NA: Een rare duiker die Yema

NA: Yema Navygraf Heritage

Ik ben de afgelopen tijd verschillende merken en types gaan proberen. Budget was ca 600 euro. Het moest een vintage look hebben, liefst nieuw. En geen dertien in een dozijn watch.
Op de één of andere manier kom ik bij aankoop van een nieuw horloge altijd weer uit bij een duiker. En dat was nu ook niet anders.

*SKX009
Deze heb ik enkele weken om de pols gehad, maar de saffier double dome kon ik maar niet aan wennen. Voor de rest heb ik al een aantal Seiko’s dus deze heeft onlangs het nest verlaten.

*Baltic Aquascape
Dit was de ideale kandidaat dacht ik. Een duiker en met een beetje vintage \ oldscool look. Leuk BOR bandje erbij. Maar wacht, dome glas. En vond hem ietswat prijzig voor het geen wat je krijgt. Viel helaas af.

*Oris 65
Mijn favoriet in de zoektocht. Ook door formaat van 42mm. Wel een gebolde glas maar wel met een dikke anti reflectie erop/onder. Deze zat in prijsklasse helaas nog te hoog. En het is niet echt een uniek horloge, je ziet ze best vaak voorbijkomen op menig polsjes.

Toen kwam ik het merk Yema tegen.
Ze hadden leuke aanbiedingen in de Quartz modellen. Niets wat me aansprak in eerste instantie. Maar toen klikte ik op

De één leuker dan de ander! Maar bij de Navygraf had ik het totaal plaatje. Daarnaast ook een horloge wat best zijn eigen karakter heeft met zijn gewaagde gele wijzers en oranje markers. Wat mij ook erg aanspreekt is dat hij helemaal niet aanvoelt als een klassieke duiker. Meer een beetje jaren 80 grab en go hipster watch die niet schrikt van een plasje water. Ik klikte zonder enig aarzel op bestellen!

Diver ✓
Vintage Look ✓
Uniek ✓
Past in budget ✓

Tuurlijk ben ik ook kritisch.

Hij oogde bij uitpakken ietswat aan de kleine kant. Maar ik ben eenmaal de dikke brede kasten van Seiko Turtle en SKX’en gewend geraakt.
Dit is een kweste van tijdje dragen en het gaat vanzelf wennen.

Meegeleverde ligt gewicht band is cool, maar denk dat hij uiteindelijk op leer gaat. Heb ik zelfs als besteld :slight_smile:

Hierbij wat foto"s van de NA.

62 likes

Leuk model, kekke wijzers ook :sunglasses:

1 like

Gefeliciteerd met de aanwinst!

1 like

Ziet er erg goed uit! Van harte gefeliciteerd! :ok_hand::slightly_smiling_face:

1 like

Gefeliciteerd met deze stoere binkie!

1 like

Mooie duikert en mooi merk dat Yema! :+1:

1 like

Hele mooie duiker. Dat zie ik graag.
Ik blijf de metalenband toch het mooiste vinden!
Veel plezier ermee! :blush:

1 like

Keurig duikertje hoor. Dit is een quartz-versie?

1 like

Staat Automatic op !!! Dus

1 like

:+1: Nice :+1:

1 like

De gele wijzers zijn niet mijn kopje thee… verder echt een tof ding! Drilled lugs is ook echt een mega pluspunt, lekker swappertje zo!

1 like


Dit is geen Quartz maar Franse automaat!

2 likes

Gefeliciteerd :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd met je NA! Leuk horloge met in-house movement!

Hopelijk betrouwbaarder dan de Franse reputatie in de automotive :wink:

2 likes

Die zijn tegenwoordig ook heel goed. Dus zal wel goed komen!:joy:

2 likes

Mooi horloge, wat mij betreft blijft de stalen band erop.

1 like

Niet he?

Het is een 19mm lug.

Ik heb bij STRPSNL gelijk 2 besteld (waren in aanbieding). 18 en 20 mm. Misschien dat ik de 20 nog even probeer.

2 likes

Gefeliciteerd! Mooi klokje, ik heb 'm ook op het oog gehad.

1 like

Ik vind 'm met de zwarte lederen band, zoals te zien op hun webstek, wel fraai.

1 like

Ik vind deze Yema band echt goed staan op de Superman. Volgens mij zou hij ook mooi passen op jouw duiker.

3 likes