Ervin Piquerez S.A… Al efkes failliet. Als niemand actie heeft ondernomen, is het octrooi wel verlopen.
Supercool voor die prijs
Hoezo? Super compressors zijn al recentelijk eerder weer uitgebracht, zoals Farer dat een aantal jaren geleden heeft gedaan. (Ik bedoel dan ook een echte super compressor, voordat er weer een aantal hier in het toetsenbord gaan hangen.)
Dat is echt geen hele gave super compressor! Ik krijg binnenkort ook eentje terug van service. Kan niet wachten om ermee te rocken! Draag hem in gezondheid mijn beste man!
Ik vind deze super compressor bijzonder mooi. Daarom staat ‘ie ook op mijn wishlist.
Wat ik wel apart vind: de supercompressor krijgt een rating van 150m, terwijl de goedkopere C60 Trident Pro een rating van 600m heeft (als niet-supercompressor). En die is ook nog behoorlijk dunner.
Wat voegt de titel supercompressor dan eigenlijk toe, behalve het gebruik van een (verouderd) afdichtsysteem?
Zeer belangrijk punt!
Wanneer is een horloge een super compressor ?
Wass soll Man dazu sagen? Einfach Superklasse.
What can I say? Just perfect.
Gefeliciteerd!
Zeer interessant merk.
Denk dat ik volgend jaar de stap maar eens moet zetten.
Ik ga binnenkort eerst die van @wbcoupe maar eens bepotelen, en de gele van @TimeLapse er maar eens naast houden.
Hoge verwachtingen!!!
Geniet ervan kerel.
Volgens WatchPatrol is dit principe in de jaren 60 ontwikkeld en gaat het om kasten met een ‘spring-loaded caseback’. Lees: achterzijde die door een veer tegen de kast wordt gedrukt.
Hoe dieper je gaat, hoe meer druk op de veer en achterzijde, zodat de achterzijde steviger tegen de kast wordt gedrukt.
Veelal zijn die super compressors voorzien van een verdraaibare inner-bezel, die je met een van de kronen kunt verdraaien (voor aflezen verlopen tijd tijdens een duik).
Bij de CW in dit topic kun je die veer ook zien via de rand van het doorzichtvenster.
Wederom een mooie aanwinst. Veel plezier ermee
Een heel mooi horloge en weer een prachtig NA-topic Hans. Geniet ervan!
Dank kerel !
Blijkbaar een doorgedraaide “Rolex” wappie hierboven…
Nu weer ontopic: wat mij aanspreekt zijn die oranje accenten. Normaal gesproken heb ik niks met oranje. Maar bij dit horloge is het erg netjes gedaan.
https://www.watch-wiki.net/doku.php?id=Compressor
Volgens mij waren er ook super-compressor kasten voor 1 (of 3, voor onder meer JLC) kronen…
Volgens mij heb ik een Invicta met een enkele kroon, op de achterkant staat Super Compressor. Straks ff opzoeken.
Mooi!!!
Doet me qua looks een beetje denken aan de Oris Chronoris uit jouw collectie…
Zelfde stijl idd, mooi setje te samen!
Dank