Hier is die dan, na anderhalf week mijn nieuwe NA topic van die prachtige grijze Railmaster.
Mijn reis naar de Railmaster begon door de prachtige foto’s van @johngo . Op de website van Omega, komt de Railmaster minder tot zijn recht. De foto’s van John overtuigde mij om de horloge eens in het echt te bewonderen.
Via @Pieterswatch, zag ik dat de Railmaster in de sale was bij een AD. Dat betekende, hop de auto in richting de AD. Eenmaal aangekomen bij de AD kwam ik terecht in een deceptie. De Railmaster had krassen en een buts op de zijkant van de kast. Dat betekende zonder NA naar huis.
Enkele maanden later kocht ik in Roermond een Breitling Colt. Een superfijne horloge, echter bleef de Railmaster rond spoken in mijn hoofd.
Nadat mijn vriendin helemaal gek werd van de foto’s die ik elke dag liet zien en de video’s van de Railmaster (die ik gemakshalve naar onze TV streamde), gaf ze aan: “koop die Railmaster nou maar”.
Aangezien ik al keuzestress kreeg bij twee horloges, heb ik voor mijzelf besloten, één erin = één eruit. Dus… besloot ik de Breitling te verkopen en de Railmaster te kopen.
En wat ben ik blij ermee. De Railmaster heeft een diameter van 40mm en draagt daardoor klein op mijn pols. Daarnaast voelt de Railmaster erg licht aan en speelt de grijze wijzerplaat enorm met het licht.
De groeve op de wijzerplaat, de vintage indexen en de “kruis” die verwijzen naar de eerste Railmaster, maken de horloge een genot om naar te kijken. Elke keer als ik ernaar kijk, merk ik op dat ik een glimlach van oor tot oor krijg.
Het is (naast de uurwerk) een compleet ander horloge dan mijn Seamaster en dat is precies wat ik zocht.
Het enige waar ik over twijfel is de lerenband. Het draagt heerlijk, alleen doordat het een leren natoband is, voelt het om de pols ook fors. Misschien in de toekomst een ander bandje erop zetten.
Bedankt voor het lezen, nu plaatjes, want daar houden we van!
P.S. de lume is ook prachtig om naar te kijken