NA: Een limited edition. Wait, wut?

Mooi horloge! Leuk geschreven ook. :slight_smile: Die Presage specials vind ik altijd mooi, of ze nou een wijzerplaat van emaille, Urushi, of porcelein hebben. Gefeliciteerd!

2 likes

Mooi stukje leesplezier alweer. :+1: mooi horloge ook.
Wat limited editions betreft: geen probleem zolang de prijs rechtvaardig blijft, en dat de LE-projecten niet de bovenhand halen ten opzichte van de reguliere productie.

Helemaal eens.

1 like

Dat zijn gevaarlijke uitspraken. Voor je het weet ga ik op jacht naar nog twee van die dingen. Pfff.

Daar maak je ook een goed punt. Als je door Limiteds te missen je mooie modellen niet meer kunt krijgen (stel ze hadden de Alpinist alleen nog maar als Hodinkee limited gehad, en de overige niet uitgebracht) was het veel erger. Gelukkig kan iedereen nog steeds een SARX053 oppikken voor rond de 900 ballen van Seiyajapan, dus je hebt opties.

1 like

Erg mooi! Kunststukje hoor :ok_hand:.

Off topic: ik kan je de geëmailleerde grillpan van Staub ook aanraden. Fenomenaal resultaat.

1 like

Ik was na dat lange lulverhaal te lam geworden om op een like-knop te drukken…

1 like

Leuk en enthousiast geschreven, geniet van je aanwinst! Maar dat komt ongetwijfeld goed zo te horen :wink:

1 like

Gefeliciteerd :ok_hand::+1:

1 like

Gefeliciteerd met de aanwinst en dank voor het uitgebreide verhaal. :+1: :grin:

2 likes

Geweldige aanwinst :+1:. Deze vind ik ook gaaf sinds ik @DapperDutchDude erover gehoord heb.

1 like

Leuk verhaal, veel plezier ermee!

Daar zijn principes immers voor toch.
Principes zijn stilstand. Doe je goed, weg ermee :muscle:

1 like

Hoewel ik het horloge persoonlijk wat minder vind, toch een fantastisch verhaal! Proficiat met die nieuwe aanwinst.

1 like

Schitterend ding, en wat een enthousiast verhaal!

1 like

Prachtig Chris!

De mijne is destijds naar onze vrolijke Frans(k) @HorlogeHalle gegaan. Nu ik hem weer zo voorbij zie schuiven inclusief jouw enthousiaste verhaal raakt 'ie toch echt weer een gevoelige snaar.

Dat blauw emaille, inderdaad, niet op een foto vatten, eigenlijk… :ok_hand:

Gefeliciteerd!

2 likes

Prachtig!

1 like

Salut et bonne dégustation! :wink:

Ja, da’s ook een grappige… Ik heb een Creuset grillpan gehad en een BK braadpan. Maar toen kreeg ik een bonusje in Bol vouchers, en heb ik een maand over emaille pannen zitten lezen… Staub is echt de shit. Fantastisch.

Zie een paar posts naar boven de executive summary. :slight_smile: Oh. Mosterd. Maaltijd.

Ja, het is geen allemansvriend. Zeker ook de Romeinse cijfers, ik moest even vier jaar ouder worden om er echt naar te gaan zoeken. Want ik heb het afgelopen jaar ook naar Tanks, Tonneau’s, Porselein en Reverso’s zitten loeren. Zelfs Rolex met Romeinse cijfers zoals die van @anon34385602HFH en die grijsgroene van @TheWornWatch.

Deze gaat zeer zeker niet weg, want ik weet dat ik me in de voet schiet als ik 'm zou flipperen. Ik ga wel in Utrecht kijken of ik een mooie alligatorband met gesp kan vinden, in donkerblauw.

Alternatief: Mijn lokale Seiko-dealer is goudsmid annex juwelier. Ik kon hem wel eens vragen om de kromming van de milled vouwsluiting wat rechter te buigen na verhitting. Want deze sluiting is op kleinere ronde polsen gebouwd, en niet op bredere platte.

4 likes

Vergeleken met de NA topics “gisteren opgehaald bij de AD, blij mee” is het ietwat uitgebreid. :wink:

Prachtige Seiko, geniet ervan :ok_hand:

1 like

Mooi horloge hoor geniet ervan👏🏻

1 like

Hahaha… Dank je. Geloof ik. :blush: Om The Streets te citeren: i take pride in me’ hobby. :+1:

1 like

Mooi hoor! Prachtig zo’n emaille plaat! :smiley:

heb geloof ik weleens op het internet die met de witte plaat voorbij zien komen.Alleen toen niet de trigger overgehaald.

1 like