Tot op heden heb ik voornamelijk horloges gedragen met een lederen band. In mijn collectie zitten nu 2 MeisterSingers en een Carl Heinrich, allemaal met 1 wijzer. De eenwijzer horloges vind ik gewoon ontzettend gaaf!
Bij het ophalen van de MeisterSinger No1 heb ik een leuk gesprek gehad met de vorige eigenaar. Hij heeft zijn collectie laten zien en ik mocht even zijn Omega Seamaster 300M Professional uit 2002 om mijn pols. Eigenlijk vond ik duikhorloges niet echt mijn ding, maar toch ben ik op een of andere manier hier toch door geraakt
Voor de zomer met een polo en voor de vakantie lijkt het me daarom leuk om een duiker toe te voegen aan de collectie. Ook om te kijken wat ik van een duiker vind en om tevens een stalen band te proberen.
Al een tijdje volg ik het blauwe gedeelte en kijk ik voor inspiratie in het ‘Wat dragen wij vandaag’ topic. Zo heb ik een shortlistje gemaakt van de modellen die ik nu op het oog heb:
Op internet heb ik voornamelijk nog gekeken naar de SKX007 omdat die qua looks mij wel aanspreekt, hij niet meer verkocht wordt en de prijs nog enigzins mee valt. Echter bij het zoeken komt mijn lat steeds hoger te liggen voor mezelf.
Eerst dacht ik: ‘ik zoek gewoon een simpele SKX007 die al gebruikt is om te proberen’, toen werd het ‘ik zoek eigenlijk wel een mooi origineel exemplaar die niet veel gebruikt is’ en nu zit ik al op het spoor ‘misschien moet ik kijken naar een SKX007J en dan het liefst dan een full set’.
Door het verhogen van de eisen en daarmee ook mijn budget, komen er ook andere modellen weer in aanmerking als eerste duiker. Hierdoor kom ik er voor mezelf niet meer helemaal uit en ben ik ook benieuwd naar de adviezen hier.
Onderliggend speelt bij mij misschien ook de gedachten wat te doen als het niet bevalt. Op dit moment heb ik ook nog een vintage Record horloge en die verkoopt lastig. Ik wil dan liever ook niet dit weer met een toekomstige duiker.
Wensenlijstje tot nu toe samengevat is denk ik:
Duiker
Liefst direct inclusief een stalen band
Automaat
Merk/Model wat ook makkelijk weer verkoopt als het niet bevalt (of wellicht zijn waarde behoud om als collectorsitem te bewaren)
Budget €300 - €700
Ik ben benieuwd naar de overwegingen die jullie zouden maken in deze situatie
Wordt op rubber geleverd, maar ik draag 'm op een Tropic of een Single pass band. Hij is kleiner en platter dan een SKX, veel beter afgewerkt, en met een beetje zoeken scoor je de SPB317 nieuw voor zo’n 800 Euro.
Er staat er eentje met gilt dial in het blauwe gedeelte:
Voor 675 ben je koopman met bracelet. Ik moet bekennen dat ik mijn versie mooier vind, en dat ik hem toch niet op bracelet draag. Even een bloemlezing aan opties a 12,50 per stuk, want ik haal FKM tropics van Ali, en NATO’s bij Miros TIme.
Overigens staan er ook een hele rij Baltic Aquascaphe en Aquascaphe GMT’s te koop in het blauwe gedeelte, dat heb ik net in een ander topic gedeeld. Da’s ook een mooie keuze binnen budget.
Beste, Ik zou voor die Combat gaan hier in het blauw.
Heb hem ook gehad en is prima horloge.
Prijs is ook prima voor deze vind ik.
Succes Duikers zijn altijd Top.
Bij de SPD315J1 uit het blauwe gedeelte moet ik nog wel beetje wennen aan de gekleurde bezel. Ik weet nog niet zo goed of ik het nou mooier vind dan met witte cijfers.
Dank ook voor de tip mbt de banden. Voor dat geld kan ik daar dan zeker ook voor gaan kijken ter afwisseling
De Squale oogt wel bescheiden en dat ontwerp spreekt me ook wel aan!
Op MP staat nu ook een ‘Limited Edition’ te koop. Is nog wel iets boven budget eigenlijk… maar hoe langer ik blijf zoeken en afwegen, des te meer rek lijkt er te komen in het budget
Kijk ook eens naar Citizen, hebben genoeg duikers, draag ze al jaren met veel plezier! De aqualand classic is mijn favoriet, alleen liever wel de ‘oude’ dan de ‘nieuwe’ … meer karakter!