Na een lange zoektocht (en heel veel wikken en wegen) naar een passend afstudeercadeau, kwam daar dan eindelijk het besluit. Het moest een Cartier Tank worden!
Ik wilde iets simplistisch, voor dagelijks gebruik naar mijn kantoorbaan. Ietwat bescheiden maar toch passend bij deze mijlpaal. Iets met heritage/historie en een design waar ik dagelijks gapend, vol verwondering en met een glimlach naar kan kijken. En ik kan je zeggen, dat is aardig gelukt
Een onbetwist en elegant ontwerp, wat een klassieker zeg… de zwarte Arabische numerals op een kraakheldere witte (symmetrische) wijzerplaat, de blauwe saffier cabochon op de kroon en de bijpassende stalen wijzers. En dan de lugs welke - door het design - naadloos aansluiten op de band sluiten. Inmiddels weet ik het zeker, dit gaat niet de laatste Cartier zijn.
Alleen ik wilde een Tank Solo, niet de vernieuwde versie van de Tank Must - die is me iets the rond en vind de kroon te ver uitsteken… Ik houd juist van het vlakke design, waarbij de kast meer vasthoudt aan de oorspronkelijke inspiratiebron van dit model (een Renault F1 tank uit WWI). Hier begon echter het echte zoekwerk, want dit model werd lastiger te krijgen na introductie van het nieuwe model. Gelukkig sloot HF te hulp!
Voor alle mensen hier op het forum die mij geholpen, dank! En een speciaal dankwoord naar @Jsch voor de gouden tip, ik ben je een fles wijn schuldig! Stuur me een PM en we gaan het regelen🙋🏻♂️
Genoeg gelezen, tijd voor plaatjes!!
Dank voor het lezen!!
PS: als iemand nog de bijpassende stalen band heeft en van de hand wil doen, hit me up!