NA: een herinterpretatie van pa’s verlovingshorloge

Heb het geprobeerd op te zoeken, maar kan het nergens vinden. Er wordt inderdaad constant geschermd met prijzen tussen 90 en 150 euro/dollar, maar ik vraag me inderdaad ten zeerste af of ze dat in 2019 nog wel waren.

1 like

De MSRP van een SKX was gewoon rond de 350 euro, terwijl een SARB03x voor rond 500 in de boeken stond. Het feit dat je ze voor 185 respectievelijk 250 euro kon vinden op sites die later door de FIOD plat werden gegooid was een combinatie van voorraad in Azië, erg lange productie runs, dropshipping, en BTW fraude.

Seiko zelf heeft die horloges nooit als bargain bin gepositioneerd, dat heeft de grijze markt gedaan. Nu hebben ze strakkere regie op sommige modellen in hun kanaal.

Je vindt evengoed nog een Seiko 5 voor zo’n 270 euro na import uit Japan, en dat vind ik anno 2025 best goedkoop. Sorry voor die zijstap, jij hebt gewoon een cool horloge gescoord in lijn met wat je vader ook ooit deed. Ik waardeer dat.

3 likes

Geen enkel probleem! De discussie over Seiko en zijn prijzen is ook heel interessant :sweat_smile:

En inderdaad cool dat ik een soortgelijk horloge heb kunnen kopen als mijn vader 50 jaar eerder.

Ik moet wel verduidelijken dat mijn vader nog leeft en in goede gezondheid verkeert, gezien de reactie van @Frits_Deurning die wellicht iets anders ingeschat had.

Nog even een live plaatje erbij omdat ie zo mooi is:

4 likes

Dinsdag blijft m’n favoriete Kanji-dag. :slight_smile:

1 like

Mooi!

1 like

Haha ik ben nog totaal onbekend met de tekens, maar deze vond ik er het gaafst uitzien :nerd_face:

1 like

Herstel: @Neyra, jouw vader IS trots op jou, gelukkig wel.

N.B. : @ Neyra’s vader: u heeft ook een zoon om trots op te zijn !!! :hugs::grinning:

1 like

Sorry van mijn aanname die fout was over je pa, @Neyra. :joy::+1:

1 like

Mooie aanwinst! Zullen we dan maar ook een topic beginnen :laughing:

2 likes

Tof horloge. Seiko kan die vintage herinterpretaties echt nailen. Classy sportief.

Staat ook erg leuk op die metalen band. Dezelfde die ze op de prospex Speedtimers geven geloof ik - doet zowat aan als een iets bescheidenere “president” band.

Hoe is de wijzerplaat? Op foto’s lijkt 't een mooie gelakte dial te zijn. Zit er iets van mat-heid of korrel in?

1 like

Mooi horloge @Neyra !
Ben wel benieuwd of dit nu je daily gaat worden, de rotatie ingaat, of als bewaarsel naast z’n oude broertje blijft liggen?

1 like

Dank je! Misschien iets te weinig voor een topic :sweat_smile:

Heb hem nog niet onder de macro gehad maar het is een glanzende plaat. Echt heel mooi.

Optie 2 of 3, dat gaan we zien! :smiley:

2 likes

De Speedtimer band is breeder. Ik heb de Pogue liggen toevallig maar dit bandje is 18 mm gok ik…

2 likes

21mm voor de Speedtimer b.t.w :grin:

1 like

Ja klopt! 18mm inderdaad wat best smal is als je het zo leest. Maar het valt gek genoeg niet op op de pols. Tapert naar 16mm en dan bij de sluiting 18mm.

Bandje oogt hetzelfde idd.

2 likes

Gefeliciteerd met je Seiko, die van je vader is zeker ook niet verkeerd. Wens je met beide Seiko’s veel draagplezier :+1: :ok_hand:

1 like

Dank je wel! :+1:

1 like

Leuk hoor!
Tof duo.

Geniet van vader en zoon!

1 like