NA: Een limited edition. Wait, wut?

Ja, en bij bepaald licht zie je lichte puntjes die op die plaat liggen, waardoor hij er echt uitziet als een sterrenhemel waar de maan langs trekt.

Echt bijzonder. Al is die laatste lichtinval moeilijk te vangen. Ik zal eens kijken.

1 like

Prachtig man! Waarschijnlijk ook bijna onmogelijk om dat goed op de foto vast te leggen.

1 like

Bijna alles gelezen ikke

Mooi horloge hoor

1 like

Ik heb het gewoon gelezen, hoor, Chris. Vond het nog een boeiend verhaal ook met typische afsluiter. Horloge is niet mijn smaak, maar ik wens jullie er beiden veel plezier mee.

1 like

Aardig uit je broek gehangen voor jouw doen, Chris. Wat is eigenlijk precies het verschil met de 075?

1 like

Prachtig afgewerkt, veel draagplezier :ok_hand:!

1 like

Prachtig horloge en even zo mooi verhaal!

En het woord “horlogebonanza” is goud haha.

1 like

Geen limited maar een special, dan is het te verantwoorden :wink:

1 like

Mijn tirade tegen vouwsluitingen, toevallig? :slight_smile: Ik kan me niet voorstellen dat je de Approved sticker bedoelde, toch? :+1:

Nou,

De SPB075 heeft een soort van guilloche-achtig patroon op de plaat. Die maken ze door eerst relief in de plaat te stanzen of snijden (ik weet niet hoe exact) om vervolgens het emaille er op te bakken.

De oplettende burger zal zien dat de wijzerset van de SARX019 gebruikt is, maar dan in het wit (ui versus blad), dat dat dezelfde kleur wit is als de lak op de Romeinse indices, en dat het goud op het halve maantje ontbreekt.

Ik zou de SPB075, de porseleinen versie en de SARX019 er wel bij willen hebben. Samen met de Urushi. Dat zou een mooie verzameling Japans handwerk zijn.

:thinking: Hmmmm.

1 like

Die inderdaad. :joy:

1 like

Ik kan er niks aan doen. Ik word zo boos. Zo. Boos.

En als ze 'm dan ook nog te krom buigen, die sluiting, omdat ze het horlogebandje ontwerpen met de polsjes van Japanse hongermeisjes uit 1944 in gedachten, ja, dan word ik nog bozer.

2 likes

Ik heb ongeveer tien miljoen foto’s gemaakt van de wijzerplaat.
Bedoel je dit?

2 likes

Zeer fraai stuk om te lezen!

1 like

Heb het stuk wel gewoon netjes gelezen, en wederom zeer vermakelijk. Het is een schitterend horloge, geniet ervan :ok_hand:

1 like

Misschien gaat het mij net als jou en ga ik het ooit ook mooi vinden :wink:

1 like

Ja, die korrelige laag. Maar dan bij heel erg specifiek invallend licht (wat jij hier dan weer niet hebt) wordt de plaat Indigo op het paarsige af, en zie je de korreltjes wit oplichten. Da’s bijna vokking magisch.

Waarom heb je dat ding ook al weer verkocht?

Zo niet, dan zijn er gelukkig miljarden horloges. We hebben bolletjes, streepjes, arabische cijfertjes, horloges zonder enige markering… De keuze is reuze.

Romeins heeft wel een soort van ouderwetse charme. Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik vermoed dat het leeftijdsgebonden is tenzij je uit een stratum van de maatschappij komt wat met dat soort dingen opgroeit.

1 like

Wellicht zegt mijn gebruikersnaam daar iets over :wink:

:joy::joy::joy:

1 like

Geweldig…
Het horloge én het verhaal :ok_hand:
Heb zelf de witte al een tijdje op mijn netvlies staan. Ooit. Het is iig een echte eye catcher. :+1:

1 like

Die snap ik. In de meeste gevallen zitten die bij mij voor geen meter en gaan ze direct van het horloge af. Waarschijnlijk mede een probleem omdat ik niet echt dikke polsen heb en de vouwsluiting te hoog zit aan een kant en zich niet lekker om mijn pols ‘kromt’.

1 like

Sommige vragen mogen eigenlijk niet meer gesteld worden!

Één ding zeker: er bestaan natuurlijk al toptics over,. SHOW THE ONE YOU NEVER SHOULD HAVE SOLD…
ik zou dus met gemak bijdragen kunnen leveren

2 likes