NA: Een ode aan de Sinn 556i

Dat weerhoudt mij ook een beetje.
Maar de proof of the pudding is in the eating…
De mocca dial is dan wel een toevoeging maar die doet weer af aan de keiharde eenvoud wat nu juist weer zijn sterkte is.
Sinn is een prachtwerk en komt zeker in de collectie.

2 likes

Heerlijk verhaal. Dank daarvoor!

1 like

Mooi verhaal,mooie foto’s van een prachtig horloge.

1 like

Prachtig merk !
Prachtige NA !
Prachtig verhaal !

1 like

leuke review , mooie klok en veel plezier ermee :grinning::+1:

1 like

Heerlijk horloge, ik kocht mijn 556i op 't forum en heb hem sindsdien bijna dagelijks om. Wel op de H-link bracelet, zonder staal vind ik hem wat te saai.

1 like

Ben met je eens dat ie (vooral) met de H-link beter uitziet; een mooi geheel. Ik verwacht hem deze week :+1:t2:

1 like

De H-link is binnen. Eerste indrukken + details shots volgen later deze week :+1:t3:

2 likes

Ben benieuwd. Vond die H-link banden van Sinn zelf wel een succes. Nette kwaliteit en past prima bij de horloges, net een beetje meer ‘tool’ en sportieve uitstraling dan een leren band. Geeft jouw 556 een ‘extra gezicht’, op sjiek… op leer en tijdens het klussen op staal. :wink:

1 like

En de beloofde update over de stalen H-link bracelet. Het is een zeer degelijke en comfortabele stalen band. Ik ben blij dat ik hem er bij heb gekocht en ik verwacht dat deze er meestal op zal zitten. Deze Sinn + de H-link klopt gewoon. Het is een prachtig geheel dat me doet denken aan dat andere perfecte alledaags horloge.

Voordelen:

  • degelijke kwaliteit
  • makkelijk verstelbaar
  • leuke verpakking van Sinn met extra’s
  • draagcomfort is geweldig; geen harentrekker, geen zweterig staal
  • clasp is degelijk, blijft dicht en biedt voldoende micro-verstelpunten

Nadelen:

  • het close/open lipje van de clasp laat mini krasjes achter op het grootste deel van de clasp. Iemand hier nog ervaring mee? Vind ik persoonlijk een misser.

En foto’s:

11 likes

Prima match!

image

1 like

Vind hem zo op staal wel een goede combi!
Mooi hoor :+1:

1 like

Thanks boys :sunglasses::+1:t2:

Helemaal goed gekeurd :+1::+1:

1 like

Ik zou het nooit bij een exemplaar kunnen houden :innocent: maar dit is wel een horloge waar je alle kanten mee uit kunt. Sportief maar strak genoeg om voor een dresser door te gaan. Op leer, staal, rubber of nato lijkt me geen probleem :+1:t3:

1 like

Helemaal waar! We (HF) zijn allemaal bevangen door deze passie, hobby, liefde… maar dit zou realistisch gezien een perfecte “one watch” kunnen zijn :sunglasses:

1 like

Wat een ongelofelijk mooi, strak horloge. Heerlijk minimalistisch. Na het lezen van je stukje en het zien van je foto’s is dit er zeker een die op de verlanglijst komt. In het zwart of de donkere mother of pearl.

2 likes

Sluit ik me 100% bij aan! :+1:

De band past 'm prima Lars (@Spectre). Het beschadigen van de sluiting weet ik zelf niet meer, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen door het geklik/geschuif.

2 likes

Ja, heb dat krasje ook. Vreemd designfoutje…

1 like

Ben er ook nog enorm blij mee, verder. Top horloge!

2 likes