Prachtige aanwinst weer
Is inderdaad heel mooi .
Gefeliciteerd!
Prachtige aanwinst weer
Is inderdaad heel mooi .
Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd! Prachtige GS zoals altijd eigenlijk.
Nuff said!!!
Thanks mensen!
Ik kan Bruno Mars goed hebben, ik kan Anderson Paak goed hebben, en als ze een soort jaren 70 super soulgroepje maken… Tja, da’s win-win.
Tof he? De bruin-gouden gloed van de SBGP011 was ook super cool, dit is iets koeler van sfeer, maar zeker zo aardig.
Heh… nou steek je me een te grote veer in m’n kont, maar het is inderdaad een wat dynamische periode in de horlogedoos. Ik merk dat ik door cycli heen draai van meer en minder activiteit.
In principe zo’n beetje de zelfde maten als een Rolex Explorer 39 en een stuk kleiner dan bijvoorbeeld een Aquaterra 41. De Explorer is nipt een millimeter langer, en een millimeter minder van diameter, maar heeft dezelfde dikte.
Dat vind ik voor een high end sporthorloge met GMT functie niet slecht.
De bezel is echt fors, in vergelijk met de SBGX. Daar buigt hij naadloos met de kast mee, hier staat hij er echt bovenop. Wel een laag zwaartepunt, en het horloge oogt door de aanwezig bezel grappig genoeg wat kleiner. Al met al: Prima voor een flyer GMT.
Tja, eigenlijk wel, alleen ik merk dat ik ze anders gebruik. Bij deze twee horloges met Caller-stijl GMT track ik altijd de UK tijd als tweede tijd, of een Eastern time als ik met collega’s uit de VS moet werken:
Maar een flyer GMT, net als de SBGP en Citizen Ibuki, is wegens de onafhankelijk instelbare uurwijzer echt een mooi reishorloge. De tweede tijdszone is maar een bijzaak, het feit dat je je uurwijzer en datum makkelijk naar locale tijd kunt rollen is een super handige en coole feature.
Kijk, dat is, zoals altijd, weer mooi gesproken. Dank!
Je houdt niet van de natuur-marketing? Ik ga daar bij tijd en wijle heel goed op, eerlijk gezegd. Altijd beter dan oorlogs-, maan-, of piloot-marketing, in mijn beleving.
Klopt, ook deze is behoorlijk onder de radar voor z’n maat.
Ik doe m’n best, maar je hebt gelijk. Dit moet je beleven.
Sorry man.
Thanks mensen!
Ik doe m’n best, maar dat laat onverlet dat horloges toch komen en gaan. Blijkbaar niet weldoordacht genoeg. Ik werk daar nog een beetje aan, om te begrijpen wat nou echt klikt, en waarom.
Grappig genoeg staat de SBGN013 niet meer op de site van Grand Seiko Nederland, terwijl de SBGN011 er voor een listprijs van 3200 nog gewoon te vinden is. Aan de andere kant, en dit snap ik niet, staat er de SBGN009 limited edition er wel, voor 3000 Euro, dus goedkoper dan het gewone productie model.
De SBGX259 (wit), 265 (blauw/lila) en SBGN013 zijn allemaal weg, dus ik denk dat er iets rommelt in de line-up. Vandaar dat ik m’n slag nu geslagen heb.
Ik heb er nu vier dus het moet maar eens klaar zijn, maar ze leveren altijd een erg mooi product af, die mannen.
Prachtig horloge Proficiat. Over SBGN003/005 vs. SBGN011/013: de laatste is aan de pols beefier dan je op basis van het verschil van ~1mm diameter verwacht. Ik heb mijn 011 weggedaan en mijn 005 gehouden met daarbij de aantekening dat ik de volgende keer dat ik weer in Japan ben weer een 011 oppik als er goed aanbod is.
Welnee. Ingetogen klasse zoals je dat mag verwachten van GS.
Heel mooi! Ik houd van zwart/rood.
Ik hoop dat je portemonnee niet heel veel belangrijker wordt dan het Forum…
Gefeliciteerd! Prachtig.
Mooi man, geniet ervan
Maak dat mevrouw Fate maar wijs!
Maar in beide gevallen een verkoop waar je sinds deze aanschaf wellicht wel beter mee kunt leven?!
Stijlvolle NA!
Gefeliciteerd Chris
Hele fijne en mijns inziens logische aanwinst in de horlogedoos. Met de Kurono incoming (en weer wordt je geduld op de proef gesteld) dan toch steeds meer uit Japan. Al bezig met het plannen van de reis?
Gaat het alleen om het tooly uiterlijk Chris, of ook om de functionaliteit? Ik zou niet raar staan te kijken van een 39mm Damasko van duikbootstaal in jouw horlogekast.
Hoe dan ook: zo fraai als deze tooly GS vind je ze niet snel. Fraaie GMT met indrukwekkend uurwerk.
Dat deze maar lang tot de verzameling moge behoren. Gefeliciteerd!
Prachtig horloge en leuk om te lezen.
Veel plezier ermee gewenst!
als je hem perfect vindt doet de maat er toch niet toe?
ikzelf bezit perfecte horloge met verschillende kastmaten en hé,… ik ben happy
en alweer een mooi topic met de perfecte foto’s
draag hem met plezier
Gefeliciteerd met deze prachtige GS.
Leuk om dat korte verhaal te lezen, heb maar 2 pauzes ingelast. Mooie sport GMT.
Veel plezier ermee!
Goed kort NA-verhaal!
Prachtig horloge! Geniet ervan!
Lekker hoor Chris! Met doppie op de secondewijzer! Heel fraai, net wat anders door het rode accent. Heel fraai!
Goeie aankoop! Echt een cool horloge.
Gefeliciteerd!
Heel mooi.
Geniet ervan.
Grand Seiko is niet een merk waar ik warm voor loop maar bij dit exemplaar moet ik zelfs toegeven dat je een erg fraai horloge hebt gekocht. Gefeliciteerd en veel draagplezier gewenst