NA: Een grail uit Vietnam uit Spanje uit Zwitserland.

Ik aas er al een tijdje op: een Airman 1 re-editie uit 2014. Zwart. De Purist versie, want - ah ja - dat droegen de helden tijdens de Vietnam oorlog! En mijn vrouw vindt mij ook soms een held dus logisch.

Die versie uit 2014 is nergens meer te krijgen. Af en toe zie je ze opduiken op WUS, en dan gaan ze voor 900 dollar plus invoerrechten. Niet ononverkomelijk, maar dan kom je wel stilaan in vintage Airman territorium. 850 euro ALL IN voor een mooie 1 in topstaat. Daar lag de bovengrens.

Vorig week, in een gekke bui, heb ik een overmoedige eBayer een zot bod gedaan. En hij was meteen akkoord. Het koud zweet brak me uit: shit, ik heb dat hier dus echt gekocht. En buiten eBay om, met een verkoper die ik niet ken. Ok, hoge approval rating van andere eBayers, maar approval schmapproval: het gaat hier om mijn geld he! Zuurverdiend nog wel! En toch gedaan. Paypal, verzekerd. Het geld was sneller weg dan het binnen was gekomen en een dag later zat er een tracking code in m’n inbox.

Gisterenavond hadden we een etentje met vrienden, m’n vrouw en ik. Om te vermijden dat we met twee auto’s moesten rijden, ging ze mij oppikken aan t werk. Ik ging dus niet meer langs huis. Typisch voor haar dat ze mij dan overdag een watsapje stuurt met een foto van een gearriveerd pakket. ‘Jammer he, uitpakken zal voor morgen zijn dan?’

Wist zij veel dat ik vannacht om half twee nog met m’n Leatherman op bed zou zitten pulken aan een bijna hermetisch afgesloten doos.

In elk geval:

Airman 1, re-editie van dit jaar, in nieuwstaat, purist, in 't zwart, op het Glycine leren bandje (ik ga het niet dragen, maar MIJN GOD hoe soepel is dat leer!) met doos en papieren. Op een week uit Spanje.

M’n ‘moderne’ airman zit nu eenzaam te chillen in z’n doos. Met z’n originele, ongebruikte, lederen band. En al z’n papieren.

Misschien te koop, ik twijfel. Die 20atm is wel handig op reis, maar langs de andere kant: die Vietnamveteranen deden het ook met amper een ATM’pje.

Ondertussen is de 1 op een een groene nato gegooid en ben ik aan het leren hoe ik snel een 24 uur dial moet aflezen. Ik schrijf dit trouwens om 12 over 9,5.

Hier nog wat extra’s, voor jullie en mijn plezier.


77 likes

Haha, mooi man! Gaaf horloge :ok_hand:

1 like

Super aanwinst! Die moderne Airman 18 hoort bij mijn favorieten trouwens met z’n graduele wijzerplaat en in mijn geval purist uitvoering.

1 like

Hahaha een betere reden om een bepaald model te kopen is er niet :smiley:

1 like

Prachtaanwinst, gefeliciteerd! Ik heb de witte purist en de zwarte ‘gewone’ gehad. De jouwe is de ultieme versie vind ik. :ok_hand:t2:

8 likes

Airman :heart_eyes:

1 like

Sodemieter, wat mooi man! En wat een geweldig vethaal. Wie heeft dat niet meegemaakt, zal ik, toch maar niet, vinger boven de “Buy” knop, direct of buiten eBay/Chrono om, en met dit resultaat
 :ok_hand:

1 like

Whahaha, fantastisch herkenbaar verhaal! En wat een baas van een horloge. Weer eentje voor op het verlanglijstje. :face_with_symbols_over_mouth:

1 like

Erg gaaf horloge!

Is het dan 9:42? Zelf heb ik nooit een dergelijk horloge gehad.

1 like

Wow, gave aanwinst hoor!

1 like

Erg mooi! Van harte! :smile: :+1:

1 like

Mooi verhaal, prachtige aanwinst. :+1:

1 like

Proficiat met je nieuwe grail aanwinst!!! Wat een prachtig koppel heb jij er nu!!!

Veel draag- en kijkplezier met je nieuw horloge :clap::+1::clap:

1 like

Vraagprijs was 1100 plus 60 euro verzending. Ik dacht: ik heb 850 euro te gooien. Ik gok. En won. :slight_smile:

2 likes

Nee, 9:12 eigenlijk. De urenwijzer gaat in 24 uur rond, de minutenwijzer doet wat elke minutenwijzer doet.
Dus urenwijzer tussen 9 en 10 = 9 uur en nog wat. Minutenwijzer op 12 = 9:12.
Het went eigenlijk vrij snel!

1 like

Bijzonder fraai! Van harte met deze mooie aanwinst en veel draagplezier
 :+1:


tuurlijk, logisch! :rofl:

Ow dan is het minder moeilijk dan ik uit de tekst opmaakte, al is het wel verleidelijk om 12 over 4-5 te zien. Veel plezier ervan!

Leuk verhaal! Prachtig horloge, mooi niet zo ‘gewoontjes’. De maat staat je prima.
Als het even kan zou ik de andere houden. Verkopen kan altijd nog.
En natuurlijk heel leuk dat je zoiets toch weet te vinden na lang zoeken :slight_smile:

Grappig hoe subtiel die versies verschillen. Jouw zwarte GMT heeft een erg polished bezel, toch? Mijn purist is gewoon mat, net als jouw witte purist. 't Zijn pateekes daar bij Glycicta :wink:

Mijn beste,

Proficiat met dit eigenzinnige horloge!!
Ziet er magnifiek uit.
Fascinerende wijzerplaat!!
Ik wens je er een inspirerende tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

3 likes