Zoektocht naar een afstudeercadeau, advies welkom!

Beste forumleden,

Afgelopen maand heb ik mijn master aan de Technische Universiteit afgerond. Ter ere van deze mijlpaal wil ik graag een nieuw horloge aanschaffen en daar heb ik jullie advies bij nodig!

In mijn werk ben ik begonnen als consultant en draag nu met enige regelmaat een pak. Daarom neig ik naar een dress watch, maar sta nog voor alles open! Vooralsnog waren mijn ogen gericht op Omega (Seamaster De Ville of Ranchero), microbrand Halios (Seaforth of Universa) en op wat bekendere merken zoals Sinn, Seiko, Tissot, Oris (en Squale). Ook de Universal Genève Polerouter heeft de revue gepasseerd, maar ligt eigenlijk een beetje buiten bereik…

Ik ben op zoek naar een speciaal horloge (in de vorm van zeldzaamheid of bijzonder verhaal) passend bij deze mijlpaal, goed draagcomfort met juist formaat (tussen 36-42mm) voor ca. 1K budget.

Alle tips zijn welkom, want waarschijnlijk mis ik een heleboel gave modellen! Stuur me eveneens gerust een berichtje als je een interessant horloge hebt dat je van de hand wil doen :slight_smile:

Bedankt voor het meedenken!

Fijne avond, Stan

19 likes

Er staan 3 Halios horloges in het blauwe deel!

2 likes

Zomaar 2 suggesties.

https://www.ten2two.nl/product/nomos-club-campus-white/

https://www.ten2two.nl/product/oris-big-crown-pointer-date-red/

5 likes

Drie weken geleden zou ik je de Sharp edge van Seiko aan hebben geraden voor dat budget, maar nu ik hem heb vind ik het een onvervalst sporthorloge.

Wil je een onder de radar horloge met klassieke uitstraling, wat bij een pak kan, dun is, maar toch 200m WR aan kan, een klein streepje lume heeft en zowaar een geharde stalen kast?

880 ballen. Als je naar UG en Omega vintage zit te kijken moet de lichte plaat met stick wijzers en bol glas in je wheelhouse zitten.

Archimede. De Klassik 200.

Of je doet wat @PLP voorstelt. Waarbij: de Club heeft wel mega lange lugs.

8 likes

Smiths heeft een remake gemaakt. Niet the real deal, maar wel aardig.

Wil je als consultant een conversation starter of onder de radar? Ik kan me het eerste goed voorstellen in jouw functie.

1 like

Jij hebt een typisch Nomos hoofd. Dit horloge van een sympathiek merk past prima bij je!

Koop er wat leuke bandjes bij en match het met je outfit. Kan zakelijk maar ook semi-sportief.

Met jouw budget moet tweedehands wel lukken.

14 likes

De Tissot PRX Powermatic 80… Kun je overal bij dragen en roept niet persee om de aandacht. De horloge kenners zullen hem echter direct herkennen. Hou je nog 300+ over voor een etentje met je beste maat bij de Librije :+1:t2:

2 likes

Ik ben geen held met foto’s maken…
Baume et Mercier Classima, uit m’n hoofd 42mm

Quartz, lekker dun en makkelijk onder € 1000 verkrijgbaar

1 like

Zonder twijfel een mooi horloge

1 like

Bijna perfect :ok_hand:

Small seconds mocht 2mm lager geplaatst worden :shushing_face:

Buiten het feit om dat ik het persoonlijk een lelijk horloge vind, is de PRX toch veel meer een sportief horloge dan een dress watch?

12 likes

Nee doet me echt weinig, ahg ja iedereen ze eigen smaak. :yum:

1 like

Jup, maar Sinn en Halios hebben ook weinig dress, dus ik denk ik drop 'm wel.

1 like

@Lieuwedv heeft een webshop met doorlopend mooie vintage.

2 likes

Ik sluit me aan bij @Watch2Morrow ! Zeker bij een technische studie vind ik Nomos heel goed passen

2 likes

Technische studie zei je??

Deze moet prima binnen budget te vinden zijn.

Speciaal zijn ze zeker, je krijgt er een gratis zoemertje bij :stuck_out_tongue_winking_eye:

Diameter is geloof ik 36mm, maar het is niet je ‘run of the mill’ dresswatch.

13 likes

Wanneer heb je een Rolex hoofd vraag ik mij nu af?

Los van de classificering: je hebt een Nomos hoofd, sluit ik me volledig bij je keuze aan.
Sterker nog: precies dit horloge heb ik vijf jaar geleden voor mijn eigen afstuderen gekocht en ik heb er geen moment spijt van gehad.
Wel de 35mm hoor. Een dress watch van 38mm is me een beetje te modern.
Elke keer dat ik het uurwerk zie is het nog steeds genieten. Doen.

3 likes

Polerouter of de club campus. Beiden horloges waar je niet op uitgekeken raakt, al heeft de Polerouter een mooier verhaal en een bijzonder uurwerk.

Ik zou zelf voor een Polerouter gaan met micro rotor :sunglasses: overigens zou de Sinn 356 ook een optie zijn, heb je een pilot watch met stalen band, ook dat is toch wel een aanrader, kan je in ieder geval wat switchen! Deze moet je dan overigens wel van t forum of ebay plukken want ik zag dat de prijzen zijn gestegen.

Veel plezier met zoeken, het verlangen is altijd groter dan het hebben, de zoektocht is het mooist :+1:t3::+1:t3::+1:t3:

1 like