NA: een IWC Flieger in 36mm?

Eindelijk weer eens een NA topic van mijn hand. En er zijn nogal wat horloges langsgekomen in huize Tijner het afgelopen jaar.

Een zilveren Tudor Black Bay 36, een Nomos Club Campus, een Omega Aqua Terra, een Seiko 5 SRPK17, een Rolex Datejust, een Tudor Black Bay PRO en een Tudor Black Bay 58.

Allemaal gingen ze weer net zo snel door als dat ze kwamen, nou ja: een paar maanden genoot ik er van en dan wilde ik weer iets anders proberen. Rust in de collectie was er niet echt. Velen zullen het herkennen op dit forum.

De afgelopen tijd heb ik dus eens nagedacht waar ik nou echt blijvend blij van werd.

Mijn Tudor Black Bay 36 blijft sowieso, daarmee is de hobby begonnen. Alle krassen zijn door mij veroorzaakt en ik heb er mooie en minder mooie dingen mee meegemaakt de afgelopen 5 jaar.

Toen ik die 5 jaar geleden kocht ging de keuze tussen de BB36 en een IWC Flieger Mark XV. Het werd de Tudor.

Maar al die jaren ging IWC steeds door mijn hoofd. Alleen kwam het er niet van. Het vintage element hield me tegen merkte ik en de moderne Mark series waren te groot voor mijn pols met hun 40mm. En dus zie je ook geen IWC tussen die lange lijst bovenin dit NA topic.

Een maandje geleden heb ik de collectie opgeruimd: alleen de Tudor Black Bay 36 was over en ik heb een lekkere Mini Turtle gekocht omdat Seiko gewoon de beste duikers maakt.

Dus een uitpuilende horlogepot.

Terugdenkend aan 2019 kwam ik weer bij IWC uit, als je 5 jaar een type horloge van IWC in je hoofd hebt moet ie er toch een keer komen!

Toen kwam ik hun 36mm Flieger tegen. Eigenlijk de 1 op 1 versie van de IWC Mark XII. Alleen staat dat nergens.

Deze is er met zwarte plaat en in “Petit Prince” blauw, maar heel kort hebben ze ook een bruine sunburst plaat geleverd (volgens mij alleen in 2017 en 2018). Op basis van 1 foto op Insta wilde ik die:

Zeg nou zelf, deze combo is toch echt prachtig. Zo hoort een IWC Flieger gedragen te worden. En voor mijn kleine pols lijkt het de ideale maat met 36mm maar toch een lug to lug van 46mm.

Dus op zoek. Binnen 5 minuten bij een Duitse dealer er eentje gevonden en na wat mailcontact een mooie korting gekregen (ja, het kan weer!). Dus gisteren kwam hij binnen.

Snel uitpakken.

Wat een topper zeg! Echt volledig het gevoel van een premium merk en afwerking: heldere cijfers, prachtige wijzerset, brushed zijkanten en voor de rest helemaal polished. Wat het best een glimmer maakt. Maar ook het gevoel geeft dat je echt een premium horloge om hebt. Dat is ook waar ie verschilt van de Mark lijn en het mag ook wel want bij de IWC boutique mag je €5.250,- afrekenen voor deze.

Zonder reflectie amper te fotograferen, maar o zo mooi om de pols. Met enige trots dus hierbij een IWC Flieger die je niet zo vaak tegenkomt: de 36mm IW324009.

Snel omgezet naar de canvas band die ik er al voor gekocht had en tadaaaaaa

GROTE BLIJ

178 likes

Prachtig! :ok_hand: Veel draagplezier gewenst!

1 like

Prachtig! Geniet ervan! Dat gaat zeker lukken met deze topper!

1 like

Een heerlijke aanwinst Martijn :ok_hand:
Geniet ervan met veel draagplezier.

1 like

Mooi horloge, veel plezier er mee! :slight_smile:

1 like

Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst, ik hoop dat er nu rust in de collectie komt en je nog lang van de knaller mag genieten

1 like

Heel mooi. Veel plezier ermee.

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd met deze fraaie (Hoog)Flieger.
Ziet er magnifiek uit!!
36 mm staat goed om je pols.

Geniet er met volle teugen van.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Heel mooi, voor mijn pols te klein.
Ga direct even kijken op duitse site

1 like

Potverdorie, wat staat dat goed op die canvas band. :ok_hand:

1 like

Gaaf man!

1 like

Heel gaaf!

Enjoy

1 like

Gefeliciteerd! Erg mooi horloge.

1 like

mooi ding en bijzondere wijzerplaat! ook de maat lijkt me ideaal en ook nog een leuke combi met de band, kortom mooie aankoop zo! :ok_hand:

1 like

Heel tof! Veel draagplezier!

1 like

Prachtig mooi, gefeliciteerd!

1 like

Nogmaals gefeliciteerd Martijn. :clap: Heel mooi horloge. :smiley:
Echt iets anders dan wat je eerder hebt gehad. Ik denk ook zomaar dat dit horloge een vast plek krijgt in je collectie naast de BB36.

1 like

Prachtig horloge, en heerlijk op die canvas band!
Van waar komt de band, als ik vragen mag?

Als ik me niet vergis heeft deze ook een 18mm lug width?
In dat geval een top tip mocht je 'm op staal willen: de stalen band van de 3740/3741 past perfect en draagt énorm comfortabel!

1 like

Heel mooi en ook een goede maat die 36mm :ok_hand:

1 like

Mooie aanwinst! De voorpret mag er ook wezen😃

1 like