Leuk ding hoor! Sta vooral te kijken van het prijsverschil én de snelle levertijd bij het kopen uit Japan. Samen met de leuke achtergrond gewoon een heel leuk horloge! Enjoy ![]()
@Frits_Deurning : de vrijdagmiddagborrel is al vroeg begonnen daar ![]()
Leuk ding hoor! Sta vooral te kijken van het prijsverschil én de snelle levertijd bij het kopen uit Japan. Samen met de leuke achtergrond gewoon een heel leuk horloge! Enjoy ![]()
@Frits_Deurning : de vrijdagmiddagborrel is al vroeg begonnen daar ![]()
Leuke Seiko. Veel plezier ermee.
![]()
Leuke aanwinst ![]()
Ja dat vind ik dus ook! Een mooie bonus van het uit Japan halen. Op het kaartje stond ook het Japanse referentienummer ipv de “globale”.
Dank je! Ik schatte mezelf niet zóveel doortastendheid in, maar ben desondanks blij met het compliment!
Het oude vijfje, het nieuwe vijfje, altijd geeft zo’n Seiko een diep gevoeld " much value for the money".
Schitterend horloge.
Veel plezier met deze enthousiaste verschijning!!
Gefeliciteerd met je NA! Geniet ervan
Gefeliciteerd met je mooie Seiko 5.
Leuk verhaal en de moderne variant is ![]()
Gefeliciteerd met je leuke NA
Gefeliciteerd met deze fraaie Seiko.
Het verhaal er achter is mooi en het horloge van je vader is dat ook.
Veel draagplezier gewenst.
Heel mooi!
Vind ik ook! Er wordt alleen online vrij veel geklaagd dat 5’jes te duur worden, maar als ik zie wat je ervoor krijgt is die kritiek niet terecht.
Dank je x2!
Gefeliciteerd🎂.
Mooie horloges, zeer zeker ook die van je pa! ![]()
Die knipoog, zit hem niet zozeer in het horloge (die lijken op detail totaal niet op elkaar) maar in de aankoop. In het grotere plaatje.
Net als je pa, koop jij een 5je met blauwe plaat en oranje secondewijzer. Maar dan 50 jaar later, met hernieuwde materialen, prijs en design.
Toch, beiden relatief gezien in dezelfde niche en prijsklasse. Gewoonweg een verstandige, maar zeer leuke aankoop met een kinderlijk enthousiasme voor een leuk kleur detail. Zo vader zo zoon. Prachtig ![]()
![]()
Helemaal mee eens. 5jes waren in alle afgelopen decennia, gewoon een lekkere prijs/kwaliteit verhouding. Dat is nu ook zo, maar de 5jes van 10 jaar geleden waren eigenlijk een vreemde eend in de lijn. Beduidend slechter van kwaliteit, maar daarmee ook lager in prijs.
Met huidige correctie lijkt het meer op het tijdperk van de Seiko van je pa. Betaalbaar, kwalitatief erg goed voor de prijs en tijd, maar zeer zeker niet spot goedkoop (vergelijk de listprijs maar eens, gecorrigeerd voor inflatie)…
Ps; Wat doet Seiko zich toch zelf ontzettend tekort met die renders. Door jouw fotos, zie je pas echt hoe leuk ze zijn.
@Neyra, met natte ogen lees ik ieders berichten.
Eéh
Eén ding is zeker: je vader zou trots op jou zijn geweest …
Je hebt een prachtige Seiko 5 gescoord, een ware hit !*
![]()
![]()
Die kritiek komt van het niet-meerekenen van de globale kosten-tendens van o.a. de overheadkosten en shipmentprijzen die bij de bekende(re) grote(re) merken een kerndeel van hun verdienmodel vormen.
Alles wordt duurder en dát voelt men feilloos aan:
Ik moet zeggen dat de renders van Grand Seiko me erg tegenvallen, dan valt deze nog mee vind ik. Maar alsnog bedankt voor het compliment! Het horloge ziet er gewoon knap uit zal ik maar zeggen😅
Mooi! Gefeliciteerd!
Weet iemand hier wat de MSRP van zo’n vijfje was in 2019? Leuk dat iedereen de “grijze-markt-met-btw-frauderende-Chinese-dropshippers-van-oude-uitgaande-modellen-straatprijs” aanhaalt, maar heeft iemand de MSRP al eens met de daadwerkelijke MSRP vergeleken?
Ik word zo moe. Niet van jou, maar van die discussie op de interwebz. ![]()
![]()
![]()