Microbrand only (Deel 2)

Slechts 200 stuks van alle drie de beschikbare kleuren

Prijs is scherp. Zeker gezien afwerking en detaillering

2 likes

Voor wie durft :thinking:

Maar ik observeer dat deze prijs redelijk in lijn ligt met Favre Bulle, hoewel ik niet weet wat de verschillen in kosten en techniek tussen de uurwerken zijn.

1 like

Wat zijn de meningen van de twee merken die Jayson de Castro (aka Design Atelier op YT) net gelanceerd heeft. De betaalbare Valour Lucent op Kickstarter:

8aad3ce575a0246d1ccf9f2c218de0ac_original
569950fae205b19b78e1c6ebe3d6f7d3_original

En de ambitieuze, innoverende en kostbare Flux Quadras:

Rafter heeft feitelijk zijn niet al te ambitieuze funding goal al gehaald. Maar wie zit daarop te wachten? Ik vind het heel gimmicky.

Beetje Ming vibes bij die eerste, zeker met de lume photo.

1 like

Gane gaat sluiten, dus alles wordt verkocht voor de helft. Jammer, vind ik, want in de twee modellijnen zag ik zeker potentieel. Vooral de design ideeën voor de compositie waren goed, waar ik minder overtuigd bleef van de keuze van constructie, componenten, en zijaanzichten. De Type C werd met veel lof ontvangen, maar een Miyota 8 en een dikte van 13mm in deze stijl past mij niet. Zelfs voor 225usd is mijn probleem dat ik geen 13mm dik horloge met flinke platte zijkanten zou dragen. Jammer, want kijk vooral hieronder eens hoe mooi de compositie in elkaar zit en de afwerking lijkt ook goed in orde. De Type D voelt meer niche, maar was ook leuk. Ook daar geldt dat een Miyota 9s niet 11,5mm dik moet blijven bij 5atm met bovendien een wat brutalistische aandoend zijaanizicht van een cilinder bestaand uit twee schijven. Ook zou je kunnen twijfelen bij de single domed saffier. Voor onder 300usd is het nu misschien toch een aantrekkelijke toevoeging. Wederom zijn in mijn optiek de compositie en design ideeën wel heel goed. Het leidt mij tot de vraag waarom Gane zelf niet inzag dat het net aan verfijning mist in de kastconstructie en dat je onderdelen bij je stijl moeten passen. Goed, een geklede stijl verkoopt volgens geruchten minder dan sportief, maar wellicht had het merk dan een kans gehad. Ik neem aan dat het gele nu op is omdat er teveel voorraad bleef liggen
Als ontwerper hoop ik dat hij niet opgeeft.

Type C

Type D

3c8a17_12f77d36395847e3abe0653dae961d0b~mv2
file
3c8a17_b772122ffbd24b128e91c7e7ad504ba8~mv2

1 like

Een mond vol en je hebt ook een goe gevulde beurs nodig voor deze Schaefer & Companions Solune Grand Art Antarctica Engraving, maar dan kan je wel met een stukje conceptkunst om de pols de deur uit.

2 likes

Ik weet niet waarom, maar ik val direct op al die hoeken, hij is voor mij mooi van lelijkheid :wink:

1 like

Mijn excuses,
Ik had jou reactie op AVI 8 aanzien als een reactie op Favre Bulle.
Mvg,

1 like

Dan is dit ook een mooie voor je!

Heb hem in het echt gezien en het is echt een leuk horloge. Alles klopt, terwijl het qua stijl allemaal net anders is.

4 likes

Dank!, leuk model inderdaad, en ik ben sowieso een liefhebber van geen datum ook.

Die kende ik ook nog niet! Leuk ding, lekker anders, maar voor mij past het minder goed by die fieldwatch look.

1 like

Bravur heeft geen Black Friday als zodanig, maar wel een ‘sample sale’. Ik kan het merk alleen maar van harte aanbevelen. Tussen de recente modellen vind ik vooral de Team Heritage een fantastisch design. Als ze die kast eens zouden gebruiken in een niet-wieler-gerelateerd model, dan ga ik misschien overstag voor een derde Bravur!

Sample Sale

Monceau geeft 12% korting op zijn first batch pre-order met code BF2025. De kritieken waren behoorlijk lovend. Dus hoewel het ontwerp zo zijn tegenhangers heeft, zou het wel goed in elkaar moeten steken.

4 likes

Cincinnati Watch Co houdt ook sale en de zeer unieke Concours varianten (zie hieronder) worden niet meer opnieuw gemaakt (laatste 20 stuks beschikbaar).

BLACK FRIDAY: Nov 28th
All watches will be 15% Off and Free domestic shipping!

SMALL BUSINESS SATURDAY: Nov 29th
All watches are 15% off, Free domestic shipping, and you will receive a handwritten thank you letter from one of the owners!

CYBER MONDAY: Dec 1st
All watches 15% Off, Free domestic shipping, AND Rick will select a matching strap he thinks works well with your watch and will throw one in for FREE.

GIVING TUESDAY: Dec 2nd
All watches 15% Off, Free domestic shipping AND we will add an additional donation to the local charities we support with our watches. Get a watch and benefit some of the places and organizations that make Cincinnati great!

Handmade Enamel Dials
Jordan’s awesome handmade Enamel Dial watches will be 5% off on all days above.

3 likes

Nieuwe Photic van Clemence. Ziet er niet verkeerd uit, hoewel niet mijn genre. Gaat in de pre-order:

6 likes

Ik heb de blauwe besteld :slight_smile: Was er al een tijdje op aan het wachten.

1 like

Ik heb deze laten gaan. Was ook aan het wachten maar ik hoopte op een heruitgave van de groene -kelp-

39mm diameter x 10.2mm height (8.4mm without crystal) - shapes stainless steel case, brushed & polished - domed sapphire crystal - sapphire crystal caseback - 200m water-resistant

720,-

Prachtig ding

2 likes