NA: Een ode aan de Sinn 556i

Prachtige review en nog niet geheel gelezen maar bedankt voor het delen.
Nu heb ik de 556i perlmutt en ben ook nog van plan een review te doen maar dit legt de lat erg hoog :wink:

Prachtige foto’s ook trouwens, ik heb alleen een telefoon voor de plaatjes. Eerst moest ik nog op de stalen band wachten die ik nu heb. Maar nu is voor het effect van de plaat lekker zonnig weer ook van belang zodat ik goede plaatjes heb voor een review. Maar tegen dit geweld ga ik niet op kunnen :joy:

Ik weet niet welke omgeving je zit maar anders wel is leuk om ze naast elkaar te zien. En kun jij gelijk knappe plaatjes schieten :wink:

1 like

Prima review​:+1: maar de AR coating met een doekje wegvegen, is het zo eenvoudig?:thinking:

1 like

Mooie review! Bedankt hiervoor. De Sinn lijkt mij een perfecte en betaalbare vervanger van een Rolex Explorer. Heeft in mijn ogen dezelfde vibe. Sportief, casual en met het juiste bandje zelfs dressy. Het uurwerk ziet er prachtig uit. Eigenlijk is dit het ideale horloge onder €1000 voor dagelijks gebruik. :man_shrugging:t2:

1 like

Thx voor de vriendelijke woorden :sunglasses:, ik begrijp wat je bedoelt. Ik ben zelf ook wel benieuwd naar mijn gevoel over zeg 2-3 maanden. Vaak heb ik die tijd ong. nodig om te bepalen of het een blijvertje is of niet. We zullen zien :joy:

Haha, ik maak ze ook met een telefoon! Voor de detailshots gebruik ik een clipje met een “macro”-lens. Je hebt een hoop licht nodig en het lukt niet altijd, maar al met al zijn ze redelijk gelukt :grimacing:.

Volgens WUS kom je met een kwartiertje voorzichtig poetsen met Polywatch een heel eind, maar dat kan ik zelf niet bevestigen! Iemand op HF die hier ervaring mee heeft?

Helemaal mee eens :+1:t2:. Alternatieven hebben veelal een te hoog toolwatch of dresswatch gehalte, wat opzichzelf natuurlijk prima is. Als “one watch” wil ik echter een horloge dat zich op beide paden kan begeven en dat doet deze Sinn geweldig.

3 likes

Ja dat is zeker waar. De 556a, met de cijfers staat nu hoooog op mijn lijstje. :sunglasses:

1 like

Veel plezier met deze exclusieve aanwinst :sunglasses:

1 like

Leuke review en goed geschreven :+1:
Mooie versie deze 556i.
Wat ik mis bij dit horloge is een duidelijkere onderscheiding van de 3,6,9 en 12 uurs positie, zoals je zelf al aangeef is in het donker de coördinatie niet te zien.
Wat dat betreft is de 556a wat duidelijker. Maarja die heeft niet de mooie glanzende wijzerplaat :wink:

Veel plezier van deze mooie Sinn :slight_smile:

1 like

Mooie review! Prachtig horloge, ik geniet elke dag van zijn grijze maat! Ik twijfel zelf over de stalen bracelet. Ik ben benieuwd wat jouw ervaring hier van zal zijn.

1 like

Heel leuk geschreven review van dit gave horloge!
Dank voor het delen :+1:t2::+1:t2::+1:t2:

1 like

Klopt, de 556a is wellicht vanwege zijn cijfers zo mogelijk nog beter leesbaar. Ik vind de glanzende wijzerplaat daarentegen zo mooi en elegant dat ik hoe dan ook de I versie wilde hebben :sunglasses:

Ik ben ook erg benieuwd! Op foto en video ziet ie erg strak uit, ben benieuwd hoe die in t echie zal uitzien en dragen.

2 likes

Heerlijk zo’n uitgebreide NA. Hij is mooi. Stoer ding maar toch ook wel elegant. Veel plezier ermee!

1 like

Mooi verslag en prachtige gedetailleerde foto’s.Top! :+1:

1 like

De bracelet is erg mooi maar een beetje minder… kwalitatief dan ik had gehoopt. Still: voor die prijs absoluut de moeite. Hij gaat er bij mij voorlopig niet van af!

1 like

Altijd al een prachtige alleskunner gevonden :ok_hand:

1 like

Mijn beste,

Heerlijk om te lezen, schitterend om te zien!!
En vanzelfsprekend, veel draag-plezier met deze sprankelende Sinn.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooi verhaal, betere foto’s. Dit was nou eindelijk eens een review die de glanzende plaat tot z’n recht deed komen. :slight_smile:

1 like

Thank you sir :+1:t3:. De wijzerplaat is geweldig. In eerste instantie lijkt ie simpel, maar dan begin je echt te kijken en dan zie je het. Het zwart is diepzwart, net de bodem van een oceaan. Het contrast met de witte wijzers en indices maakt het een snaarstrak geheel.

1 like

Je Omega zal wel verdrietig zijn nu. :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Bedankt! Leerzaam en vlot geschreven stuk.

1 like

Haha, dat lijkt me ook, maar als verzamelaar en liefhebber waardeer ik al mijn horloges uiteraard. :stuck_out_tongue_winking_eye: De Omega is het horloge waar ik vroeger als jongetje van droomde dus die heeft een speciale plek in mijn collectie. Die gaat echt niet weg :innocent:

2 likes