

Juist zonde om het niet te dragen toch?

Hier had ik ze gevonden:

https://www.amazon.co.jp/gp/product/B007IG4OEC/ref=ppx_od_dt_b_asin_title_s00?ie=UTF8&psc=1&language=en_US&currency=EUR

https://www.amazon.co.jp/-/en/gp/product/B007HSXF3M/ref=ppx_od_dt_b_asin_title_s00?ie=UTF8&psc=1

Levertijd viel mij heel erg mee. Met 4 dagen waren ze al uit Japan bij mij thuis geleverd.

1 like