NA een Railmaster die mij kan vergezellen in mijn treinreizen

Hier is die dan, na anderhalf week mijn nieuwe NA topic van die prachtige grijze Railmaster.

Mijn reis naar de Railmaster begon door de prachtige foto’s van @johngo . Op de website van Omega, komt de Railmaster minder tot zijn recht. De foto’s van John overtuigde mij om de horloge eens in het echt te bewonderen.

Via @Pieterswatch, zag ik dat de Railmaster in de sale was bij een AD. Dat betekende, hop de auto in richting de AD. Eenmaal aangekomen bij de AD kwam ik terecht in een deceptie. De Railmaster had krassen en een buts op de zijkant van de kast. Dat betekende zonder NA naar huis. :pensive:

Enkele maanden later kocht ik in Roermond een Breitling Colt. Een superfijne horloge, echter bleef de Railmaster rond spoken in mijn hoofd.

Nadat mijn vriendin helemaal gek werd van de foto’s die ik elke dag liet zien en de video’s van de Railmaster (die ik gemakshalve naar onze TV streamde), gaf ze aan: “koop die Railmaster nou maar”. :smiley:

Aangezien ik al keuzestress kreeg bij twee horloges, heb ik voor mijzelf besloten, één erin = één eruit. Dus… besloot ik de Breitling te verkopen en de Railmaster te kopen.

En wat ben ik blij ermee. De Railmaster heeft een diameter van 40mm en draagt daardoor klein op mijn pols. Daarnaast voelt de Railmaster erg licht aan en speelt de grijze wijzerplaat enorm met het licht.

De groeve op de wijzerplaat, de vintage indexen en de “kruis” die verwijzen naar de eerste Railmaster, maken de horloge een genot om naar te kijken. Elke keer als ik ernaar kijk, merk ik op dat ik een glimlach van oor tot oor krijg.

Het is (naast de uurwerk) een compleet ander horloge dan mijn Seamaster en dat is precies wat ik zocht.

Het enige waar ik over twijfel is de lerenband. Het draagt heerlijk, alleen doordat het een leren natoband is, voelt het om de pols ook fors. Misschien in de toekomst een ander bandje erop zetten. :smiley:

Bedankt voor het lezen, nu plaatjes, want daar houden we van!

P.S. de lume is ook prachtig om naar te kijken
:star_struck:

131 likes

Mijn beste,

Chapeau!!
Een grandioze verworvenheid!!
Ik wens je er een uitmuntende tijd mee.:+1:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

3 likes

Prachtige Railmaster! Gefeliciteerd en geniet ervan!

1 like

Wat een mooie wijzerplaat heeft jouw Railmaster. Van bijna wit tot diep-, bijna donkergrijs. En die indices :yum:

Congrats :clinking_glasses::+1:

2 likes

Dat is het zeker, dank!

Dank je wel!

:heart_eyes:

1 like

:star_struck:. Gefeliciteerd met je NA. Veel mooier dan de Colt, goede keuze dus :+1:t2:

1 like

Topstuk, fijn dat je een goede heb gevonden. Op staal zou die echt vd pols knallen imo…

1 like

Zeer leuke railmaster! Zelf al vaak naar de blauwe variant zitten kijken maar nog niet overstag gegaan :grimacing:

Ben volledig eens wat betreft de hand, maar deze zal prachtig staan op een ruime variëteit aan banden! Veel plezier ermee!

1 like

Thanks! :smiling_face_with_three_hearts:

Dank man! Ik twijfelde zelf ook nog om het op staal zou nemen, echter kreeg ik de versie op de leren band een deal waar ik geen nee tegen kon zeggen…

Plus ik zag een foto van de grijze Railmaster met een milanees band en dat vond ik echt heel mooi eruit zien. Dus wie weet in de toekomst :wink:

Dank! En ja… ik denk dat dit een horloge is die een “banden slet” kan worden. :wink:

Eerst leren hoe ik bandjes verwissel, nog nooit gedaan :no_mouth:

3 likes

Van harte! Een bijzonder horloge

1 like

Proficiat, mooie aankoop :+1:

1 like

Nice!

Waar heb je hem nou gekocht? En zit daar geen verhaal aan vast? Benieuwd!

1 like

Prachtig horloge, deze Railmaster, als liefhebber van treinen spreekt dit model van Omega mij ook aan. Gefeliciteerd en veel plezier er mee gewenst!

1 like

Owww, goede keuze :ok_hand: gefeliciteerd met de aanwinst en veel draagplezier

1 like

Prachtig horloge, gefeliciteerd!

1 like

Wat een leuk verhaal, interessante tactiek richting jouw vriendin :ok_hand:. Geniet van dit prachtige ondergewaardeerde horloge!

2 likes

Mooie aankoop! Prachtig horloge! Geniet er van

1 like

Geweldige tactiek, bedankt voor de tip. En gefeliciteerd met dit prachtige horloge. :+1:

4 likes

Gefeliciteerd! De Railmaster is één van mijn favoriete Omega horloges, prachtig. Draag hem in goede gezondheid.

2 likes

Thanks! Jammer dat dit model niet zo geslaagd is als de Aqua Terra. Had ik hem vaker kunnen spotten :smiley:

Dank je wel!

1 like