NA: een moccaprinsesje

Ik bied op voorhand al even mijn excuses aan voor de k*t foto’s. :wink:

Even een stukje terug in de tijd… Vroeger, toen we nog handen mochten schudden en ‘gezondheid’ zeiden als iemand nieste.

Het is 2015 en ik houd me niet echt bezig met horloges, het is iets wat me niet kon boeien, dus ik kocht al mijn horloges altijd bij de Kijkshop en deed er een keer 1-2 jaar mee. Op dat moment draag ik dagelijks, maar daar blijft het dan ook wel weer bij. Als het de tijd weer gaf vond ik het wel prima. De ene keer had ik iets digitaals, dan weer eens wat analoogs.

In 2016 kocht ik van mijn eerste serieuze horloge, een Citizen Promaster Pilot.

Deze heb ik tijden lang met veel plezier dagelijks om de pols gehad en heeft het nodige meegemaakt. Niet heel veel later begon het me ook een beetje te jeuken om een duiker aan te schaffen. Ik wist er eigenlijk geen zak van af en ben bij de eerste de beste juwelier binnen gelopen om daar een Promaster Marine (BN-0151) te scoren. Ik had een duiker en ik was geen rib uit mijn lijf kwijt. Oftewel, ik was blij.

bn0151-17l_13

Het is nu juli 2017 en ik loop door Arnhem op een mooie zonnige dag met in mijn achterhoofd de gedachte dat ik mijn huidige Promaster Marine graag zou willen inruilen voor een andere duiker, een automaat, een Seiko. En prompt kom ik bij een juwelier langs die er één in de etalage had staan. Na even wikken en wegen ben ik overstag gegaan en heb ik die meegenomen. Het was geworden de Seiko SRPB09, met een prachtige blauwe sunburst dial en een magere 44mm brede kast. Hier heb ik bijna 3 jaar lang plezier gehad en begin 2020 is deze de deur uit gegaan.

Voor de geïnteresseerden:

Na een paar maanden begon het allemaal toch wel weer een beetje te kriebelen en ik was erg uitgekeken op mijn Apple Watch die ik tussentijds ook nog had aangeschaft. Het is leuk wat die dingen allemaal kunnen, maar mechanische horloges blijven nou eenmaal interessanter. Na tijden het forum afgespeurd te hebben kwam ik een leuke Seiko 5 tegen die ik heb weten te bemachtigen en waar ik nog zeker erg blij mee ben.

Maar daar hield het helaas niet op. Afgelopen najaar stond ik weer bij de juwelier (toen je nog de winkel in mocht. Man, vroeger was echt ALLES beter) om samen met @Fate_Amenable_To_Change zijn nieuwe aanwinst op te halen. En terwijl we daar staan viel mijn oog op de Seiko SPB143, ik was meteen verkocht, maar ik nam 'm niet mee. Maar het kriebelde wel heel erg en ik zat er niet ver vandaan om alsnog terug te gaan.

Maanden lang heb ik hier op het forum rondgekeken en naar duikers en elke keer kocht ik maar niks. Ik kreeg er niet hetzelfde gevoel bij als bij de SPB143. Dus ik deed het elke keer niet. Blij toe. Totdat… Ik ineens bij stom toeval in een topic terecht kwam waarbij men duikers op leer toonde en @anon50762135 zijn Seiko SPB0147 liet zien op een bruin leren band. Ik was verkocht, ik moest 'm hebben. Na wat heen-en-weer gechat met Ide was de deal dan eindelijk gesloten en is-ie vanmorgen bij me afgeleverd. Ide, bedankt! Ik ga hier de komende tijd sowieso een hoop lol van hebben.

46 likes

Mooie aanwinst !

1 like

Dat is een mooi horloge, proficiat met je aankoop :+1:

1 like

Mooie NA.

Grote fout van Candy

2 likes

Een van de mooiere duikers. Geniet ervan!

1 like

Mooi ding hoor! Maar dat is geen bruin leer toch?

1 like

Mooi ding hoor! Kleuren zijn erg fijn

1 like

Heb ‘m op de standaard rubber band gekregen, maar er komt nog een andere band op! :slight_smile:

Een horloge dat niet zou misstaan in iedere collectie!
Gefeliciteerd en veel draag plezier

1 like

Mooi hoe dat werkt, dat kriebelen in je buik. Ik kon na mijn eerste aankoop ook eventjes uit etalages wegblijven maar je wilt toch altijd even voor het raam kijken als je er een passeert. En als een vriend er een koopt en je mee gaat is het natuurlijk nog moeilijker om te blijven kunnen. Toch goed dat je alsnog je tijd nam en hier op het forum rustig doorzocht naar die ene! En die het uiteindelijk geworden is een hele mooie fraaie! :star_struck: Mooi rustige plaat met net zo’n mooie kleuren! Maar dat hij geen leren band hebt nadat daar juist je aandacht bij het horloge op viel verbaasd me. Maar ach, die is er zo opgezet. Veel plezier van je mooie aankoop!

1 like

Hij staat je goed ouwe reus. Veel plezier er mee!

2 likes

Ik heb 'm ondertussen al op leer weten te zetten. En dat staat hem een stuk strakker dan de standaard meegeleverde rubberen band.

Zie hier:

Thanks! Dat gaat zeker lukken. :slight_smile:

4 likes

Mooie duikert.

1 like

Oh wow, kijk aan, die matched goed! Nice!

1 like

young-blonde-adult-man-feeling-horrified-shocked-raising-hands-head-panicking-mistake_1194-27115

1 like

Mooie nieuwe aanwinst :ok_hand:gefeliciteerd

1 like

Proficiat.

1 like

Kijk, ben ik toch blij debet geweest te zijn aan deze misere.

Wat niet lukte, want leveringsproblemen, en uiteindelijk toch bij Olfert terecht gekomen. Daniel gaf je wel een goeie prijs voor die 143. Dat was voor de hype. Maar toegegeven, de Tropic / Gilt is beter.

Tja…

Maar dat ding is echt fantastisch gefacetteerd. Ik snap nog steeds niet dat de SPB153 listprijs net een paar tientjes duurder is dan deze, want de kast komt op mij echt complexer over. Kiek 'm goan dan, met die bezeltjes.

Die heb je, voor de oplettende burger, heel indirect ook aan ome @anon50762135 te danken. :slight_smile: Gouden combo. Echt heel goed.

1 like

Dat denk ik ook wel :relaxed: mooi hoor :star_struck:

1 like