Microbrand only (Deel 2)

De wijzerplaat wel, maar ik of het horloge niet. Ik vind het een hele mooie craft waar enkele vakmensen en kunstenaars prachtige dingen mee bereiken voor wie het kan betalen, maar waar ik dus iets sceptischer in sta is of daar nou zoveel voordeel van kan worden verwacht. In sommige gevallen is het visuele effect, naar verluidt, moeilijk te repliceren. Tegelijkertijd heb je horloges als van Serica die kennelijk echt emaille platen gebruiken waar je wel kwaliteit ziet, maar niet per se wezenlijk voordeel van de techniek apprecieer. Maar, ik plaats dan gelijk de kanttekening dat ik het ook bij dat merk al opmerkelijk vind dat ze het houden bij echt heet gebakken email (in persoon beschreven), maar het alsnog niet duidelijk is of dat nu evenredig is aan grand feu, dat voor hun prijzen eigenlijk niet voorhanden lijkt te zijn, ook niet bij nieuwe Aziaten als ik het me goed herinner.

Horage komt met een primeur: een microrotor wound flying tourbillon met travellers GMT en dag/nacht aanduiding. Lekker complex allemaal, maar ik zag de originele Autark Jura liever.

Slijtvast, niet gevoelig voor allerhande oplosmiddelen, etc.

Maar ook: prestige. Iets verkopen als grand feu en het is dan lak… dat is waanzin.

1 like

Eens, als je dat zo verkoopt moet je zeker zijn van je zaak.

Ik denk overigens dat diverse email technieken op minder hoge temperaturen en ook diverse lak technieken even artisanaal en wellicht soms ook zeer resistent kunnen zijn. Dat zou ik weleens beter uitgezocht willen zien

Batavia geeft vandaag 35% korting op wat in stock is. Een model is uitgezonderd.

Aangezien de eerste mij wel bijzonder goed beviel en ik toch wel een zwak heb voor rood, een tweede Geckota besteld. En dus vandaag geleverd. Nu nog een beter passende strap zoeken.

1 like

Mijn Marwhal net beschreven in: NA: Een retro-style diver met spirituele ambities

1 like

M’n nieuwe custommade dial zit erin!
Nu de reis van Italië naar Nl :crossed_fingers:t3::

3 likes

In het kader van mechanische microband chronografen van goede kwaliteit en die er goed uitzien, deze HTD Hesagraph:

3 likes

Speels, eigenzinnig, en toch oogt het best gebalanceerd, zolang je tegen een gekleurde kast kan. Hoe staat die op een pols (van gemiddeld formaat)?

1 like

Met de “oude” wijzerplaat;

Worden ook steeds mooier, in het begin vond ik het maar zozo.

1 like

Ik “krijg” ook een Quartz 36mm, kunststof kast.
Moet alleen nog de wijzers kiezen….
Markers zijn bronzen lagerballetjes:

Ik neig naar de stick hands, niet zo klassiek als de dauphine wijzers.

1 like

12.4mm dick
Eh dik

Mooi hoor! Ik vind zelf de dauphine wijzers ook wel gaaf hoor, maken het een wat meer eclectisch geheel.

1 like

Het contrast van de dauphines vind ik wel beter. Moet wel dezelfde metaalkleur hebben als de balletjes

Dat is toch best netjes in mechanische chronograafland?

1 like

Bestel een zwart/groene, dacht ik, krijg ik deze, die helemaal niet op de site staat. Vind 'm tóch wel aardig. Misschien ook wel beter dan zwart :sweat_smile:

Dat mag je rustig slank noemen! Ik vind het een heel mooi horloge, maar twijfel alleen aan de finish. Alles is gepolijst

Wat voor een quartz uurwerkje tikt er in?

Dauphine of stick, ik zou wel voor goud kleurig gaan, inderdaad wat meer contrast.