NA: Een retro-style diver met spirituele ambities

Deze zomer een kleine oproep op het forum gedaan voor een oranje Seiko Sawtooth, maar die bleef onverantwoord. Een oranje duiker stond dus wel op mijn wishlist en ik zag deze Phoibos Narwhal spontaan op mijn social media voorbij komen (toeval bestaat niet). Was niet bekend met het merk maar werd meteen gegrepen door de bijzondere kleur oranje van de wijzerplaat. Moest denken aan een heerlijke Tequila Sunrise. Zag er ook warme herfstkleuren in en ook dat verantwoorde de aankoop in deze periode.

Heb een paar foto’s zelf gemaakt, maar bij een tekort aan Narwhals, een volle maan en een echte Doxa heb ik voor een paar sfeerbeelden de hulp gehad van A.I. (Die foto’s zijn duidelijk herkenbaar aan het Gemini logo rechtsonder)

De Phoibos Narwhal 38mm is geïnspireerd op een bekend duikhorloge van eind jaren 70. De Doxa Sub 600T. Maar deze Phoibos heeft genoeg eigenaardigheden om een eigen uitstraling te hebben.

De Phoibos Narwal maakt deel uit van de ’stone’ serie. De wijzerplaten worden gemaakt van een heel dun schijfje edelsteen. In dit geval is de oranje agaat steen gebruikt. Volgens mij een best bewerkelijke methode om dit gemaakt te krijgen. Hierdoor zijn alle stone modellen wel uniek door de tekening van de wijzerplaten. Maar in dit geval wel heel bijzonder, deze Agaat heeft helende eigenschappen. In de kristallenleer bekend om zijn aardende werking. Het zou je met beide benen op de grond kunnen zetten en je rationeel en analytisch vermogen stimuleren. Je moet de Agaat daarvoor wel tijdig opladen door deze een nachtje in het licht van de maan te leggen. Vooral de maan zou de steen SuperPower geven! Kun je voorstellen als je zo’n schijf de hele dag om je pols hebt zitten. Ik denk dat ik er al iets van voel :smile:

De Narwhal heeft mooie specs: 4Hz Miyota, keramische bezel insert, saffier met ar-coating en flinke lume. Verder leuke details met gekroonde inktvissen op de clasp en kroon. Voor een horloge met deze specs en prijs is het toch allemaal knap gemaakt. En in aanmerking nemen dat ik voor deze Narwhal net iets meer heb betaald dan alleen al de rubber band van mijn Aquis. Op de achterkant van het horloge een hele mooie gravering van de Narwhal, een bijzonder beestje.

Ze zijn bij deze Narwhal niet zuinig geweest met de lume, die eigenlijk wel de gehele nacht zichtbaar blijft (getest).

Had geen ervaring met dit merk, maar voor mij toch wel twee grote verrassingen. De eerste is de wijzerplaat die er in het echt nog mooier uitziet dan op de foto’s, je blijft er naar kijken. En de tweede is de bijgeleverde bracelet. Gewoon een mooi afgewerkte robuuste band, zonder gerammel. En een degelijke gefreesde sluiting, schroeven in de schakels en met de zo handige on-the-fly micro verstelling.

De 38mm valt zeker niet klein, door het ontwerp van de kast. Hier om mijn 16,5cm pols. De Narwhal draagt voor mij wel erg fijn met deze afmetingen.

Kan niet wachten tot de volgende volle maan, dan gaat deze Narwhal weer aan de maanlader. :slight_smile:

40 likes

Gefeliciteerd !
Leuk horloge.

1 like

Nice man, geniet ervan :+1:t2::+1:t2:

1 like

Mijn beste,

Een leuke introductie van een magnifiek horloge.
Schitterende foto’s ook.
Gefeliciteerd!!

Ik wens je er een inspirerende pols tijd mee.:watch:
Namasté. :four_leaf_clover:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooie aanwinst geniet ervan :+1:t2:

1 like

Nice :+1:t4:

1 like

Cool! Veel plezier ermee.

1 like

Mooi horloge gefeliciteerd veel draagplezier gewenst.

1 like

Mooie aanwinst. Leuke kleur wijzerplaat

1 like

Leuk verhaal! :grin: :+1: En leuk horloge! Gefeliciteerd! :partying_face: :beers:

Bijzonder en mooi dier ook, de Narwal. De ‘Unicorn of the Sea’. :ocean: :heart:

Narwhal, Unicorn of the Sea | Euclid Public Library

2 likes

Erg mooi, geniet ervan

1 like

Heeft maar 1 tand en die blijft groeien. Freak of nature :grin:

1 like

Mooi ding man, Heel veel plezier ervan.

1 like

Leuke frisse duiker! Bijzondere beesten inderdaad.

1 like

Gefeliciteerd met je spirituele horloge! :hugs::pray:t3:

1 like

Mooi , gefeliciteerd

1 like

Mooi man. Ik weet wel welk horloge jij om de pols hebt met koningsdag :+1:
Geniet ervan :+1:

1 like

Heel mooi!

1 like

Fraaie plaat :ok_hand:

1 like